سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ :

تاثیر کیفیت خودرو ها در تصادفات بررسی شود

تاثیر کیفیت خودرو ها در تصادفات بررسی شود

به گزارش بکسیها سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: اگر خودروی باکیفیت ساخته نشود و احیاناً تصادفی صورت گیرد لازم است که کارشناسان تصادفات و دادستان ها این مساله را پیگیری کنند که در تصادفات آیا کیفیت خودرو موثر است.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر، ذبیح الله خدائیان، در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص این که بارها از طرف مسئولان قضائی همچون دادستانی و بازرسی شاهد ارائه مطالبی در ارتباط با این که دستگاه قضا به موضوع خودروسازی ورود می کند، بودیم. گاهی هم برخی مسئولان قضائی اعلام نمودند ورودهایی صورت گرفته و در بعضی موارد هم اعلام نمودند که متولی سازمان دیگری است، مردم همچنان برایشان این سوال مطرح است که آیا قوه قضائیه ورود قاطعانه و بازدارنده خواهد داشت؟ نتیجه ورود دستگاه قضا چه زمانی برای مخاطبی که همچنان درگیر خودروی بی کیفیت و کارشکنی های خودروسازان است، مشخص می شود؟ اضافه کرد: دستگاه قضائی در صورتیکه مواجه به ارتکاب جرمی از ناحیه هر دستگاهی به ویژه خودروسازان شود، برخورد می کند.
وی افزود: این روزها که محاکمه یکی از قطعه سازان هست، دادگاه علنی منتشر می شود و ازاین رو دستگاه قضا قاطعانه برخورد می کند. بحث نظارت بر کیفیت خودرو ها بر عهده دستگاههای اجرائی همچون صمت، سازمان استاندارد، محیط زیست و سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان هر کدام به صورتی بر کار خودروسازان نظارت دارند.
خدائیان خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که جهت پیشگیری از تولید خودرو های بی کیفیت این دستگاه ها کار خودرا به درستی انجام دهند و اگر خودروسازان تمکین نکنند و کار خودرا به درستی انجام ندهند مراتب اعلام گردد تا قوه قضائیه ورود کند.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با خودرو های پارکینگی، ورود کرده و در بحث ارتقای کیفیت خودرو با کمک سایر دستگاههای نظارتی پیگیری خواهیم کرد. اگر خودروی با کیفیتی ساخته نشود و احیاناً تصادفی صورت گیرد لازم است که کارشناسان تصادفات و دادستان ها این مورد را پیگیری کنند که در تصادفات آیا کیفیت خودرو در تصادف تأثیر داشته است یا خیر. بعنوان مثال آیا سیستم ترمز وسیله نقلیه از کیفیت لازم برخوردار بوده است یا خیر؟
خدائیان اضافه کرد: امکان دارد درصدی از تصادفات ناشی از نقص سیستم ترمز، کیسه هوا و یا سایر موارد باشد و اگر در چنینی مواردی حکم محکومیت صادر شود عامل بازدارنده ای برای خودروسازان است اما این مانع اعمال وظیفه دستگاههای نظارتی نیست و همه باید پای کار بیایند و تاکید رهبری در ارتباط با کیفیت خودرو های تولید داخل اتمام حجتی برای همه مسئولان در این حوزه است تا کمک کنند خودروسازان خودروهایی که تحویل مردم می دهند، کیفیت لازم را داشته باشد.


منبع:

1400/12/03
12:33:19
0.0 / 5
627
تگهای خبر: دستگاه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد