طرح ساماندهی موتورسواران تهران از فردا آغاز می شود

همه چیز درباره جزئیات و روش اجرای طرح جدید انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران

همه چیز درباره جزئیات و روش اجرای طرح جدید انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران

به گزارش بکسیها از بامداد روز شنبه طرح ساماندهی و انضباط بخشی تردد موتور سیکلت سواران در شهر تهران به اجرا درمی آید، طرحی که پلیس امیدوار است با اجرای آن بتواند تخلفات موتورسیکلت سواران نظیر عبور از پیاده رو و خط ویژه، حرکت یک طرفه، حمل بار غیرمتعارف، مخدوش کردن پلاک و... را تا حد زیادی کم کند.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، تازه ترین آمارها از تردد بیشتر از چهارمیلیون دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران خبر می دهد، موتورسیکلت هایی که حتی اگر راکبان کمتر از ۱۰ درصد از آنها هم قوانین را رعایت نکنند، انضباط ترافیکی در شهر را برهم می زنند و نتیجه آن عبور موتور از پیاده رو و خط ویژه، حمل بار غیرمتعارف با موتور، پلاک مخدوش، حرکت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، حمل بیشتر از ظرفیت مسافر و... است.
تخلفاتی که اعتراض و انتقاد خیلی از شهروندان را هم درپی داشته و ساماندهی این مورد جزو مطالبات اصلی آنها بوده است. اما در این میان توجه به معیشت موتورسیکلت سواران و زندگی آنان هم موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و پلیس هم اعلام نموده که نسبت به این مورد بی تفاوت نخواهد بود. البته پیش از این هم طرح های مختلفی برای ساماندهی موتورسواران و برخورد با تخلفات آنان به اجرا درآمده بود؛ که هر کدام حداقل در طول زمان اجرا موفقیتی نسبی کسب کرده و با توقف اجرا، وضعیت موتورسیکلت سواران به حالت قبلی بازگشت.
حتی در دوره ای اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران منجر به افزایش چشمگیر موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ های نگهداری از خودرو و موتورسیکلت شد و کار را تاجایی پیش برد که پلیس مجبور به اجرای طرح ویژه و عرضه تسهیلات برای ترخیص حدود ۸۰۰ هزار دستگاه از این موتورسیکلت ها شد. در این شرایط لازم بود که طرحی برای انضباط بخشی و ساماندهی موتورسیکلت سواران متخلف اجرا شود که هم اثربخشی بالایی داشته باشد و هم با عنایت به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه فشار معیشتی و سنگینی را به موتورسیکلت سواران وارد نکند و در عین حال به دغدغه مردم در مورد مزاحمت های ناشی از موتورسیکلت هم پاسخ داده شود.
طرح جدید برای برخورد با تخلفات موتورسواران حالا در تازه ترین تصمیمات برای ساماندهی موتورسیکلت ها و نظم بخشی به آنان، بناست طرحی جدید در پایتخت به اجرا دربیاید، طرحی که در جهت تاکیدات فرماندهان ارشد کل انتظامی کشور به اجرا درآمده و تجربه های پیشین این احتمال را قوت می دهد که این طرح بعد از تهران در دیگر شهرهای کشور هم اجرایی شود. بر طبق این طرح دیگر خبری از توقیف و انتقال موتورسیکلت افراد متخلف به پارکینگ نیست، اما توقیف ساعتی، جریمه و پرداخت جرائم معوق مورد تاکید است.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ

1400/11/29
22:44:40
0.0 / 5
898
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد