رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اراك:

تعدد مراكز داوری در استان مركزی باید ساماندهی گردد

تعدد مراكز داوری در استان مركزی باید ساماندهی گردد

بکسیها: رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اراک اظهار داشت: یکی از ایرادات وارده تعداد زیاد مراکز داوری است و هنوز به سروسامان مناسب در این عرصه نرسیده ایم.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر، حجت اله درودگر عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با حقوقدانان، وکلا و کارشناسان و اساتید دانشگاه اظهار نمود: وکلا باید در تنظیم قراردادها بیشتر نقش آفرینی داشته باشند و فقط بعنوان وکیل در مراکز دادگاهی و قوه قضائیه حاضر نشوند.
وی افزود: یکی از علل اطاله دادرسی کارشناسان بخصوص کارشناسان ثبتی هستند و اگر خواستار انقلابی در راه اطاله دادرسی باشیم باید تلاش بیشتری از جانب کارشناسان صورت گیرد.
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اراک خاطرنشان کرد: این که بخواهیم کل جامعه به دانش حقوقی مجهز شوند نشدنی است، اما باید فرهنگ استفاده از متخصصین حقوق را در جامعه بالا ببریم و از ظرفیت حقوقدانان بیشتر استفاده گردد که این امر اساسا ضمن بهتر شدن احقاق حقوق، مشکلات بعدی را می کاهد.
وی با تکیه بر این که موارد و اعتراضاتی به داوری ها وارد است و شکی در این راستا وجود ندارد، اظهار داشت: یکی از ایرادات وارده تعداد زیاد مراکز داوری است و هنوز به سروسامان مناسب در این عرصه نرسیده ایم، ولی با این وجود تعداد آرای نقض شده هم خیلی کم است، اما نیازمند بهبود وضعیت این مراکز هستیم.
وی افزود: وکلا باید در تنظیم قراردادها بیشتر نقش آفرینی داشته باشند و فقط بعنوان وکیل در مراکز دادگاهی و قوه قضائیه حاضر نشوند.
درودگر با تکیه بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه وکیل اظهار داشت: در کنار این حفظ شأن، از وکلا انتظار رفتاری غیر از رفتار یک ارباب رجوع را داریم. آنها باید شأن قضات را رعایت نمایند و حتی در نگارش ها از جانب وکلا باید جایگاه ها حفظ شود.
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اراک در انتها ضمن اشاره به نقش وکلا در کاهش اطاله دادرسی، بیان نمود: گاهی وکلا از قوانین خوب استفاده نمی کنند و راهکارهایی را به موکلین خود می دهند تا اطاله دادرسی صورت گیرد در حالیکه باید تلاش داشته باشند که پرونده به سرعت بیشتری به نتیجه برسد و از سویی نقش اثرگذاری در امر صلح و سازش و اعتمادسازی داشته باشند.


منبع:

1400/04/02
18:59:57
0.0 / 5
600
تگهای خبر: متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد