پایش مکانیزه معابر بزرگراهی پایتخت تا آخر فروردین ماه

پایش مکانیزه معابر بزرگراهی پایتخت تا آخر فروردین ماه

به گزارش بکسیها پیشرفت عملیات پایش مکانیزه سطح روسازی معابر بزرگراهی پایتخت با استفاده از دستگاه لیزر اسکن، از مرز ۸۵ درصد فراتر رفت.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، محمدصادق خیرخواه سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با یادآوری این که طول کل خطوط عبوری در معابر بزرگراهی پایتخت به ۳۵۸۶ کیلومتر- لاین می رسد، از پایش مکانیزه ۳۰۶۵ کیلومتر-لاین از طول این خطوط اطلاع داد و اظهار داشت: بدین سان پیشرفت عملیات پایش مکانیزه روکش آسفالت معابر بزرگراهی از مرز ۸۵ درصد فراتر رفته است و پیشبینی می شود این عملیات تا آخر فروردین ماه سالجاری به پایان برسد.

وی پایش مکانیزه معابر بزرگراهی و بهره گیری از سیستم مدیریت روسازی معابر(PMS) را با عنایت به محدودیت اعتبارات نگهداری معابر، ضرورت توزیع بهینه منابع درسطح کل شبکه و هم افزایش سطح صدمه های وارده به روکش معابر در صورت عدم انجام بموقع اقدامات پیشگیرانه، ضروری دانست و تصریح کرد: عملکرد این سیستم علاوه بر ارزیابی کارآمد و مؤثر وضع موجود روسازی در شبکه معابر بزرگراهی، به اولویت بندی دقیق فعالیتهای ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت می پردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه بر مبنای میزان اعتبارات، تراکم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم می سازد.

سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، خروجی سامانه (PMS) که به پایش کل خطوط معابر بزرگراهی می پردازد را شامل تعیین نوع ترک ها (طولی، عرضی، بلوکی و پوست سوسماری)، شدت ترک ها و حجم این عوارض، تعیین بافت روسازی، تعیین نوع و عمق شیار افتادگی روسازی، تعیین شاخص ناهمواری روسازی در امتداد مسیر چرخ ها، تعیین خصوصیات هندسی مسیر (شیب طولی، شیب عرضی و شعاع قوس) و مشخصات مکانی داده ها خواند و خاطرنشان کرد: نحوه دسترسی و بهره مندی از سامانه مدیریت معابر، ضمن برگزاری دوره های آموزشی، به کارشناسان مربوطه در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران آموزش داده شده و این کاربران می توانند ضمن ورود به سامانه از وضعیت معابر بزرگراهی منطقه خود آگاه شوند.

بنا براعلام پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، به قول خیرخواه، کارشناسان مناطق ۲۲ گانه این قابلیت را هم خواهند داشت که ضمن رفتن به سامانه مدیریت معابر، راهکارهای منظور شده برای مرمت معابر شامل عدم احتیاج به اصلاح، درزگیری، لکه گیری سطحی یا عمقی، تراش و روکش و همینطور برآوردهای مالی مربوطه را مشاهده کنند. سال جاری یک پانل مدیریتی هم به مجموعه قابلیت های سامانه افزوده خواهد شد تا دسترسی مدیران ارشد مناطق و سازمان ها به اطلاعات آن تسهیل شود.



1401/01/29
08:24:59
0.0 / 5
350
تگهای خبر: آموزش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد