در دیدار مسئولان بعثه های حج ایران و عراق مطرح شد

آمادگی بعثه های ایران و عراق برای ارتقا سطح همکاری ها

آمادگی بعثه های ایران و عراق برای ارتقا سطح همکاری ها

به گزارش بکسیها در دیدار مسؤلان بعثه های حج ایران و عراق دو طرف با استقبال از توسعه سطح مناسبات، اعلام نمودند که یادداشت تفاهم همکاری در میان آماده شده و امضا خواهد شد.


به گزارش بکسیها به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سامی مسعودی رئیس شورای عالی حج و عمره عراق با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه ملاقات و گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف درباره روند اعزام و حضور زائرین ایرانی و عراقی در حج سال جاری تبادل نظر کرده و تشکیل کارگروه های مشترک برای رایزنی درباره حج آینده و سفرهای عمره را خواهان شدند. رئیس شورای عالی حج و عمره عراق به برگزاری حج و گردآمدن مسلمانان در این کنگره اشاره نمود و اظهار داشت: پس از وقفه دو ساله که به علت بیماری کرونا به وجود آمد، مشاهده می نماییم که مسلمانان با اشتیاق به حج آمده و مناسک خویش را انجام می دهند.
در این دیدار دو طرف همکاری و تبادل نظر مسؤلان و کارشناسان را در مورد مسائل اقتصادی، اجرایی و فرهنگی حج مفید ارزیابی کرده و آنرا در عرضه خدمات مطلوب تر به حجاج مؤثر دانستند. رئیس شورای عالی حج و عمره عراق ضمن اشاره به هزینه سفرهای زمینی و هوایی زائرین عراقی در حج سال جاری، از پیشبینی اعزام حدود یک میلیون زائر عراقی با شروع عمره اطلاع داد و اظهار داشت: برآوردها نشان داده است که با عنایت به کمتر بودن هزینه های سفر زمینی از این سفر استقبال صورت گیرد. در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین نواب با استناد به روایات به ارزش خدمت گزاری به ضیوف الرحمان اشاره و ابراز امیدواری کرد که با تلاش هرچه بیشتر دست اندرکاران زمینه حضور اقشار مختلف مردم در حج و سفر عمره فراهم گردد و از این عنایت الهی بهره مند شوند. رئیس شورای عالی حج و عمره عراق هم با ابراز خرسندی از حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در کنار زائرین ایرانی عنوان کرد: تبادل دیدگاه های دو طرف در مورد حج و اعمال و مناسک آن و همکاریهای دینی و فرهنگی به غنی شدن این سفر معنوی کمک خواهد نمود. وی ادامه داد: در حج میتوان به منافع فراوان دنیوی و اخروی در سطح فردی و اجتماعی دسترسی پیدا کرد. در این دیدار که رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور و معاونین بعثه مقام معظم رهبری هم حضور داشتند آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ضمن اشاره به روایتی از امام صادق (ع) و طرح این سوال که چرا مسلمانان به حج می آیند، عنوان کرد: انسان می خواهد به کمال برسد و چنین فردی حالت ایستائی و قهقراء ندارد. جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد اضافه کرد: هرسال نسبت به سال قبل در همه ابعاد بین بعثه های ایران و عراق ارتباط و تعامل بیشتری باید وجود داشته باشد و با تبادل نظر در ابعاد مختلف همچون مسائل دینی و احکام الهی، تجربیات، برنامه ریزی و مسائل اداری رو به کمال حرکت کنند و در کنار یکدیگر به حرکت متعالی ادامه دهند. در ادامه این نشست، با توضیحات حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری به مفاد یادداشت تفاهم همکاری بین بعثه های ایران و عراق اشاره شد و طرف عراقی اعلام نمود که با عنایت به سپری شدن مراحل و کسب موافقت های لازم، این یادداشت تفاهم پس از موسم حج امضا خواهد شد. وی ادامه داد: این یادداشت تفاهم زمینه خوبی را برای همکاری بعثه های دو کشور در ابعاد مختلف فراهم می آورد و ما علاقمندیم که این یادداشت تفاهم هرچه سریعتر امضا شود و همکاریهای در میان در حوزه حج و زیارت در آن چارچوب تعریف شود. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اینکه حج فرصت خوبی برای رایزنی میان مسؤلان بعثه های کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: این فرصت زمینه تعامل بیشتر و ایجاد تغییرات برای بهره مندی بیشتر حاجیان و ارتقا سطح روحانیت و معنویت در زائرین را فراهم می آورد.

1401/04/22
21:09:28
0.0 / 5
750
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد