مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای كشور تاكید كرد

اطمینان شهروندان با گرفتن گواهی معاینه فنی از ایمنی خودرو برای سفرهای نوروزی

اطمینان شهروندان با گرفتن گواهی معاینه فنی از ایمنی خودرو برای سفرهای نوروزی

به گزارش بکسیها مدیر امور اجرائی معاینه فنی خودرو های کشور با تاکید بر ضرورت بررسی ایمنی خودرو قبل از انجام سفرهای نوروزی اظهار داشت: شهروندان با گرفتن گواهی معاینه فنی از ایمنی خودرو برای سفرهای نوروزی مطمئن خواهند شد.


عبداله متولی در گفت و گو با ایسنا در تشریح ضرورت بررسی فنی خودرو قبل از سفر و گرفتن گواهی معاینه فنی اظهار داشت: قسمتی از حوادث خودرویی کشور به سبب سهل انگاری در بررسی وضعیت ایمنی و شناسایی نقص فنی خودرو ها رخ می دهد که به آسانی می توان از آن با گرفتن گواهی معاینه فنی و شناسایی نقایص فنی خودرو جلوگیری کرد.
وی با اشاره به این که هر ساله در روزهای نوروز به سبب تعدد سفرهای نوروزی شاهد حوادث خودرویی تلخی هستیم که متاسفانه این مساله در خیلی از موارد با جان باختن برخی از هموطنان هم راه است، اضافه کرد: چک کردن ایمنی خودرو قبل از سفرهای طولانی و بین شهری یک ضرورت برای حفظ جان شهروندان است و این مساله ای تنها با چک کردن چشمی و ظاهری در یک تعمیرگاه قابل شناسایی و مرتفع شدن نیست.
متولی افزود: شناسایی نقایص خودرویی با دستگاه های پیشرفته مراکز معاینه فنی می تواند ایمنی سفر را تضمین کند علاوه بر وضعیت موتور و ترمز خیلی از موارد دیگر هستند که چه بسا چک کردن آنها چندان ضروری به نظر نرسد اما بررسی آنها لازم است چون وجود هرگونه مشکلی در آنها می تواند خطرساز باشد و منجر به حادثه تلخی شود. به همین دلیل باید چک کردن وضع لاستیک، وضعیت بدنه خودرو از لحاظ دفرمگی و پوسیدگی و دود خودرو و روغن سوزی، چراغ های عقب و جلو، بوق خودرو، بالابر شیشه ها، عملکرد برف پاک کن ها، کارکرد شیشه شوی و وضعیت کمربند ایمنی خصوصاً قبل از سفر مورد توجه قرار گیرد چونکه گاهی همین موارد در ظاهر ساده، منجر به حوادث بزرگ و تلخی می شوند.
مدیر امور اجرائی معاینه فنی خودرو های کشور در ادامه با اشاره به این که آزمون های معاینه فنی تمام نقایص فنی خودرو ها را با دستگاه های پیشرفته و برمبنای استانداردهای روز دنیا و بدون اعمال سلایق شخصی عیان می کنند، اشاره کرد: منتفع اصلی گرفتن گواهی معاینه فنی خودرو راننده و سرنشینان خودرو هستند چونکه علاوه بر وضعیت جاده ها، سرعت و نحوه رانندگی افراد، نقص فنی یکی از آیتم های مهم حوادث دلخراش خودرویی است که به آسانی بوسیله انجام آزمون های معاینه فنی قابل شناسایی و مرتفع شدن است.
وی اشاره کرد: نقص فنی و فقدان گواهی معاینه فنی یکی از دلیلهای مهم حوادث خودرویی کشور است. بی شک گرفتن گواهی معاینه فنی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل گردد. امیدواریم شهروندان با گرفتن گواهی معاینه فنی سفرهای نوروزی ایمن و بی خطری را رقم زنند.




منبع:

1401/01/02
18:54:09
0.0 / 5
554
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد