رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی:

پروژه مهر مهم ترین سنجه موفقیت مدیریتی نظام تعلیم وتربیت است

پروژه مهر مهم ترین سنجه موفقیت مدیریتی نظام تعلیم وتربیت است

بکسیها: رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی، اظهار داشت: پروژه مهر مهم ترین سنجه نظام تعلیم و تربیت است.


به گزارش بکسیها به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، سیدجواد حسینی در هشتمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، اظهار نمود: سازمان آموزش وپرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است و از زمان تأسیس تا حالا پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی، ۱۸ برابر شده است. وی ادامه داد: ۱۵۲ هزار دانش آموز استثنایی در هزار و ۷۴۳ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در هفت گروه، درحال تحصیل هستند. حسینی با اعلان اینکه آموزش و پرورش استثنایی به ۵برابر اعتبار بیشتر، نسبت به آموزش وپرورش عادی، نیاز دارد اظهار داشت: با وجود افزایش ۱۸ برابری پوشش تحصیلی اعتبارات این سازمان ۱۲ برابر بالا رفته است که نیازمند توجه ویژه به این حوزه است. رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی، گسترش عدالت خصوصاً «عدالت آموزشی» را از برنامه های سازمان آموزش وپرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: در امتداد گسترش عدالت و پوشش حداکثری دانش آموزان با نیازهای ویژه، برمبنای مصوبه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی سه گروه به گروه های ۷گانه تخت پوشش آموزش وپرورش استثنایی، افزوده خواهد شد که افزایش گروه های تحت پوشش، نیازمند فراهم سازی زمینه های لازم است. حسینی ایجاد «مدارس ترکیبی» با آموزش های فردی شده را آرمان نظام تعلیم وتربیت دانست و اظهار داشت: یکی از کارهای بهادار سازمان آموزش وپرورش استثنایی در امتداد ایجاد «مدارس ترکیبی»، چرخش از سمت تفکیک دانش آموزان با نیازهای ویژه به سمت تلفیق و فراگیر سازی با دانش آموزان عادی است و از زمان شروع این رویکرد از بیست سال قبل، تعداد دانش آموزان تحت پوشش ۸۲ برابر رشد داشته است. وی ادامه داد: با وجود رشد کمی تعداد دانش آموزان تلفیقی هنوز در ارتقای کیفیت برنامه تلفیقی فراگیر با مشکلاتی مواجه هستیم که برای ارتقای کیفیت طرح تلفیقی فراگیر، ایجاد شورای راهبری تلفیقی فراگیر در سطح وزارت و استانها به تصویب شورای سازمان رسیده است. حسینی اظهار داشت: شیوه نامه شورای راهبری طرح تلفیقی فراگیر تدوین شده است و به زودی با امضای بالاترین مقام دستگاه برای اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استانها، ابلاغ خواهد گردید. معاون وزیر با اعلان اینکه تجمیع ساختارهای استانی آموزش و پرورش در سالیان گذشته، سبب کاهش استواری آموزش و پرورش استثنایی شد؛ اظهار داشت: با مصوبه شورای سازمان، تفویض اختیار صدور احکام و استقرار ذی حسابی اجرائی شده است و برای حل مشکل نبود ساختار آموزش وپرورش استثنایی در مناطق نیز تشکیل شورای هماهنگی و پشتیبانی آموزش وپرورش استثنایی در استانها و مناطق به تصویب شورای سازمان رسیده است. حسینی، آموزش و پرورش استثنایی را مینیاتوری از کارهای آموزش و پرورش عادی دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر ارائه ماموریت های آموزش و پرورش عادی، «خدمات توان بخشی و سلامت» را به دانش آموزان ارائه می کند. وی ادامه داد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، طرح تلفیقی فراگیر، ارائه خدمات به دانش آموزان دیرآموز بوسیله مراکز ویژه اختلالات یادگیری و طرح هدایت برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی همچون خدمات فراسازمانی آموزش و پرورش استثنایی است. رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار داشت: ارائه خدمات ترکیبی، یکی از سیاست های آموزش و پرورش استثنایی است و در همین راستا «ایجاد مراکز جامع خدمات تشخیصی، توان بخشی و مشاوره ای» در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی است. حسینی با اعلان اینکه یکی از گفتمان های جدید آموزش و پرورش نگاه «هدف مسیر»، به سند تحول بنیادین و نگاه به مسائل با رویکرد حل آنان است، اظهار داشت: در آموزش و پرورش استثنایی کتاب های «توسعه مشارکت ها»، «آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم کرونا»، «آموزش و پرورش استثنایی بر مدار برنامه و تلاش»، «از خشت تا بهشت» و «گنجینه های مدیریتی با رویکرد توسعه مدیریت دانش»، تدوین و چاپ شده است. حسینی شعار پروژه مهر امسال را «مهر آرام و تدریجی، مبتنی بر سلامت دانش آموزان و آموزش های ترکیبی» دانست و اظهار داشت: «پروژه مهر»، مهم ترین سنجه نظام تعلیم و تربیت است و ثبت نام بموقع دانش آموزان، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، توزیع کتب درسی، انتصاب مدیران آموزشگاهی، آمادگی نیروی انسانی و ارائه آموزش های لازم به آنان، آمادگی مدارس به لحاظ تجهیزات و فضای آموزشی، پیگیری واکسیناسیون تمامی عوامل در رابطه با مدارس و ایاب و ذهاب دانش آموزان همچون موارد در رابطه با «پروژه مهر» است که باید به دقت رصد و پیگیری شود. رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در آخر با ارائه آمار آخرین نوبت گیری و سنجش در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، اظهار داشت: تا حالا یک میلیون و ۲۹۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با حدود ۹۷ درصد نوبت گیری کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر معادل با ۸۱ درصد ارزیابی شده اند.

1400/06/10
11:36:47
0.0 / 5
113
تگهای خبر: آموزش , پروژه , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد