سخنگوی شهرداری تهران خبر داد

ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت فردا

ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت فردا

بکسیها: سخنگوی شهرداری تهران از بهره برداری و ورود 263 اتوبوس و مینی بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در هشتمین شنبه امید و افتخار آگاهی داد.


عبدالمطهر محمدخانی درگفت وگو با ایسنا، با اشاره به رونمایی و بهره برداری از ناوگان جدید حمل و نقل شهری در فردا هشتمین شنبه امید و افتخار با هدف افزایش رفاه شهرندان تهرانی در حمل و نقل شهری اظهار داشت: این برنامه با بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۳ دستگاه مینی بوس جدید هم راه است که تزریق آنها به سامانه حمل و نقل شهری، برای کاهش ترافیک، کاهش مدت زمان سررسید اتوبوسها به ایستگاه و همین طور کاهش ترافیک و آلودگی مثمر ثمر است.
ایشان سپس با اشاره به رونمایی از تاکسی های سمند جدید که فردا شنبه تحویل می شوند، اظهار داشت: یکی ازبرنامه های تدارک دیده شده برای روز شنبه، رونمایی نمادین از ۱۰۰ دستگاه تاکسی سمند است که در حقیقت تعداد آنها ۳۰۰ عدد محاسبه شده و روز شنبه درحقیقت موعد دوهزارتایی شدن رقم تاکسی های جدیدی است که از شروع امسال در اختیار رانندگان تاکسی رانی قرار گرفته است.
مدیرمرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران با اشاره به قیمت تمام شده ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی و تاکسیرانی اضافه کرد: رقمی معادل هزارمیلیارد تومان برای خرید اتوبوس ها و مینی بوس ها هزینه شده است. قیمت تمام شده برای هر اتوبوس ۴.۵ میلیارد و برای هر مینی بوس ۱.۵ میلیارد تومان تمام شده است.
محمدخانی با اشاره به نیاز شهر تهران به ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس افزود: باتوجه به برآوردی که برای تامین نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت انجام شده است، ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تامین رفاه شهروندان تهرانی نیاز داریم که این رقم هنگام تحویل مدیریت شهری ۲۰۰۰ عدد بود و امروز به ۲۷۰۰ رسیده که تحویل این ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس رقمی برابر با ۱۰ درصد از اتوبوس های تحویل گرفته شده در ابتدای مدیریت شهری را تشکیل می دهد.
وی اشاره کرد: علاوه بر خرید دستگاه های جدید، نوسازی، تعمیرات و اورهال اتوبوس ها هم در حال انجام است، تا روند رفت وآمد شهری شهروندان تهرانی با سرعت بیشتری صورت گیرد.



1401/07/23
08:23:30
0.0 / 5
443
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد