فیاضی مطرح كرد؛

پاسخ به حواشی مطرح شده

پاسخ به حواشی مطرح شده

بکسیها: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به برخی حواشی مطرح شده درباب روابط فامیلی اش با علیرضا زاکانی، مدرک تحصیلی و چگونگی دریافت دکترایش و طرح صیانت توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش بکسیها به نقل از مهر، مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شب گذشته در نشست صمیمانه با خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، به تعدادی از حواشی مطرح شده درباره خودش پاسخ داد. در ابتدای جلسه فیاضی درباره مدت تحصیلش در دوره کارشناسی که برخی شایعه هایی پیرامون سال فارغ التحصیلی وی مطرح شده بود، اظهار داشت: بنده ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم و در تاریخ ۳۱ فروردین ۷۸ فارغ التحصیل شدم. رتبه ام در کنکور در مرحله اول ۲۷۰ و در سهمیه خانواده شهدا یک بود و در مرحله دوم کنکور هم رتبه ای ۲۲۰ را گرفتم یعنی شاگرد تنبلی نبودم و ۳۱ فروردین ۱۳۷۸ هم فارغ التحصیل شدم. یعنی همان مدت دوره کارشناسی که بطور عادی همگان طی می کنند، برای بنده هم طول کشید. وی درباره نسبت فامیلی اش با علیرضا زاکانی شهردار تهران، اظهار داشت: همانطور که عرض کردم بنده ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم. آقای زاکانی ورودی سالی ۶۹ دانشکده پزشکی بودند و دانشکده های ما کنار هم بود و بوسیله کارهای بسیج با هم آشنا شدیم و بنده هم جذب شخصیت ایشان شدم. آن زمان، آقاداماد ۶ ساله و عروس خانم یکساله بود و ۱۵، ۱۶ سال بعد، خودمان این دو را به هم معرفی کردیم؛ به عبارت دیگر ما پیش از این نسبت فامیلی، سال ها دوست و آشنا بودیم. فیاضی درباره مدرک دکترایش نیز پاسخ داد و اظهار نمود: از سال دوم دانشگاه، درس طلبگی را شروع کردم و ۹ سال درس سطح در تهران و قم و ۱۶ سال هم درس خارج در قم خواندم که عمده درس هایم فقه، اصول، کلام و فلسفه بود. وی به مصوبه جلسه ۵۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ ۵ شهریور ۱۳۸۱ اشاره نمود و اظهار داشت: در این مصوبه آمده است «دانشمندان، پژوهشگران و متخصصان رشته های زبان و ادبیات، هنر و معماری، علوم انسانی و معارف اسلامی که در بین اهل فن بعنوان صاحب‎نظر شهرت داشته و یا صاحب آثار، تحقیقات و تألیفاتی باشند و همین طور فضلای حوزه های علمیه که سطوح عالیه را گذرانده باشند می توانند حسب شرایط و مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب ۱ و ۲ (مربی یا استادیاری) دانشگاهی برای همکاری جهت تدریس یا عضویت در هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی انتخاب گردند». وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: همین طور در این مصوبه آمده است «دستورالعمل امتحانی و نحوه بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و نحوه همکاری و استخدام ایشان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و ابلاغ می گردد. ضمن این که برای اجرای دستورالعمل موضوع بند ۲، «کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی» با ترکیب پنج نفر از صاحب‎نظران موضوع بند ۱ با پیشنهاد معاون آموزشی و حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دفتر هیأت های امنا و هیأت ممیزه مرکزی دانشگاه ها تشکیل می شود». وی افزود: آن زمان بنده در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بعنوان پژوهشگر فعالیت می کردم و برمبنای ضوابط داخلی پژوهشگاه، هیأت علمی پژوهشگاه شدم چون پژوهشگاه نهاد مستقل عمومی غیردولتی بود و آن موقع هیأت ممیزه خاص و ضوابط داخلی داشتند. بعداً آقای رشاد، بنده را به همان کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان معرفی کردند. فیاضی اضافه کرد: اینطور نبود که به همین راحتی مدرک ارائه شود؛ دو آزمون جامع دادیم که آزمون اول در سال ۱۳۹۱ و آزمون دوم در سال ۱۳۹۴ انجام شد و رساله دکتری هم یک سال و نیم طول کشید که استاد راهنمایم آقای رشاد و استاد مشاورم آقای واعظی بودند و در نهایت با نمره ۱۹.۵ مدرکم را گرفتم. وی اشاره کرد: این کمیسیون زیر نظر وزیر علوم است و آزمون ها هم واقعاً سخت بود. ۷۳ نفر برای این آزمون ها معرفی شده بودند که فقط ۳ نفر قبول شدند و دوره هم ۶ سال طول کشید. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره حواشی مطرح شده نسبت به فعالیت وی در مجلات رشد هم اظهار داشت: رشد ۳۶ مجله داشت که ۹ مجله دانش آموزی، ۲ نشریه نابینایان و مابقی بزرگسالان بود. وقتی بنده فعالیتم را در آنجا شروع کردم متوسط فعالیت سردبیران ۱۳ سال و متوسط سن هم ۵۷ سال بود. وی با اعلان اینکه این مجلات را ۵ نفر ارزیابی می کردند و هیچ نشریه ای شورای سیاستگذاری نداشت، اظهار داشت: شورای سیاست گذاری گذاشتیم و تیم ها را نوسازی کردیم که ۱۳ تیم نوسازی شد که این افراد برمبنای قواعد سازمان پژوهش یعنی در مجلات دانش آموزی حداکثر مدت فعالیت سردبیر ۴ سال و سن ۴۵ سال و در نشریات تخصصی مدت فعالیت ۶ سال و سن ۵۵ سال بود، تغییر کردند. فیاضی افزود: تنها یک نفر برخلاف این رویه تغییر نمود. سیاست ما این بود که مجلات رشد کیوسکی نیست و باید تربیتی باشد، اما آن یک نفر برخلاف این سیاست حرکت می کرد. بطورمثال در هفته اول مهر رمانی در مجله تحت مدیریتی ایشان معرفی گردید که دفاع مقدس را نقطه سیاه جمهوری اسلامی می داند یا کتابی معرفی شده بود که داستانش با دوستی چند دختر و پسر شروع می شدکه صریحاً بر خلاف سیاست های تعلیم و تربیت است. وی درباره حذف کلمه آهنگ سازی از متن یک مجله رشد و جایگزینی تواشیح و سرود اظهار داشت: آن نشریه به خط بریل و برای نابینایان منتشر می شد و باتوجه به فعالیت پرورشی در مدارس، مطرح کردم که بجای آهنگ سازی، از کلمه سرود و تواشیح استفاده کنم که بچه ها انس بیشتری دارند و در مدرسه می توانند به آسانی انجام دهند. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اضافه کرد: بعضی می گویند بنده با موسیقی مخالفم در صورتیکه اصلاً اینطور نیست؛ بنده همان سال برای اختتامیه فیلم رشد به کرمان رفتم که مراسم در هنرستان موسیقی انجام شد و دانش آموزان اجرای زنده موسیقی داشتند. در نهایت بی اخلاقی هایی صورت گرفت و جز یک نفر هیچکس از همکاران در مجله رشد این موارد و نسبت دیدگاه متجرانه به بنده را نسبت نداده است. وی درباره مطرح شدن نام وی در طرح صیانت از فضای مجازی اظهار داشت: ما که در طرح اولیه دخالتی نداشتیم ولی بعد که به مرکز پژوهش های مجلس آمد، مطرح کردیم که طرح خوبی نیست و درخواست کردیم که پس بگیرید یا اصلاح کنید که صیانت حذف شد و طرح پشتیبانی از حقوق کاربران شد و جهت بررسی آن، به تمام دستگاهها نامه زدیم و همه نامه نگاری ها، حضور نمایندگان دستگاهها و صورتجلسه ها موجود است. این روند در مرکز تحقیقات هم دنبال شد عیناً. ۹۰ درصد طرح جدید مصوبات شورای عالی فضای مجازی است. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اعلان اینکه ۷ سال معلمی در مدارس دولتی و غیردولتی داشتم، اظهار داشت: سال ۸۸، آقای یازرلو مدیرکل وقت آموزش و پرورش، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی را ایجاد کردند که بنده از طرف ایشان بعنوان مسؤول ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس معرفی شدم که کارهای متنوعی به انجام رساندم. وی درباب دلیل عدم اجرائی شدن سند تحول اظهار داشت: یکی از دلیلهای جدی این است که ما نقطه کانونی تحول را در مدرسه نگذاشتیم بلکه در ستاد گذاشتیم. اگر شورای مدرسه زنده شود و تمرکززدایی نماییم، اتفاقات خوبی می افتد.


منبع:

1400/08/20
13:45:14
0.0 / 5
850
تگهای خبر: آموزش , دستگاه , فضای مجازی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد