ثبت ۴۰۰ میلیون رفتن به پزشکان تأمین اجتماعی در سال قبل

ثبت ۴۰۰ میلیون رفتن به پزشکان تأمین اجتماعی در سال قبل

به گزارش بکسیها، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال 1403 به میزان 560 میلیون مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد سازمان انجام شده است.



شهرام غفاری با تشریح خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در یکسال گذشته، اظهار داشت: در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی پارسال بیش از یک میلیون بیمار بستری و سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده اند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، افزود: هم اکنون حدود ۸ هزار پزشک شاغل در ۴۱۴ مرکز ملکی درمانی تامین اجتماعی فعالیت فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در مجموع بالاتر از ۱۰۰ هزار پزشک طرف قرارداد و شاغل در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی و مراکز طرف قرارداد، خدمات درمانی به جامعه زیر پوشش این سازمان ارائه می دهند.
غفاری همین طور در ادامه از ثبت ۴۰۰ میلیون رفتن به پزشکان در طول سال قبل خبرداد و اظهار داشت: هر بیمه شده بطور متوسط ۱۱ بار رفتن به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تامین اجتماعی داشته است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در جریان این گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: به واسطه برآورد های انجام شده عملکرد بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۴ حدود ۵ درصد مسیر صعودی داشته است.
بازبینی برنامه های درمان با طرح های تحولی
غفاری در ادامه ضمن اشاره به رویکرد جدید راهبری حوزه درمان در چارچوب سه عنوان از طرح های بیست گانه تحول آفرین و توسعه ای سازمان تامین اجتماعی، بازبینی در برنامه ها متناسب با نیاز و تقاضای بیمه شده و نظام درمان را الزامی دانست که در حال اجرا می باشد.
بگفته وی؛ قسمتی از مشکلات موجود در حوزه درمان به کمبود منابع مرتبط نیست و به نوع برنامه ریزی مرتبط می شود؛ سه برنامه درمانی در چارچوب طرح های تحولی بیست گانه سازمان تامین اجتماعی، حل چالش های این حوزه و پیشرفت کیفیت خدمات درمانی را هدف قرار داده است.
معاون درمانی سازمان تامین اجتماعی افزود: نظام ارجاع هم در چارچوب برنامه‎ های تحولی بخش درمان، در امتداد پاسخ به مطالبات درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. همین طور افزایش بهره وری هم در این خصوص در اولویت است. اصلاح ساختار درمان تامین اجتماعی هم در امتداد چابکی بیشتر بخش درمان این سازمان در میان اقدامات تحولی قرار دارد.
بیمه ها قسمتی از بازیگران سیستم سلامت هستند
غفاری در ارتباط با نقش بیمه های اجتماعی در سیستم سلامت اظهار داشت: نظام حوزه سلامت کشور دارای بازیگران مختلفی است که در کنار یکدیگر، چارچوب حوزه درمان را تشکیل می دهند؛ یکی از این بازیگران، بیمه های اجتماعی هستند و باید توجه داشت که همه نقش ها بر عهده این صندوق ها نیست. در این شرایط بیمه ها تصمیم ساز همه موضوعات سیستم سلامت نیستند.
او اضافه کرد: راهبری حوزه درمان در سرتاسر جهان دارای اصولی است و بر این مبنا، دارو های مشخص توسط توسط سازمان های بیمه گر پوشش داده می شوند. برای مثال اگر داروی «ژنریک» را در کشور زیر پوشش قرار دهیم که از نظر اثرگذاری تفاوتی با «برندژنریک» ندارد، کاهش هزینه ها و پرداخت از جیب بیمه شدگان اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: برخی تجویز های دارویی هم مطابق گایدلاین یا راهنما های بالینی صورت نمی گیرد و مشابه این دارو ها با اثربخشی کمتر از ۵ درصد، امکان تجویز دارند. اگر این روند تجویز در کشور حل شود، عمده مشکل نظام دارویی کشور و بیمه شدگان حل می شود.
غفاری در ادامه این گفت و گو توضیح داد؛ یکی از اشکالات حوزه درمان کشور و بیمه های اجتماعی عدم اجرای راهنما های بالینی است؛ در این عرصه مشخص شدن تجویز دارو های مشخص، بخش مهمی از مشکلات مربوطه را رفع می کند و این، مسأله جاری در تمام کشور های جهان است. نظام سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه های اجتماعی باید جامعه پزشکان را در این عرصه با خود همراه کنند.
وی بیان نمود: سازمان های بیمه ای بطور مستقیم از اقتصاد کلان و کارکرد کلان اقتصاد متأثر می شوند و حل ریشه ای این مشکلات منجر به برطرف شدن چالش های درمان این صندوق‎ها خواهد شد. باید توجه داشت که برای ارائه خدمات حداکثری منابع مورد نیاز باید در اختیار بیمه های اجتماعی قرار گیرد.
اولویت، خرید راهبردی سلامت است
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: همین طور مدل خرید راهبردی سلامت هم باید دستخوش تحولاتی شده و به سوی خرید «گلوبال» حرکت نماید. راه حل های اشاره شده بخش قابل توجهی از چالش های حوزه درمان را حل خواهدنمود. وی ادامه داد: ما در سازمان تامین اجتماعی اداره ای با عنوان تعامل با انجمن های علمی را ایجاد کردیم. این انجمن ها و پزشکان باید مورد توجه تصمیم سازی ها و اقدامات حوزه درمان باشند. پزشکان در یک نگاه کلی و در امتداد ارائه خدمات بخش درمان، همزمان عامل ایجاد تقاضا و عرضه هستند و به این واسطه جامعه پزشکان باید با بیمه ها بعنوان ارائه کننده خدمات بخش درمان همراهی و تعامل داشته باشند.
بگفته غفاری؛ در تمامی کشور های جهان بیمه های اجتماعی حق دارند به تجویز پزشک ورود کرده و هدایت سیستم سلامت را در امتداد کاهش پرداخت از جیب مردم و بیمه ‎شدگان عهده دار باشند.
پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در دستور کار است
غفاری با اعلان اینکه با وجود محدودیت ها و مشکلات تامین مالی، مدیریت سازمان تامین اجتماعی کوشیده است مطالبات مراکز و پزشکان طرف قرارداد را تا حد امکان پرداخت و از انباشت آن جلوگیری نماید.
وی ضمن اشاره به این که ۷۰ همت از ۱۸۵ همت مطالبات از دولت طبق قانون بودجه ۱۴۰۴، همزمان با دریافت نهایی، قسمتی از این مبلغ در حوزه پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی و پزشکان طرف قرارداد و دانشگاهی هزینه خواهد شد. ایشان در ادامه تاکید کرد: برنامه ریزی اینطور است که پرداخت های مذکور تا مطالبات تیرماه امسال را شامل شود.
منبع: تامین اجتماعی 

به طور خلاصه
شهرام غفاری با تشریح خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در یکسال گذشته، عنوان کرد: در عرصه درمان سازمان تأمین اجتماعی سال گذشته بیشتر از یک میلیون بیمار بستری و سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده اند.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، اضافه کرد: حالا حدود ۸ هزار پزشک شاغل در ۴۱۴ مرکز ملکی درمانی تأمین اجتماعی فعالیت فعالیت دارند.
وی افزود: در مجموع بالاتر از ۱۰۰ هزار پزشک طرف قرارداد و شاغل در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی و مراکز طرف قرارداد، خدمات درمانی به جامعه زیر پوشش این سازمان عرضه می دهند.
غفاری همچنین در ادامه از ثبت ۴۰۰ میلیون رفتن به پزشکان در طول سال قبل خبرداد و عنوان کرد: هر بیمه شده به طور متوسط ۱۱ بار رفتن به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی داشته است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در جریان این گفتگوی تلویزیونی عنوان کرد: بواسطه برآورد های انجام شده عملکرد بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۴ حدود ۵ درصد مسیر صعودی داشته است.
بازنگری برنامه های درمان با طرح های تحولی
غفاری در ادامه ضمن اشاره به رویکرد جدید راهبری حوزه درمان در قالب سه عنوان از طرح های بیست گانه تحول آفرین و توسعه ای سازمان تأمین اجتماعی، بازنگری در برنامه ها متناسب با نیاز و تقاضای بیمه شده و نظام درمان را الزامی دانست که درحال اجرا می باشد.
بگفته وی؛ قسمتی از مشکلات موجود در عرصه درمان به کمبود منابع مرتبط نیست و به نوع برنامه ریزی مرتبط می شود؛ سه برنامه درمانی در قالب طرح های تحولی بیست گانه سازمان تأمین اجتماعی، حل چالش های این حوزه و پیشرفت کیفیت خدمات درمانی را هدف قرار داده است.
معاون درمانی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: نظام ارجاع هم در قالب برنامه‎ های تحولی بخش درمان، در امتداد پاسخ به مطالبات درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. باید توجه داشت که برای عرضه خدمات حداکثری منابع مورد نیاز باید در اختیار بیمه های اجتماعی قرار گیرد.
اولویت، خرید راهبردی سلامت است
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: همچنین مدل خرید راهبردی سلامت هم باید دستخوش تحولاتی شده و به سمت خرید «گلوبال» حرکت کند. پزشکان در یک نگاه کلی و در امتداد عرضه خدمات بخش درمان، همزمان عامل ایجاد تقاضا و عرضه هستند و به این واسطه جامعه پزشکان باید با بیمه ها به عنوان عرضه کننده خدمات بخش درمان همراهی و تعامل داشته باشند.
بگفته غفاری؛ در تمامی کشور های جهان بیمه های اجتماعی حق دارند به تجویز پزشک ورود کرده و هدایت سیستم سلامت را در امتداد کاهش پرداخت از جیب مردم و بیمه ‎شدگان عهده دار باشند.
پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در دستور کار است
غفاری با اشاره به اینکه با وجود محدودیت ها و مشکلات تأمین مالی، مدیریت سازمان تأمین اجتماعی کوشیده است مطالبات مراکز و پزشکان طرف قرارداد را تا حد امکان پرداخت و از انباشت آن پیشگیری کند.
وی ضمن اشاره به اینکه ۷۰ همت از ۱۸۵ همت مطالبات از دولت مطابق قانون بودجه ۱۴۰۴، همزمان با دریافت نهایی، قسمتی از این مبلغ در عرصه پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی و پزشکان طرف قرارداد و دانشگاهی هزینه خواهد شد.


منبع:

1404/06/04
10:16:53
0.0 / 5
9
تگهای خبر: آموزش , بازی , توسعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لینک دوستان بکسیها
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد