استاندار تهران:

بیمارستان های تهران در ابتدای شیوع ویروس كرونا فاقد دستگاه اكسیژن بودند

بیمارستان های تهران در ابتدای شیوع ویروس كرونا فاقد دستگاه اكسیژن بودند

به گزارش بكسیها استاندار تهران با اشاره به وضعیت مدیریت بیماری كرونا در استان تهران از تخصیص 180 میلیارد تومانی اعتبارات ارزش افزوده شهرستان های استان به موضوع بهداشت و درمان آگاهی داد و اظهار داشت: در ابتدای شیوع ویروس كرونا بیمارستان های تهران فاقد دستگاه اكسیژن بودند.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست مشترک با رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تهران بیمارستان های این استان و همین طور شهر تهران فاقد دستگاه های اکسیژن ساز بودند. با تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات ارزش افزوده شهرستان های استان توانستیم در پیک بیماری کرونا عملکرد مطلوبی ارائه نماییم.
وی ادامه داد: حالا وضعیت تهران به لحاظ مرگ و میر و بستری ناشی از مبتلاشدن به کرونا از میانگین سایر استان های کشور پایین تر است. تعداد 750 هزار نفر در کشور در اثر کرونا بیکار شدند که 160 هزار نفر آنها در تهران از بیمه بیکاری بهره مند شدند. ضمن اینکه اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و همچنان از واحدهای خدماتی و تولیدی دراین زمینه حمایت می نماییم.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به عملکرد استان تهران در عرصه تولید و اقتصاد اشاره نمود و اضافه کرد: در عملیاتی کردن شعار سال مهم ترین راهبرد ما در استان تهران تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی همچون راه اندازی ۵ پست برق فشار قوی و همین طور تخصیص پساب این شهرک ها است. همین طور در توسعه خطوط حمل و نقل ریلی اقدامات خوبی صورت گرفته؛ بطوریکه قطار حومه ای پاکدشت، قرچک، ورامین، پیشوا به گرمسار در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: ۲۳ درصد از جمعیت حاشیه نشین ساکن در بافت های ناکارآمد شهری کشور در استان تهران سکونت دارند و حدود ۲۲ درصد از لطمه های اجتماعی در کشور در استان تهران است که سرریز لطمه های اجتماعی کشور است. ۸۷ هزار میلیارد تومان معادل ۵۳ درصد درآمد مالیاتی کشور از استان تهران تامین می شود، اما متأسفانه بودجه عمرانی متناسب با جمعیت و ظرفیت های استان تخصیص نمی یابد.




منبع:

1399/05/26
14:04:08
5.0 / 5
1358
تگهای خبر: خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد