مدیر عامل سازمان میوه و تره بار تهران عنوان كرد

توسعه میادین میوه و تره بار به خارج از تهران در گروی مجوز شورای شهر

توسعه میادین میوه و تره بار به خارج از تهران در گروی مجوز شورای شهر

به گزارش بکسیها، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به برنامه این سازمان برای توسعه میادین میوه و تره بار به خارج از کلانشهر تهران در سال آینده، اظهار داشت: توسعه میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در گروی کسب مجوز شورای شهر تهران است.


ایوب فصاحت در گفت و گو با ایسنا، در تشریح توسعه میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بعد از تکمیل شبکه توزیع به خارج از تهران اظهار داشت: مبحث توسعه میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به خارج از کلانشهر تهران هنوز به مرحله اقدام نرسیده و در مرحله برنامه ریزی و مطالعه قرار دارد. سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نزدیک به ۴۳ سال یعنی از سال ۱۳۵۸ کار خویش را شروع کرده و تجربه ای ۴۳ ساله کسب شده است؛ تجربه ای که به مراکز عرضه تبدیل گشته است.
وی ادامه داد: این شیوه به یک الگوی عرضه محصولات کشاورزی و فرآورده های آن تبدیل گشته و سبب پایین آمدن قیمت به علل مختلفی شده است. بر همین مبنا بسیاری استانها تمایل دارند این الگو را بگیرند و در شهرهای خود این مراکز و الگو را اجرایی کنند و هم اکنون هم برخی از استانها در بعضی شهرهای خود این الگو را بوجود آورده اند؛ بنابراین این شیوه الگوی موفقی بوده است.
فصاحت افزود: پیشنهاد ما اینست که اگر قرار باشد این الگو در کل کشور پیاده شود زمانبر است، در صورتی که ما می توانیم بعد از آنکه کل مناطق و محلات شهر تهران را در سال آینده پوشش دادیم، در شهرهایی که این توانایی را دارند نسبت به راه اندازی میادین میوه و تره بار اقدام نماییم و این مورد در سطح کشور گسترش پیدا کند.
وی تصریح کرد: میادین میوه و تره بار همانند فروشگاه های زنجیره ای شهروند که هم اکنون مجوز راه اندازی در سایر استانها را دارد می تواند مجوز توسعه را در خارج از تهران کسب کند. البته فعلاً این مجوز را نداریم و امیدواریم در سال آینده بعد از تکمیل شبکه توزیع در این مورد با شورای شهر تهران به نتیجه برسیم و مجوز لازم را کسب نماییم تا در سایر نقاط کشور نسبت به اجرای این الگو اقدام نماییم.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: بطور قطع در این راه کلانشهرها مهم ترین اولویت ما هستند و مهم ترین کار ما تنظیم بازار و عرضه محصول باکیفیت با بهترین قیمت به همراه پشتیبانی از تولید کننده است. برخی استانها کانون تولید هستند و به دنبال تبادل تجربه با ما هستند، بنابراین باید این امکان فراهم گردد که این تجربه را به شهرهایی که تمایل دارند منتقل نماییم تا با برند «سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران» این مهم اجرایی شود.
فصاحت در رابطه با تکمیل شبکه توزیع در شهر تهران هم اظهار داشت: بنا بود برای سال جاری کلنگ زنی ۱۰۰ میدان میوه و تره بار صورت گیرد که به ۷۰ تا ۸۰ درصد این مورد دست پیدا می نماییم. مجموعا به ۱۵۰ تا ۱۶۰ مرکز عرضه دیگر شبیه آنچه که امروز در سطح شهر فعال است نیاز داریم ولی محدودیت بودجه ای داریم که برای برداشتن این محدودیت در تلاش هستیم با مشارکت نسبت به تأمین بودجه اقدام نماییم.
وی تصریح کرد: تصور می کنم تا انتهای سال آینده بین ۵۰ تا ۷۰ مرکز عرضه راه اندازی نماییم، البته با توجه مشکلاتی که وجود دارد و بعضی از آنها در اختیار ما نیست حداقل ۵۰ مرکز را افتتاح خواهیم کرد که بدین سان شبکه توزیع ما در شهر تهران تکمیل خواهد شد.




منبع:

1401/11/30
10:17:18
0.0 / 5
511
تگهای خبر: فروشگاه , كیفیت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد