هاشمی:

عدم انسجام دستگاههای دولتی بزرگ ترین مانع تولید داخلی است

عدم انسجام دستگاههای دولتی بزرگ ترین مانع تولید داخلی است

به گزارش بکسیها رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط بزرگ ترین مانع تولید داخل هستند.


به گزارش بکسیها به نقل از مهر، محسن هاشمی در دویست و هشتاد و سومین جلسه امروز شورای شهر در سخنان ابتدایی خود اظهار داشت: متاسفانه سال جاری هم نوروز تحت تأثیر پاندمی کرونا قرار داشت و با کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی و تاخیر مسؤلان در فرآیند واکسیناسیون، شاهد افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان هستیم به نحوی که مبتلایان روزانه ۵ رقمی و تعداد قربانیان هم در حد سه رقمی شدن رسیده اند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تاخیر و عقب ماندن فرآیند واکسیناسیون در کشور که تابحال به یک درصد هم نرسیده است، نسبت به خیلی از کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه برای افکار عمومی قابل پذیرش نمی باشد. هاشمی خاطرنشان کرد: هم اکنون عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط بزرگ ترین مانع تولید داخل هستند. وی اظهار داشت: مشکل دیگر تولید کننده و صادرکننده ایرانی، یارانه منفی است که بخاطر دور زدن تحریم ها به او تحمیل می شود. تولیدکننده برای تأمین تجهیزات و مواد اولیه و صادرکننده برای بازگرداندن سرمایه خود به کشور متحمل هزینه سنگین دور زدن تحریم ها می شوند که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد روی بهای تمام شده تولید اثر گذار است و هیچ محلی هم جز از جیب مصرف کننده و مردم برای جبران آن پیشبینی نشده است که برای پشتیبانی از تولید این مسئله باید حل شود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اگر مانع زدایی و پشتیبانی بدرستی صورت گیرد، ظرفیت خالی مانده تولید در کشور به اندازه ای هست که هم مشکل اشتغال را حل کند و هم با افزایش عرضه و کاهش هزینه های تولید، تورم مهار و رشد صعودی قیمت ها در سه سال گذشته شکسته شود. هاشمی عنوان کرد: در حوزه مدیریت شهری، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود ظرفیت بلا استفاده تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور یکی از نمونه های تلخ زمین گیر شدن تولید داخلی است به صورتی که ما در مبحث تولید ناوگان اتوبوس رانی ناهماهنگی ۱۰ ارگان و سیستم های دولتی را شاهد بودیم. تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور برای تأمین نیاز شهروندان، مستلزم ایجاد هماهنگی بین ده دستگاه مختلف است که متاسفانه در دهه نود این اتفاق رخ نداده است. امیدواریم با تغییر رویکرد مسؤلان به نیاز ضروری ناوگان فرسوده و ناکافی حمل و نقل عمومی تهران پاسخ داده شود.


منبع:

1400/01/15
11:35:20
0.0 / 5
436
تگهای خبر: دستگاه , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد