كلنگ ساخت پل سبز زندگی جایگزین پل گیشا به زمین می خورد

كلنگ ساخت پل سبز زندگی جایگزین پل گیشا به زمین می خورد

بکسیها: عملیات ساخت پروژه «پل سبز زندگی» بعد از یک سال تعویق، به زودی با هزینه کلی 140 میلیارد تومانی، شروع خواهد شد.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، تابستان ۱۳۹۸، پل چندین و چند ساله گیشا در محله گیشا برچیده شد تا پروژه ای متشکل از سه فاز شروع شود. یکی از فازهای این پروژه فرا منطقه ای، ساخت پل پیاده راهی تحت عنوان «پل سبز زندگی» بود. این پل طرح و ایده ای مشابه پل «طبیعت» دارد.
پل «سبز زندگی» رویشی سبز برای این شهر خاکستری رنگ است تا با ساخت طرح های این چنینی رنگ حیات به تهران بازگردد. این پل که جایگزینی بر پل گیشا است، دیگر متعلق به ماشین های دودزا نیست، بلکه عابران پیاده و دوچرخه سواران می توانند از روی آن عبور کنند و در فضاهای مکث متوقف شوند و قدری به تماشای زندگی بنشینند.
استفاده از قطعات پل فلزی گیشا در راه اندازی پل سبز زندگی باتوجه به مشخصات خاص این پل عابر پیاده جنبه نمادین خواهد داشت تا بدین سان قسمتی از خاطرات جمعی شهروندان از پل گیشا حفظ شود.
قرار بر این بود که ساخت پل از خرداد ماه ۱۳۹۹ شروع شود که نشد. صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران درباره تعویق گشایش پل سبز زندگی گفته است که به سبب کاهش درآمدهای شهرداری تهران و کاهش بودجه های عمرانی این پل در آینده و با تأخیر ساخته شود. حال بعد از گذشت یک سال، مقرر است که به زودی عملیات ساخت این پل با طراحی جدید و نوین شروع شود.
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰ این پروژه باید امسال شروع شود و تا سال ۱۴۰۲ تمام شود. برآورد مبلغ مشارکت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۴۰ میلیارد تومان و برآورد کل مبلغ مشارکت ۱۴۰ میلیارد تومان است.
صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره زمان اجرای عملیات ساخت «پل سبز زندگی»، توضیح داد: مراسم کلنگ زنی پل سبز زندگی به زودی در ایام آینده اتفاق خواهد افتاد. اقدامات پیمانی درحال انجام است.
وی در ادامه درباره رفع معارضان باقی مانده از پروژه «بزرگراه شهید بروجردی»، اظهار داشت: درحال حاضر دو معارض از پروژه بزرگراه بروجردی باید صورت گیرد. برای یک معارض بوسیله ماده ۹ اقدام شده است که باید پول آن به صندوق دادگستری واریز شود تا شهرداری حکم قضایی را دریافت کند.
صبوری با اعلان اینکه رفع معارض توسط مناطق انجام می شود و از هزینه هر معارض، شهرداری مناطق مربوطه اطلاع دارند، اضافه کرد: یک معارض دیگر مسائل شهرسازی دارد که به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده شده است.
طبق گزارش سایت شهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان، اظهار داشت: اگر این دو معارض رفع گردد، شهرداری می تواند پروژه بزرگراه را بطور کامل دراختیار شهروندان قرار دهد. تلاش می شود که تا آخر دوره پنجم مدیریت شهری رفع معارضات صورت گیرد و این پروژه به بهره برداری برسد.




منبع:

1400/03/01
21:56:59
0.0 / 5
544
تگهای خبر: پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد