در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب یک فوریت انتقال نمایشگاه های بین المللی به شهر آفتاب

تصویب یک فوریت انتقال نمایشگاه های بین المللی به شهر آفتاب

بکسیها: یک فوریت طرح ˮالزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه شهر آفتابˮ به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، بامداد امروز بررسی یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب" روی میز بررسی قرار گرفت و سوده نجفی با قرائت دلیلهای فوریت بررسی طرح اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های مختلف از سالیان متمادی در محل نمایشگاه بین المللی تهران واقع در تقاطع شهید چمران و خیابان سئول معضلات بسیاری را فراهم آورده که با فقدان تصمیم متولیان امر همچنان بعنوان معضل لاینحل مدیریت شهری باقیمانده است و خسارت زیانبار آلودگی هوا و محیط زیست به سبب تشکیل صف های طولانی و درجا کار کردن خودرو ها سبب ایجاد ترافیک، اختلال در معابر بزرگراهی و مختل کردن بزرگراه های اطراف شده است.
وی بیان کرد: اتلاف وقت، سرگردانی شهروندان، صلب آسایش و آرامش به ویژه برای اهالی منطقه سبب شده که به قید فوریت از برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ممانعت صورت گیرد و کلیه رویدادها به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شود.
در ادامه جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به قانون وظایف شوراهای شهر و مصوبات شورای عالی ترافیک و شورای شهر، اظهار داشت: بر طبق این طرح پیشنهادی، شهرداری موظف است با همکاری پلیس راهور و مشارکت کلیه دستگاه های اجرائی در قالب قوانین و مقررات از شروع سال ۱۴۰۱ از برگزاری هر گونه نمایشگاه در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی تهران پیشگیری کند و نسبت به انتقال نمایشگاه ها به مجموعه شهر آفتاب اقدام نماید.
وی با اعلان اینکه این طرح ۹ تبصره دارد، اظهار داشت: برمبنای تبصره ها شهرداری تهران مکلف است فضاهای لازم برای برگزاری کلیه نمایشگاه ها در سال ۱۴۰۱ را بوسیله سالن های موجود و در صورت لزوم بکارگیری سازه های موقت حداکثر تا اختتام ۱۴۰۰ فراهم آورد و همین طور باید طرح جامع نمایشگاه شهر آفتاب را تا آخر سال ۱۴۰۱ تکمیل کند و بودجه و اعتبارات لازم جهت تکمیل نمایشگاه را در قالب بودجه سال آینده به شورا بیاورد. همین طور می بایست کمیته ساماندهی نمایشگاه های شهر تهران با حضور نماینده شهردار تهران، رییس شورا، رییس پلیس راهور، نماینده وزارت صمت و مدیرعامل شهر آفتاب تشکیل شده و در مورد برگزاری نمایشگاه ها در مناطق ۲۲ گانه بصورت غیر متمرکز و پراکنده تصمیم گیری کند.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: بر این اساس شهرداری باید با هماهنگی وزارت صمت نسبت به تنظیم تقویم نمایشگاهی سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب اقدام نماید و هر سه ماه یکبار گزارش را به شورای شهر ارائه بدهد.
به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، مهدی چمران با اعلان اینکه قرار نبود این نمایشگاه ها در تهران برگزار شود، اظهار داشت: متاسفانه در دوره قبل مدیریت شهری مجموعه شهر آفتاب تکمیل نشد و بنا بر این نمایشگاه بین المللی باردیگر قوت گرفت و می بینیم که تقویم نمایشگاهی اش بسته شده که اساسا مشکلاتی را ایجاد خواهدنمود.
وی ضمن تشکر از پلیس بابت اعتراض به تاثیرات برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در نمایشگاه بین المللی اشاره کرد: از سردار حمیدی تشکر می کنم که ایستادگی کرد و ساعات کار نمایشگاه را کم کرد و از اعضای شورا می خواهم که به این طرح رأی مثبت دهند تا هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اعلان اینکه باید در جلسه ای با حضور مسئولان وزارت صمت این مسائل را رفع نماییم، اظهار داشت: البته قبلا ما با وزیر صنعت اسبق جلسه گذاشته بودیم و این مشکلات حل و فصل شد اما در دوره قبل نمایشگاه رها گردید و به محلی متروکه تبدیل شد و حالا باید کلی هزینه نماییم تا به شکل قبل برگردد و متاسفانه این از اشتباهات دوره قبل بود.
پرویز سروری نیز بعنوان موافق این طرح اظهار داشت: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ در پیش است و اگر این نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی اجرا شود خیابان ها قفل می شود و بهتر است اعضای شورا به یک فوریت این طرح رای دهند تا هر چه سریعتر اقدامات اجرائی صورت گیرد.
به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر با ۲۱ رأی موافق به یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب" رأی مثبت دادند.




منبع:

1400/09/21
14:16:45
0.0 / 5
699
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد