در نشست با شهردار تهران مطرح شد

تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت شناسایی ساختمان های ناایمن

تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت شناسایی ساختمان های ناایمن

به گزارش بکسیها رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت شناسایی ساختمان های ناایمن، توجه ویژه به فضای سبز و شفافیت در معاملات از جانب شهرداری تهران تاکید نمود.



به گزارش بکسیها به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، پیرو تاکید حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیرامون برگزاری نشست های مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری پایتخت در جهت تشکیل کارگروه مرکزی احصاء مسائل و مشکلات و اصلاح قانون و رویه های در رابطه با مدیریت شهری، جلسه ای با حضور خدائیان، شهردار تهران و بعضی از معاونان وی برگزار شد.

رئیس سازمان بازرسی در این جلسه پیرامون مسائل مهمی همچون شناسایی ساختمان های ناایمن و پیگیری برای ایمن سازی این نوع ساختمان ها، به بیان نکاتی پرداخت.

وی در این دیدار به بعضی از مناطق ناایمن تهران و لزوم ایمن سازی آنها همچون بازار اشاره نمود و با اشاره به اینکه در بازار تهران به علت قدمت زیادی که دارد گاها اصول شهرسازی، ایمنی و معماری به درستی رعایت نشده، نسبت به بروز حوادث احتمالی و تحمیل خسارات زیاد در صورت عدم توجه به این مقوله، اخطار داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور لزوم ورود دستگاههای متولی همچون شهرداری و انجام اقدامات لازم برای ایمن سازی بازار را مورد تاکید قرار داد.

یکی دیگر از موضوعات یاد شده خدائیان در این جلسه ورود شهرداری تهران به گودال های پرخطر در بعضی از نقاط شهر و ایجاد ترک در ساختمان های مجاور به علت این گودال ها بود که در این خصوص مقرر شد، شهرداری تهران اقدامات لازم را انجام دهد.

در جریان این نشست، رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیرامون نوسازی مترو و ناوگان حمل و نقل شهری همچون اتوبوس هم نکاتی را مورد تاکید قرار داد.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده از جانب رئیس سازمان بازرسی کل کشور، پیگیری اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ بود. وی با انتقاد از عدم اجرای آرای کمیسیون ماده صد، اعمال نظارت شهرداری تهران و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را خواهان شد و اظهار داشت: اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ به صورت ویژه دنبال شود.

ورود شهرداری به تعیین حریم شهر تهران، توجه ویژه به بحث فضای سبز و حفظ و نگهداری درختان با عنایت به آلودگی هوای تهران، جلوگیری از تغییر کاربری های فضای سبز و باغات شهر تهران به بهانه های همچون راه اندازی برج و امثالهم، تثبیت موقعیت های دارای کاربری فضای سبز و باغات در سامانه کاداستر و تاکید بر ضرورت تأمین امنیت سامانه های شهرداری از دیگر موضوعات مطرح شده از جانب دکتر خدائیان بود که در این خصوص هم مقرر شد شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.

تاکید بر ضرورت شفافیت در معاملات و واگذاری املاک شهرداری در جهت سیاست شهردار تهران در مبارزه با فساد هم از دیگر موضوعات یاد شده در این جلسه بود.

خدائیان در انتها از آمادگی سازمان بازرسی جهت کمک به شهرداری در انجام مأموریت ها و همینطور مقابله و مبازره با فساد احتمالی خبرداد.

در آخر شهردار تهران به تبیین برنامه های خود در مورد اصلاح فرآیندهای انجام کار، شفافیت در انجام امور و پیشگیری و مبارزه با مفاسد در شهرداری پرداخت.





منبع:

1401/04/14
10:23:22
0.0 / 5
568
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد