با تصویب كمیسیون ماده پنج:

مجتمع های مسكونی دوستدار كودك می شوند

مجتمع های مسكونی دوستدار كودك می شوند

بکسیها: ضوابط مربوط به طراحی مجتمع های مسکونی دوستدار کودک در شهر تهران به تصویب اعضاءکمیسیون ماده پنج رسید.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سومین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری به ریاست پیروز حناچی، شهردار تهران و با حضور محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و اشراقی، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد و تصویب ضوابط مربوط به طراحی مجتمع های مسکونی دوستدار کودک در شهر تهران یکی از تصمیمات مهم این جلسه بود.
اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در تشریح این مصوبه اظهار داشت: منظور از مجتمع مسکونی دوستدار کودک، مجموعه ای است، متشکل از مسکن مطلوب و امکانات مناسب برای تحرک مستقل و ایمن کودکان در فضاهای مشترک و مشاع تا این فضاها بستری برای شکل گیری اجتماع محلی دوستدار کودک باشد. هدف کلی این طرح نیز پاسخگویی به نیازهای فیزیکی و روانی کودکان، ایجاد مجتمع های مسکونی سر زنده، ظرفیت سازی و ارتقای آگاهی و دانش متخصصین، متولیـــان و بهره وران این حوزه است.
وی افزود: بدین منظور در سومین جلسه کمیسیون ماده پنج در امسال، ضوابط مربوط به طراحی مجتمع های مسکونی دوستدار کودک در دستور کار قرار گرفت که بعد از توضیحات مشاور طرح و بحث و بررسی اعضاء، ضمن تصویب موضوع، قرار شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نسبت به ابلاغ ضوابط مجتمع های مسکونی دوستدار کودک باتوجه به رویکرد طرح و بررسی امکان تحقق پذیری آن در محلات شهر تهران، به لحاظ مشاعات مجاز ساختمانی و باتوجه به رعایت موارد ایمنی و رعایت کنترل های طبیعی اقدام لازم را به عمل آورد.
اشراقی اظهار داشت: همین طور در ادامه این جلسه، با انتزاع محدوده بلوک شهری دیدار در بخش غربی اراضی عباس آباد در محدوده منطقه ۳ که دارای ۱۷ پلاک مسکونی و اداری است، موافقت شد.
وی ادامه داد: البته عملیاتی شدن آن منوط به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است و در این تصمیم سفارش شدکه کاربردها و عملکردها متناسب با این محدوده ملاک عمل باشد.
ارتفاع مجاز برای راه اندازی ساختمان های جدید مشخص شد
تعیین حداکثر ارتفاع مجاز بناهای غیر بلند مرتبه شهر تهران تا ۵۰ متر از دیگر تصمیمات سومین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال ۱۴۰۰ بود، بر این اساس شهرداری های مناطق در زمان صدور پروانه های ساختمانی ملزم به رعایت ارتفاع شدند و قرار شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تبیین و تعیین حداکثر ارتفاع مجاز طبقات، جهت فعالیت ها و کاربری های مختلف، مراتب را برای اجراء به مناطق ابلاغ کند.




منبع:

1400/03/04
10:43:46
0.0 / 5
830
تگهای خبر: متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد