همتی اعلام كرد؛

تولید ۳ میلیون سرنگ توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر

تولید ۳ میلیون سرنگ توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر

بکسیها: رئیس جمعیت هلال احمر از تولید ۳ میلیون عدد سرنگ و عرضه خدمات به بیشتر از ۶۸۱ هزار نفر در تعطیلات کرونایی اخیر اطلاع داد.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در مورد اهم فعالیتهای جمعیت در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مردادماه اظهار داشت: پیرو مصوبات قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، خدمات جمعیت در واحدهای درمان اضطراری، مراکز واکسیناسیون و داروخانه ها تقویت شد و در روزهای تعطیل سراسری از روز ۲۵ مرداد تا آخر روز ۳۰ مرداد با تمام توان به مردم خدمت رسانی شد.
وی اضافه کرد: در این زمان به ۶۸۱ هزار نفر خدمت رسانی شد. در همین راستا از ۳ هزار و ۷۸۶ نفر استفاده و ۷ بیمارستان RDH هم افتتاح شد. هلال احمر در عرصه تزریق واکسن هم ورود کرد و در ۱۱۳ مرکز واکسیناسیون تجمعی دانشگاه ها به عرضه خدمت پرداخت. همینطور ۱۵ مرکز واکسیناسیون توسط هلال احمر افتتاح شد تا روند واکسیناسیون تسهیل شود و این آمادگی در مجموعه ما وجود دارد تا در صورت درخواست وزارت بهداشت بر تعداد این مراکز افزوده شود.
دکتر همتی تصریح کرد: الان ۵ مرکز درمانی جمعیت هلال احمر بعنوان مرکز تخصصی درمان کرونا فعالیت می نمایند. از طرفی تقریباً تمام ظرفیت بیمارستان نورافشار برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده است. ورودی اورژانس در ۶ روز در این بیمارستان ۱۶۹۱ مورد بوده که ۱۶۵۲ نفر بعد از پیمودن مراحل درمانی ترخیص شده اند و از این تعداد ۳۹ نفر همچنان بستری هستند. ۷۸۷ نفر از مراجعین در این بازه زمانی به بیمارستان نورافشار خدمات تصویربرداری دریافت کرده و به ۱۲۲۵ نفر خدمات آزمایشگاهی عرضه شده است. خوشبختانه در این بازه زمانی میزان مرگ و میر در بیمارستان نورافشار به صفر رسید.
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: داروخانه های زیر پوشش سازمان تدارکات پزشکی طی روزهای گذشته و تعطیلات کرونایی در روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی بدون تعطیلی و بی وقفه به بیشتر از ۵ هزار و ۲۹۲ هموطن خدمات دارویی عرضه کردند. تنها مشکل اساسی که در حوزه خدمات رسانی سبب ایجاد ازدحام مراجعین شده بود قطع سامانه های شرکتهای بیمه بود که این حوزه هم ساماندهی شد. همینطور در ۱۳ داروخانه ساعت خدمات رسانی هم افزایش پیدا کرده است تا شهروندان به سادگی بتوانند داروهای مورد نیاز خویش را تأمین کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر در مورد سایر فعالیتهای جمعیت هلال احمر در روزهای تعطیلات کرونایی اظهار داشت: در این بازه زمانی ۳ میلیون سرنگ هم در مجموعه سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ساخته شده است. بعد از تشکیل و اعلام مصوبات جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد مرکزی هلال احمر، ۳ میلیون عدد سرنگ هم در انواع مختلف تولید شد و سبب شد تا در این عرصه هم کشور با کمبودی مواجه نشود. لازم به ذکر است در همین تعطیلات هفته گذشته در سه مرحله سه میلیون و ۳۳۰ هزار دز واکسن وارد کشور شد و نقش موثری بر عدم توقف روند واکسیناسیون در کشور ایفا شد.


منبع:

1400/06/02
09:34:38
0.0 / 5
703
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد