شهردار مشهد:

مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است

مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است

شهردار مشهد اظهار داشت: مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است و در این حوزه مطالبه گر هستیم.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر، سید عبدالله ارجائی ظهر چهارشنبه در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه مشهد با اشاره بر ظرفیت زائرپذیری شهر مشهد، بر ایجاد یک شهرک فرودگاهی تاکید و اظهار نمود: مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است و در این حوزه مطالبه گر هستیم چونکه فرودگاه مشهد در موقعیت مناسبی نیست و همه در کشور قبول دارند که آلودگی صوتی و زیست محیطی بوجود می آورد و همینطور تمام لندینگ ها از روی شهر است.
شهردار مشهد در مورد پیگیری این مطالبه اضافه کرد: مطالبه مدیران شهری، انتقال فرودگاه است اما این که چه چیزی جایگزین فرودگاه شود نیازمند مطالعه است و نتیجه مطالعات هرچه که باشد، ما پای کار هستیم.
وی بر احقاق حقوق مردم در دوره مدیریت جدید شهری تاکید و بیان نمود: برای حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و اگر قرار بود کوتاه بیاییم، وضعیت مان این نبود؛ خیلی از مسائلی که در چند ماه گذشته گریبان گیر مدیریت شهری شده است به خاطر این است که از حقوق مردم کوتاه نیامده ایم.
ارجائی از پرداخت معوقات شهرداری اطلاع داد و افزود: حقوق سال قبل پیمانکاران را سال جاری پرداخت می نماییم اما قبول داریم که باید توانمندسازی نماییم اما بعضی از کارها تزئینی است و ما می خواهیم کار واقعی انجام دهیم.
جمع آوری معتادان متجاهر وظیفه شهرداری نیست
وی در مورد ساماندهی معتادین متجاهر، اشاره ای به نقش شهرداری و تعامل با سایر نهادها کرد و اظهار داشت: بر مبنای قانون، شهرداری متولی جمع آوری معتادان متجاهر نیست و نقش تعامل و همکاری را دارد، باید رفتار سلیقه ای را حذف نماییم و قانون را ملاک عمل قرار دهیم.
شهردار. مشهد با انتقاد از نگاه برخی نهادها در تعامل با مدیریت شهری بیان نمود: تعامل به چه معناست؟ آیا تعامل یک طرفه است یا دوطرفه؟ اگر مفهوم تعامل این است که فقط مدیریت شهری هزینه بدهد و مدیریت شهری کیسه پول باشد، باید بدانیم که این پول مردم است.
وی، در مبحث بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد، افزایش بودجه فرهنگی اجتماعی را وجه تمایز آن با سالهای گذشته دانست و خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم ۳۸ درصد از بودجه را به پروژه های مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص دهیم که این مساله برای نخستین بار رخ داده و نسبت به سال قبل رشد چند برابری داشته است؛ همینطور به دنبال خودکفا کردن سازمان هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند چونکه بعضی از سازمان ها امروز هزینه بر هستند و می توانیم آنها را اقتصادی نماییم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند.
سهم ۷۰ درصدی عمران و آبادانی شهر از بودجه ۱۴۰۱
ارجائی مبلغ بودجه ۱، ۴۰۱ را بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: برای نخستین بار ۷۰ درصد بودجه به فعالیتهای عمرانی اختصاص پیدا کرده و ۳۰ درصد در ارتباط با هزینه های جاری است، این مساله از میانگین کشوری شهرداری ها بالاتر است و یک رکورد به حساب می آید که امیدواریم درآمدهای پایدار مجموعه را به ۴۶ درصد برسانیم.
شهردار مشهد در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران در خصوص عدم انتصاب معاون شهرسازی در مدت مسئولیت شهردار جدید، اظهار داشت: انتصاب معاون شهرسازی درحال طی مراحل اداری است و نامه مأموریت وی صادر گردیده است، اگر دستگاه مبدأ پاسخ دهد روند سریع تر خواهد شد.
حوزه ورزش بانوان و معلولین هم یکی دیگر از محورهای سوالات خبرنگاران از شهردار مشهد بود که وی در این خصوص اظهار نمود: در حوزه ورزش همگانی، بانوان و معلولین ورود جدی خواهیم داشت اما مبنا این است که به هیچ عنوان تیم داری نکنیم هرچند که تابع سیاست های شورای اسلامی شهر در این عرصه هستیم.
ایجاد مثلث مدیریت ترافیک
وی با پرداختن به معضل ترافیک، از تشکیل مثلثی با حضور شهرداری، نیروی انتظامی و گروههای مردم نهاد و با محوریت فرهنگسرای ترافیک در حوزه انضباط ترافیکی اطلاع داد و اظهار داشت: سبب تأسف است که هر سال نزدیک به ۲۳۰ کشته در سوانح رانندگی درون شهری و بالغ بر ۲۰ هزار تصادف جرحی اتفاق می افتد.
ارجائی بیان نمود: این وضعیت قابل قبول نیست و در این حوزه برنامه هایی وجود دارد که شامل انضباط ترافیکی، راه های اصلی و اصلاح هندسی است.
هدفمند شدن فعالیت فرهنگسراهای موضوعی
وی در پاسخ به انتقاد خبرنگار مهر نسبت به ضعف جدی فرهنگسراها در ایفای رسالت های تعریف شده، پاسخ داد: این مساله هم در دست اقدام است و بنا شده که حدود ۱۲ فرهنگسرا به صورت عمومی خدمات فرهنگی را در محلات عرضه کنند و ۱۳ فرهنگسرا هم طبق عنوان اختصاصی خود فعالیت جدی و هدفمند داشته باشند، هر چند که در اجرای جزئیات منتظر ابلاغ شورای شهر هستیم.
ارجایی در ارتباط با تعامل شهرداران مناطق با مساجد محلات و پشتیبانی از آنان در جهت افزایش خدمات مساجد و پویایی محلات، بر نقش آفرینی مساجد و رویکرد محله محوری تاکید کرد و برای پیشبرد این مساله از حذف فرآیندهای طولانی و افزایش اختیارات شهرداران مناطق سیزده گانه مشهد در جهت فعالیت جدی در محلات و خدمت رسانی سریع تر به مردم اطلاع داد.

1400/11/06
21:09:23
0.0 / 5
612
تگهای خبر: پروژه , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد