معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

ورود بیش از ۱۰ میلیون زائر نوروزی به مشهد مقدس تا ۱۳ فروردین

ورود بیش از ۱۰ میلیون زائر نوروزی به مشهد مقدس تا ۱۳ فروردین

به گزارش بکسیها، مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشته ایم که در نهایت به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین نوروزی در مشهد مقدس اظهار نمود: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند. این رقم پارسال از ۱۰ اسفند تا ۱۵ فروردین ۸ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۳۳ زائر بوده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان نمود: همینطور روز گذشته ۴۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر ورودی به استان داشتیم و در مجموع ۱۳۳ هزار و ۱۶۱ نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند.
وی همینطور در مورد بحث اسکان در مدارس استان هم اضافه کرد: در اسکان مدارس هم نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد داشتیم.
گنابادی نژاد افزود: بیشترین ورودی های این ایام در ارتباط با ترددهای مسیر شمال استان است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار نمود: همینطور توانستیم دوره خوبی را در میزبانی زائرین پشت سر بگذاریم.
وی اظهار داشت: هنوز در حوزه اطلاع رسانی مشکلاتی داریم و نیازمند حضور رسانه ملی در این حوزه هستیم.
گنابادی نژاد بیان نمود: در خدمات جاده ای اشکالات ما واضح است، باید در حوزه سرمایه گذاری، نظارت و استانداردهای خدمت برای زائرین اقداماتی انجام دهیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: کمترین جابه جایی با حمل و نقل هوایی به میزان ۳ درصد بوده است. حمل و نقل ریلی ۵ درصد، جاده ای عمومی ۶ درصدو جاده ای شخصی ۸۶ درصد بوده است.
وی اظهار داشت: در حوزه سفرهای جاده ای عمومی ۴۴ هزار و ۸۲۳ سفر، در حوزه وسایل نقلیه شخصی ۲میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۹۸ سفر، در حوزه ریلی ۱۱۴۰ رام قطار و تردد و در حوزه هوایی هم ۲۰۹۴ حمل و نقل هوایی بوده که نسبت به سال قبل رشد داشته است.


منبع:

1402/01/14
21:28:20
0.0 / 5
482
تگهای خبر: خدمات , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد