رییس كمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران خبر داد

تشكیل ۲۲۱ جلسه كمیسیون خدمات شهری شورا ظرف ۳ سال

تشكیل ۲۲۱ جلسه كمیسیون خدمات شهری شورا ظرف ۳ سال

به گزارش بكسیها رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از تشكیل ۲۲۱ جلسه واقعی، فعال و پویا این كمیسیون ظرف مدت سه سال اطلاع داد.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، زهرا صدر اعظم نوری در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در عرضه گزارش عملکرد کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران، اظهار داشت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران موضوعات به غایت متنوعی را در خلال سه سال شورای پنجم مورد بررسی قرار داده است که از مهمترین آنها می توان به بررسی طرح­ها و لوایح شهری در حوزه سلامت، محیط زیست، خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، معماری، برنامه و بودجه، حقوقی، تصویب و اجرایی نمودن طرح جامع پسماند شهر تهران و روش اجرای شدن طرح کاهش پسماند شهر تهران (کاپ)، بررسی طرح « اجبار شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران» و پیگیری ساختار ایمنی و HSE شهرداری تهران اشاره نمود.
وی ادامه داد: همینطور بررسی لایحه آئین نامه مبحث ماده ۷ مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران، بررسی لایحه اصلاحیه تعیین تعرفه دریافت عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها برپایه شاخص ارزش اکولوژیک درختان و چگونگی و نحوه هزینه کرد آن، بررسی لوایح بهای خدمات سال ۱۳۹۹ (موضوع تبصره ۲۶ بودجه سال ۱۳۹۹ در حوزه معاونت خدمات شهری)، بررسی طرح اجبار شهرداری تهران به عرضه لایحه سوخت های زیستی و بیو روانکار، بحث و بررسی درمورد روش اجرای مصوبه حفظ و گسترش درختان خیابان ولیعصر (عج) و بررسی طرح اجبار شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان های موجود شهر تهران در مقابل خطر وقوع آتش سوزی از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.
وی در تشریح طرح ها و لوایح بررسی شده در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری هم اظهار داشت: در سال اول، دوم و سوم دوره پنجم شورا، تعداد ۶۴ طرح و لایحه در جلسات مختلف کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۸ مورد طرح و ۴۶ لایحه بوده است همینطور از مجموع ۱۸ طرح مورد بررسی در کمیسیون، تعداد هشت طرح بعنوان کمیسیون اصلی و ۱۰ طرح بعنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفته و از مجموع ۴۶ لایحه مورد بررسی در کمیسیون، تعداد ۱۴ لایحه بعنوان کمیسیون اصلی و ۳۲ لایحه بعنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: در سال اول، دوم و سوم فعالیت کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ۵۰ گزارش عملکرد را با عنایت به حوزه تخصصی از سازمان ­ها و شرکت­ های شهرداری تهران را مورد بررسی قرار داده است. یکی از وظایف قانونی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری علاوه بر بررسی طرح ها و لوایح، نظارت بر نحوه انجام فعالیت­ها و خدمات از جانب سازمان­ها و شرکت­های وابسته به شهرداری تهران است که در همین راستا بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بازدید از مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی، بازدید از سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، بازدید از سایت پردازش آراد کوه سازمان پسماند و... توسط اعضاء، مشاورین و کارشناسان کمیسیون انجام شده است.
نوری در بخش دیگری از گزارش خود به مبحث خیابان ولیعصر و ارزشمندی آن اشاره نمود و اضافه کرد: این خیابان ۱۸ کیلومتری حدود ۱۸ هزار درخت داشت اما امروز این عدد به ۱۶ هزار عدد رسیده است. خیابان ولیعصر یک خیابان دارای ارزش بالای معنوی به حساب می آید و باید بعنوان میراث معنوی و طبیعی به ثبت ملی برسد و ما این مورد را حتما پیگیری خواهیم کرد همینطور مبحث تفاهم با «آبفا» برای رسیدن به یک مدل اقتصادی مناسب جهت استفاده از پساب و آب یک مبحث مهم برای شهر تهران به حساب می آید.



1399/06/02
19:58:31
5.0 / 5
1247
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد