معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی:

ساماندهی ۷ هزار کارتن خواب معتاد در مشهد به اتمام می رسد

ساماندهی ۷ هزار کارتن خواب معتاد در مشهد به اتمام می رسد

مشهدـ معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: تا آخر سال، کار جمع آوری و ساماندهی 7 هزار معتاد متجاهر در مشهد به پایان می رسد.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر، غلام حسین دلبری اظهار نمود: سهم هر یک از دستگاهها در جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر خراسان رضوی از طرف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد.
به گفته معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، بهزیستی، شهرداری و سازمان زندان ها اعضای مجری تقسیم کار نگهداری و ساماندهی هستند.
وی افزود: سایر دستگاهها بنا به وظایف ذاتی و تکالیفی که در قانون برایشان مشخص شده، مسؤولیت های دیگری در حوزه بازتوانی، توانمندسازی، حرفه آموزی، اشتغال و بازگشت به خانواده برعهده دارند.
معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی افزود: از هفت هزار معتاد متجاهری که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سطح استان برآورد کرده، سهم بهزیستی سه هزار و ۶۰۰ نفر، شهرداری سه هزار نفر و سازمان زندان ها ۴۰۰ نفر است.
وی با اشاره به اینکه از سهم بهزیستی اکنون دو هزار و ۷۰۰ نفر در کمپ های ماده ۱۶ و تبصره ۲ بسر می برند اظهار داشت: مابقی این تعداد تا سقف سه هزار و ۶۰۰ نفر که سهمیه بهزیستی است درحال جمع آوری و ساماندهی هستند که تا آخر سال تمام آنها به مراکز تحت نظارت بهزیستی منتقل می شوند.
دلبری تصریح کرد: این تعهد در صورت تامین مکان و اعتبار لازم از طرف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قابل اجرا می باشد که در همین راستا، شورا مواردی را مقرر کرده که در حال انجام می باشد.
معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: سازمان زندان ها درحال انجام تمهیداتی است که سهمیه ۴۰۰ نفری خودرا تحویل گرفته و به مکان های تحت نظارتش منتقل کند.
وی اظهار نمود: شهرداری نیز پذیرفته که در حوزه ساماندهی ۳ هزار نفر تعهداتش را انجام دهد.
دلبری بیان کرد: درباب سهمیه شهرداری، تامین امکانات، تجهیزات و سایر مواردی که برای ساماندهی این گروه از معتادان مورد نظر شورا می باشد توسط شهرداری انجام می شود.
معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: در همین راستا در جلسه اخیر کمیته نظارتی قرار شد که با آماده سازی و تجهیز سه مکان دیگر برای نگهداری و ساماندهی افرادی که جمع آوری می شوند، دو ورزشگاه از مجموعه ۵ ورزشگاه شهرداری تخلیه و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا این نهاد، برای ساماندهی و بازتوانی کارتن خواب های مورد تعهدش، از آنها استفاده نماید.
وی در حوزه مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز و کمپ های تعیین شده اظهار داشت: بااینکه در بخشنامه از نگهداری به مدت سه ماه صحبت شده، اما باتوجه به وضعیت اجتماعی، افزایش هزینه ها و شرایط کرونائی و محدودیت های بهداشتی، این مدت تحت نظارت شورای هماهنگی به یک سال بالا رفته که در مورد برخی از افراد، این مدت به سر آمده و زیر نظر نماینده دستگاه قضائی، این افراد درحال ترخیص یا انتقال به استانهای دیگر که از آنجا آمده اند هستند.
دلبری افزود: از این مرحله به بعد در حوزه بازتوانی و توانمندسازی و بازگشت به خانواده، مقرر است دستگاه های عضو شورای هماهنگی از قبیل فنی حرفه ای، کار و امور اجتماعی، تامین اجتماعی، بیمه سلامت و سایر دستگاه های عضو طبق وظایف و مسؤولیت هایی که بخشنامه بر آنها تصریح دارد و توسط شورای هماهنگی مقرر شده است انجام وظیفه کنند.

1400/11/17
13:41:45
0.0 / 5
519
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد