چمران:

تهران به بی تحركی گرفتار شده است

تهران به بی تحركی گرفتار شده است

مهدی چمران ضمن اشاره به این که شهر تهران هم اکنون به بی تحرکی گرفتار شده است، اظهار داشت: تهران نیازمند تحرک در حوزه های مدیریت شهری است.


مهدی چمران سرلیست شورای ائتلاف شهر تهران و رئیس اسبق شورای شهر تهران در گفتگو با ایسنا، در تشریح نیاز شورای ششم برای پاسخگویی به اولویت های شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر شهر به بی تحرکی گرفتار شده و باید این تحرک به وجود بیاید و این تحرک در حوزه های مختلف همچون عمران شهر باید ایجاد شود از طرفی پروژه های نیمه تمام باید به اتمام برسند که همچون مهم ترین آنها خطوط مترو بعنوان نخستین اولویت تهران است.
وی ادامه داد: باوجود آلودگی هوا و ترافیک در تهران بهترین کار این است که در حمل و نقل (مترو) تحرک ایجاد نماییم تا به معنای واقعی کارآیی داشته باشد، البته توجه به انتشار کرونا ویروس هم باید مدنظر قرار بگیرد؛ در مترو باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شود که با وضعیت موجود دشوار می باشد و امکان رعایت این اصول وجود ندارد.
باید خطوط مترو را به کارایی برسانیم
این کاندیداری شورای شهر ششم ضمن اشاره به این که میزان افرادی که از مترو استفاده می نمایند حدودا به نصف کاهش پیدا کرده است، اظهار نمود: چه مبحث انتشار کرونا تا تشکیل شورای بعدی حل شود و چه حل نشود باید خطوط مترو را به کارایی برسانیم و کارایی هم به این معنا است که بلافاصله آغاز به تهیه و خرید واگن نماییم که البته کاری دشوار می باشد.
وی تصریح کرد: برای تولید واگن فارغ از این که چند درصد امروز در داخل تولید و چند درصد از خارج وارد می شود باید هرچه می توانیم با افزایش توان و دانش در جهت تولید حداکثری در داخل کشور حرکت کنیم؛ البته در شرایط عادی شاید قسمت هایی ازقطارها همچون موتور و سیستم ترمز و دیگر امکانات که از خارج وارد می شود صرفه اقتصادی برای تولید داخل نداشته باشند، اما اگر فشارها بگونه ای باشد که نتوانیم از خارج تأمین نماییم مجبور خواهیم بود به دنبال تولید در داخل برویم البته این امر امکان دارد هزینه ها را افزایش دهد.
لزوم توسعه ناوگان اتوبوسرانی بعنوان یکی دیگر از اولویت های شهر تهران
رئیس شورای شهر تهران در دوره چهارم در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت توسعه ناوگان اتوبوسرانی بعنوان یکی دیگر از اولویت های شهر تهران تصریح کرد و اضافه کرد: امکان تولید اتوبوس در داخل کشور محیا است هرچند برخی قسمت ها مثل موتور، گیربکس و شاسی از خارج وارد می شود ولی کارخانه های اتوبوس سازی داریم که باید مطابق با استانداردهای روز اتوبوس هایی مناسب اقشار مختلف را تولید کنند؛ باید اتوبوس های شهری دارای امکانات مناسب را در داخل تولید کنند.
وی ادامه داد: باید به ناوگان اتوبوسرانی تهران که حدود ۴ سال است حداقلی از اتوبوس های جدید را به خود دیده است تحرکی اساسی داد. متاسفانه در بخش های مختلف شهر تهران شاهد توقف هستیم؛ بنابراین باید این توقف ها را یکی یکی در دوره بعدی مدیریت شهری برداریم. امروز در مبحث بافت فرسوده، ساخت اتوبان ها و پل هایی که در روان سازی ترافیک شهر اثرگذار هستند، شاهد توقف هستیم و باید در دوره بعدی شورای شهر تهران تحرک در این عرصه ها را ایجاد نماییم.
اتوبان یادگار امام (ره) رها شده
چمران افزود: متاسفانه اتوبان یادگار امام (ره) رها شده به شکلی که تا خیابان امام خمینی (ره) آمده اما در آن محل رها شده درحالی که باید تا جاده تهران-ساوه و اتوبان تهران-قم و میدان ۹ دی می رفت تا همه این اقدامات کمک نماید شهر زنده شود و به تحرک واداشته شود.
نباید بگذاریم فضای سبزی تهران از بین برود
وی با تکیه بر این که در دوره های گذشته اقدامات گسترده ای برای توسعه فضای سبز که نقش موثری در کاهش آلودگی هوای تهران دارد انجام شد و حتی در دوره پنجم مدیریت شهری هم اقداماتی انجام شد؛ اما مطلوب نمی باشد و باید بار دیگر تلاشهای گسترده در دستور کار قرار گیرد، افزود: علاوه بر این که نباید بگذاریم فضای سبزی تهران از بین برود؛ بلکه باید به میزان فضای سبز شهری هم افزوده شود. نباید اجازه دهیم در نقاط مختلف بوستان های بزرگ شهر با همین رکود و سکون خدایی ناکرده گرفتار صدمه شوند و می بایست به درختان و این بوستان ها مرتب رسیدگی شود تا سالم جهت استفاده شهروندان نگه داشته شوند.
چمران در پاسخ به سوالی برای راهکار حل مشکلات اقتصادی شهرداری تهران و حل و فصل بدهی های شهرداری هم اظهار داشت: بطور قطع بدهی ها هر چقدر باقی بمانند بیشتر می شوند کاری که هم اکنون انجام می شود این است که مقداری از زمین ها و املاک شهرداری فروخته می شود و بابت بدهی ها داده می شود خوب چاره ای هم جز این نیست که املاکی که بوده بابت بدهی ها بدهند تا بدهی های خویش را کمتر کنند.

باید به دنبال درآمدهای جدید رفت که فشار آن به دوش مردم شهر نباشد
افرادی که از شهر بیشتر استفاده می نمایند باید عوارض آنرا پرداخت کنند
وی افزود: باید به دنبال درآمدهای جدید رفت درآمدهایی که فشار آن به دوش مردم شهر نباشد؛ اما افرادی که می خواهند فراتر از افراد معمول از شهر استفاده کنند باید عوارض آنرا پرداخت کنند این هزینه را این افراد باید بپردازند نه همه مردم و از طرفی باید صرفه جویی و قناعت را در دستور کار قرار داد.
کاندیدای انتخابات شورای شهر ششم اضافه کرد: این که عده ای را جدیدا استخدام کرده اند بعنوان این که امتحان داده اند و به ناگهان به یک فرد جایگاه ۱۷ می دهند جایگاهی که فردی با ۱۵ سال تجربه کار در شهرداری و تحصیلات مهندسی همین جایگاه را دریافت می کند، معلوم نیست فرد تازه ورود حتی نصف کارآیی فرد باتجربه ۱۵ ساله در شهرداری را داشته باشد و اقداماتی شبیه به اینکه زیاد هم بوده بگونه ای که خارج از خط صرفه جویی و قناعت است.
وی تصریح کرد: ما در گذشته تجربه این کار در شهرداری را داشته ایم که با صرفه جویی و پیشگیری از اشرافی گری و حقوق های بالا و ریخت و پاش بی خود هزینه ها را کاهش دادیم مثلا در مقطعی مشاهده شد که شروع شده جداول وسط اتوبان ها را رنگ آمیزی می کنند درحالی در آن شرایط چنین کاری نیاز نبود؛ بنابراین برای مدتی این رنگ کاری ها را متوقف کردیم بدین سان باید چنین اقداماتی که با هدف صرفه جویی هست را که در گذشته تجربه آنرا داریم؛ آغاز نماییم تا دخل و خرج شهرداری تهران باهم تطبیق پیدا کند.



1400/03/19
10:44:54
0.0 / 5
800
تگهای خبر: پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد