اخبار پلیسی شهر؛

انهدام باند توزیع حشیش در پایتخت

انهدام باند توزیع حشیش در پایتخت

بکسیها: طی 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.


به گزارش بکسیها به نقل از مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماسهای زیادی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می شود که خیلی از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می شود. از این پس در این بسته خبری به گوشه ای از ماموریت ها، حوادث و جرایم می پردازیم. انهدام باند توزیع حشیش با کشف بیش از ۵ کیلو گرم مواد افیونی

سرهنگ حسین باباپور اظهار داشت: مأموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در امتداد مبارزه قاطع و همه جانبه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و عناصر اصلی فعال در حوزه توزیع مواد افیونی با بهره گیری از اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی انهدام یک باند گسترده توزیع تریاک در شرق پایتخت را در دستور کار قرار دادند. وی گفت: مأموران با انجام اقدامانت گسترده پلیسی و تحقیقات محلی در نهایت مخفیگاه و محل اعمال مجرمانه باند مذبور را در شهر تهران شناسایی و با رصد کارهای لحظه به لحظه اعضای باند دریافتند متهمان بتازگی مقادیر قابل توجهی حشیش را بعد از خریداری از مرزهای شرقی کشور به مخفیگاه خود منتقل کرده اند تا در فرصتی مناسب مبادرت به توزیع آن نمایند. این مقام انتظامی در پلیس پایتخت در ادامه گفت: به دنبال این مساله بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی تیم های عملیاتی پلیس به محل مورد نظر اعزام و در سحرگاه روز گذشته طی یک عملیات مشترک و هماهنگ در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه موفق شدند دو نفر اعضای باند را دستگیر و در بازرسی از محل ۵ کیلو و ۳۵۰ گرم حشیش کشف نمایند. سرهنگ باباپور اشاره کرد: متهمان بعد از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و ضمن انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شدند. جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در آخر اشاره کرد: پلیس با بهره بردن از تمام توان و امکانات با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر مبارزه می کند تا آنها را از دست یابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.
سارقان مسلح دستگیر شدند سرهنگ جلیل موقوفه ای با بیان این خبر اظهار داشت: واحد عملیات کلانتری ۱۴۵ ونک حین گشت زنی در محله به یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ با دو ترک نشین و پلاک مخدوش مشکوک می شوند. وی با اعلان اینکه مأموران جهت بررسی بیشتر به موتورسیکلت مراجعه می کنند اضافه کرد: متهمان با مشاهده مأموران مبادرت به فرار کرده و درحال فرار یک بسته مشکی رنگ را به داخل فضای سبز پرتاب می کنند که در تعقیب و گریز موتورسیکلت متوقف که مجدداً متهمان بصورت پیاده متواری که در نهایت هر دو متهم دستگیر می شوند. این مقام انتظامی با اشاره به این که در بررسی بسته پرتاب شده توسط متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری و ۱۵ تیر جنگی کشف شد، افزود: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و همراه داشتن سلاح جنگی برای سرقت اعتراف کردند. موقوفه ای با اشاره به سوابق متهمان در سرقت، اشاره کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد. دستگیری سارقان داربست های ساختمانی دستگیری سارقان داربست های ساختمان سرهنگ پیمان لطیفی اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس حین گشت زنی در محله خلیج فارس به یک دستگاه خودروی وانت مشکوک می شوند. وی با اعلان اینکه مأموران جهت بررسی بیشتر به خودرو مراجعه که راننده بمحض مشاهده مأموران با سرعت از محل متواری می شود، اضافه کرد: در تعقیب و گریز خودرو متوقف و دو متهم دستگیر که در بررسی قسمت بار خودرو ۱۱۰ عدد لوله داربست ساختمانی با متعلقات کشف شد. این مقام انتظامی افزود: متهمان ۳۲ و ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و سرقت لوله های داربست ساختمانی از شرق تهران با همدستی یکدیگر در روز گذشته اعتراف کردند و مالباخته نیز شناسایی شد. لطیفی با اشاره به سوابق سرقت متهمان و تحمل حبس در زندان، اشاره کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.
کشف ۲۰ میلیاردریال شکر قاچاق سرهنگ علی ولی پور گودرزی با اشاره به عزم جدی پلیس در امتداد مبارزه با قاچاق، اظهار داشت: به دنبال اقدامات اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، مشخص شد فردی بوسیله تعدادی دلال و واسطه مبادرت به خرید شکر به قیمت دولتی و فروش به قیمت آزاد می کند. وی با اعلان اینکه رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت و مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به محل دپوی شکرها در محدوده شرق به غرب اتوبان آزادگان اعزام شدند، گفت: بعد از بررسی و باز شدن درب ۳ دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی در نهایت مقادیر زیادی شکر سفید در کیسه های ۵۰ کیلویی مربوط به شرکت کشت و صنعت کارون با تاریخ تولید سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ (با حداکثر تاریخ انقضای ۲ سال) کشف شد. گودرزی گفت: مشخص شد که صاحب شکرهای دپو شده، این کالاها را از افراد دلال و واسطه خریداری نموده و در سامانه جامع انبارها نیز ثبت نشده است این در حالیست که مالک کالا باید فهرست و مشخصات کالای خودرا در سامانه جامع تجارت ثبت کند. رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار داشت: با اشاره به عدم ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت و برمبنای قانون، کالا مشمول قاچاق است؛ شکرهای کشف شده یک هزار و ۴۶۰ کیسه ۵۰ کیلویی بوده که در مجموع ۷۳ هزار کیلو شکر را شامل می شود که این مقدار توقیف و پلمب شد. کارشناسان ارزش تقریبی این محموله را ۲۰ میلیاردریال برآورد کرده اند. انهدام باند سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال اظهار داشت: در امتداد اجرای طرح مبارزه با سارقان لوازم و محتویات داخل خودرو و مالخران اموال مسروقه، پرونده ای با این موضوع، در کلانتری ۱۲۴ قلهک تشکیل شد و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسایل نقلیه مأمور کشف و پی جویی پرونده شدند. وی افزود: شاکی اعلام نموده بود که تعدادی لاستیک خودرو خارجی متعلق به وی و مربوط به خودرو های شاسی بلند به سرقت رفته است، باتوجه به اظهارات شاکی و خاص بودن اموال مسروقه، پرونده برای رسیدگی در دستور کار تیم مبارزه با سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو پایگاه قرار گرفت. این مقام انتظامی اشاره کرد: کارآگاهان با رصد سایت های خرید و فروش لوازم دست دوم موفق می شوند دو حلقه از لاستیک های مسروقه را شناسایی نمایند که بعد از تائید اموال توسط مالباخته و بعد از هماهنگی با مرجع قضائی فروشنده لاستیک های سرقتی به نام «نادر»، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد؛ نادر بعد از دستگیری اظهار داشت، برای شخصی به هویت هاشم کار می کنم و لاستیک ها را برای او می فروشم و هم اکنون آدرس دقیقی از او ندارم. فرمانده پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: کارآگاهان در ادامه با بهره بردن از شیوه های پلیسی موفق می شوند مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و طی یک عملیات ضربتی و پلیسی هاشم را در مخفیگاه خود که پاتوق سارقان و مالخران اموال مسروقه بوده، به همراه دو نفر دیگر بنام های جعفر و فرهاد دستگیر نمایند که در بازرسی از محل، ۷ حلقه لاستیک مسروقه متعلق به مالباخته، دو دستگاه پمپ آب صنعتی، تعدادی مدارک هویتی، یک دستگاه لب تاپ و… کشف و ضبط شد. دستخال اضافه کرد: با پیگیری کارآگاهان هویت دو تن از مالباختگان اموال مسروقه در همان محل شناسایی و با آنان تماس حاصل که اظهار داشتند روز گذشته اموال آنان از داخل خودرو به سرقت رفته است؛ متهمان برای انجام تحقیقات به همراه اموال مکشوفه به پایگاه سوم منتقل شدند، آنان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت یا خرید اموال مسروقه بودند اما در برخورد با شواهد و مستندات، ناگزیر به جرایم ارتکابی خود اعتراف کردند. فرمانده پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در آخر اظهار داشت: با اعتراف صریح متهمان و قبول سرقت و مالخری، تحقیقات برای تکمیل پرونده و کشف جرایم احتمالی همچنان ادامه دارد.


منبع:

1401/01/15
23:01:08
0.0 / 5
671
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد