معاون فنی و عمرانی شهردار تهران:

پروژه نیمه تمامی كه به شهرداری ارث رسیده نداریم

پروژه نیمه تمامی كه به شهرداری ارث رسیده نداریم

به گزارش بکسیها معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر تغییر رویکرد مدیریت شهری در دوره فعلی از خودرو محوری به انسان محوری اظهار داشت: اساسا ساخت بزرگراه بر طبق طرح جامع شهر تهران پیگیری خواهد شد، اما به دنبال این هستیم وزن حمل و نقل عمومی و انسان محوری در تهران را افزایش دهیم.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، صفا صبوری دیلمی در نشست خبری امروز دوشنبه با اشاره به بهره برداری از مجموعه رازی در شهر ری اظهار داشت: این مکان در کنار قدیمی ترین برج تهران طغرل قرار گرفته است و حدودا تمامی پروژه های نیمه کاره حوزه فنی و عمرانی علی رغم مشکلات مالی بسیار پروژه رازی به پایان رسید تا مردم جنوب تهران از این مجموعه استفاده کنند. سالن مجموعه رازی حدودا از نظر ابعاد و تعداد صندلی مشابه برج میلاد است. همین طور سه سالن جنبی در این مجموعه می تواند همایش های مختلف را پوشش دهد و مجموعه دیگری بعنوان موزه به همراه گالری و رستوران در این مجموعه تولید شده که در مجموع می توان آنرا یکی از کارهای درخشان سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران خواند.
وی اضافه کرد: هم اکنون سازمانهای زیر مجموعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به تفکیک کار می کند و خوشبختانه هیچ پروژه نیمه تمامی که از قدیم به ما ارث رسیده باشد نداریم و با پایا ن دو پروژه در سال آینده تمامی این پروژه ها به پایان می رسد.
وی افزود: رویکرد جدید حوزه معاونت فنی و عمرانی بر طبق درخواست شورا و دستورات شهردار تهران نگاهی انسان محور خواهد بود که در حقیقت تبدیل شهر ماشین محور به انسان محور را در برخواهد داشت و این تغییر رویکرد از آن جا شروع می شود که در این دوره با تعداد زیادی پروژه راهسازی، تونل سازی و... مواجه بودیم که از حدود ۸۰ سال قبل انجام شده است.
وی افزود: در حقیقت در تهران ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه برای سرعت بخشیدن به ماشینها داریم و این درحالی است که گاهی از پیاده راه مسیر گرفته ایم و به ماشینها داده ایم. این تفکر در ۸۰ سال اخیر از عابرین مسیر را می گرفت و به ماشینها می داد. بدین سبب رویکرد انسان محور پروژه های عمرانی شهر تهران را دگرگون می کند.
وی اشاره کرد: در حال راه اندازی ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده راه کامل با عنوان به راه در تهران هستیم. اگر این مهم محقق شود بخش عمده ای از مشکلات تردد پیاده در تهران حل خواهد شد.
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به راه اندازی پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه از دو ماه قبل کار اجرائی آن شروع شده و یکی از پروژه های کم نظیر در دنیاست که در محلات جنوبی پایتخت زخمی که مردم سال های سال از آن لطمه دیده بودند را ترمیم می کند. همین طور در محدوده جنوبی تهران قطار از وسط محدوده شهری عبور می کرد که دولت به درخواست شهرداری قطار را به زیر زمین برد و مسیری به طول ۹ کیلومتر از وسط شهر حذف شد. در این محدوده که عرض ۳۰ متر ی دارد ۵۴ هکتار باغ ایجاد خواهد شدو بدین سان بازآفرینی فضای شهری در محدوده ای که از نظر سرانه های شهری با محدودیت مواجهه است، ایجاد می شود.
وی افزود: قطار از سال ۹۱ به زیر زمین رفته ولی این پروژه در اختلافات دستگاه های مختلف مسکوت مانده بود و آسیبهای اجتماعی را به وجود آورده بود. خوشخبتانه این اختلافات را حل کردیم و این پروژه که در سطح جهانی قابل طرح است بدون در نظر گرفتن هیچ فضای تجاری در این اجرا می گردد. برای اجرای آن مسابقه بین المللی برگزار و ۱۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در آن شرکت کردند تا طرح برنده مشخص شد.
وی اشاره کرد: رویکرد جدید اجرای پروژه های ما اساسا فقط ساخت اتوبان نیست هر چند در دو سال قبل ۱۸ کیلومتر اتوبان ساخته ایم اما ساخت اتوبان ها بر طبق طرح جامع و تفصیلی شهر تهران بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود از افتتاح بخش غربی زیرگذر گلوبندگ در ایام آینده آگاهی داد و اضافه کرد: بخش غربی این زیر گذر به زودی به بهره برداری می رسد و بخش شرقی ان نیز تا اختتام تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد پروژه ای که مردم را از زیر خیابان خیام عبور می دهد. ۴ ست پله برقی دارد و ۸ آسانسور د رآن تعبیه شده است بی شک ایمنی و جان مردم در این دوره از هر چیزی مهمتر است پس بخش غربی این پروژه که حدود ۲۰ روز است آماده شده و منتظر دریافت گواهی استاندارد آسانسور است و تا تاییدیه استاندار ستاندن نشود اساسا این پروژه افتتاح نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع کنترل و مدیریت آبهای سطحی در شهر تهران اشاره نمود و اضافه کرد: در تهران ۷ رودخانه داریم اما دیگر شاهد آبگرفتگی و سیل در تهران نیستیم کار شبانه روزی انجام شد تا دیگر در میدان آزادی شاهد آبگرفتگی نباشیم، این در حالیست که کل پرسنل حوزه معاونت ۱۳۰۰ نفر است و در چهار کارخانه آسفالت و یک کارخانه بتون نیز تعدادی نیرو با مدل کارگری به کار گرفته شده است.
به گفته صبوری دیلمی، ما امروز دیگر آسفالت از بیرون از مجموعه خریداری نمی نماییم روز گذشته ۶۱۰۰ تُن تولید آسفالت توسط این ۴ کارخانه داشتیم و بیش از ۱.۵ میلیون تُن آسفالت در تهران با ظرفیت همین ۴ کارخانه مورد استفاده قرار گرفته و حداقل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در این عرصه بهمراه داشته است بدین سان حجم آسفالت دو سال اخیر در حوزه نگهداشت در تاریخ بی سابقه بوده است.
صبوری در بخشی دیگری از این جلسه خبری در پاسخ به سوالی درباب ساخت بزرگراه در شهر تهران اظهار داشت: شهر تهران دارای طرح جامع و تفصیلی است که بر طبق آن خیابانهای تهران و عرض آنها مشخص شده. در همین راستا خیابانهای با عرض بالای ۴۵ متر بزرگراه محسوب می شوند و مقدار ساخت آنها در شهر تهران نیز مشخص شده اما با رویکرد این دوره مدیریت شهری اساسا اولویت دادن به آنها و کمتر توجه به پیاده راه مورد انتقاد ما است و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
به گفته معاون شهردار تهران، بی شک بزرگراه برای تهران لازم است و مقدار آن نیز مشخص ولی رویکرد ما در این دوره به صورت انسان محور است و می خواهیم وزن حمل و نقل عمومی عابر پیاده در تهران را بیشتر نماییم هم اکنون اگر خیابان می سازیم پیاده راه آن میلیمتری نیست و حتما با عرض ۳ متر ساخته خواهد شد.
ادامه دارد...




منبع:

1399/12/11
14:52:46
0.0 / 5
496
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد