نوری:

برای آلودگی هوا فکری کنید دانش آموزان نباید تعطیل باشند

برای آلودگی هوا فکری کنید دانش آموزان نباید تعطیل باشند

به گزارش بکسیها، وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه درخواست می کنم برای آلودگی هوا فکری کنند؛ دانش آموزان ما نباید تعطیل باشند، چونکه از تحصیل و تربیت موثر محروم می شوند اظهار داشت: همه هم به ما اعتراض می کنند که چرا مدارس تعطیلست در صورتیکه ما هم در دوران کرونا و هم این ایام، تابع تصمیم دوستان ذی ربط هستیم که این موارد را اعلام می کنند؛ اما ما قلبا ناراحت هستیم.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، یوسف نوری در حاشیه جلسه ارائه و نقد الگوی اجرائی سازی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان برگزاری کلاس های جبرانی برای جبران تعطیلی ها به سبب ادامه آلودگی هوا باتوجه به این که همه دانش آموزان دسترسی به اینترنت و شاد ندارند اظهار داشت: معلمان ما در دوران کرونا هم با هزینه های خودشان زحمت کشیدند و کلاس برگزار کردند و رهبری هم از آنها قدردانی کردند.
وی ادامه داد: اما بطور کلی درخواست می کنم برای آلودگی هوا فکری کنند. دانش آموزان ما نباید تعطیل باشند، چونکه از تحصیل و تربیت موثر محروم می شوند. همه هم به ما اعتراض می کنند که چرا مدارس تعطیل می باشد. در صورتیکه ما هم در دوران کرونا و هم این ایام، تابع تصمیم دوستان ذی ربط هستیم و این موارد را اعلام می کنند؛ اما ما قلبا ناراحت هستیم.


رایزنی با دولت برای اختصاص اعتبار جهت تامین تبلت برای دانش آموزان نیازمند

وی با اعلان اینکه نمونه تدریس ها در شاد گذاشته شده و معلمان با دانش آموزان بصورت انفرادی در ارتباط هستند تا رفع اشکال کنند اظهار داشت: یک علت عقب ماندن بچه ها به سبب نداشتن وسایلی است که با آن ارتباط برقرار می کنند. در دولت مطرح می نماییم ببینیم می توانیم برایش اعتباری بگیریم یا خیر.
وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه یک سال از ورود ما به وزارت آموزش وپرورش می گذرد اظهار داشت: همکاران اقدامات مناسبی در امتداد اجرای سندتحول بنیادین انجام داده اند که همچون آنها می توان به لطمه شناسی عدم اجرای سند تحول بنیادین و تنظیم یک برنامه راهبردی برای اجرائی سازی آن اشاره نمود.
نوری اضافه کرد: پیشنهاد شده که این برنامه ها در معرض نقد کارشناسان قرار بگیرد و از این طریق مشارکت داشته باشیم چونکه بدون شک تضارب آرا و اختلافی که میان افراد وجود دارد می تواند به هم افزایی و وفاق در اجرای سندتحول بنیادین منجر شود.


ارزیابی مدارس در قالب «رتبه بندی مدارس»

رتبه بندی معلمان مصداق اجرای سند تحول است

وی با اعلان اینکه سند مدرسه ای سند تحول بنیادین در دست تدوین است اظهار داشت: براین اساس مدارس به تدریج وارد چرخه دستیابی به فاکتورهای سند تحول خواهند شد.
وزیر آموزش وپرورش افزود: تلاش می نماییم تا پایان برنامه هفتم توسعه همه مدارس در جریان سند تحول بنیادین قرار گرفته و ارزیابی مدرسه ای در قالب رتبه بندی مدارس صورت گیرد.
نوری با تأکید بر این که ستاد آموزش وپرورش باید به این باور برسد و بخواهد سند را اجرا کنند عنوان کرد: تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان نیز مصداق سند تحول بنیادین است که هم افزایش کیفیت آموزش و هم اصلاح نظام پرداخت را بدنبال داشت.
وی افزود: اگر بخواهیم سند اجرائی شود آموزش وپرورش باید دغدغه ملی باشد، از دانش آموزان و معلمان گرفته تا نهادهای مردمی و رسانه باید به این امر ورود کنند تا این کار به سرانجام برسد. ما دست نیاز به سوی همه دراز می نماییم تا این دغدغه ملی ایجاد شود.



1401/09/28
21:19:01
0.0 / 5
551
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد