اختتام مطالعه طرح جامع فضای سبز شهر تهران تا یک ماه آتی

اختتام مطالعه طرح جامع فضای سبز شهر تهران تا یک ماه آتی

به گزارش بکسیها، معاون شهرسازی خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اظهار داشت: مطالعات طرح جامع فضای سبز شهر تهران توسط مرکز مطالعات از سال 99 شروع شده و تا یک ماه آتی تمام می شود.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، رضا بصیری با اعلان اینکه تا حالا به شکل جامع به فضای سبز پرداخته نشده بود، اظهارکرد: در سه دهه اخیر فضای سبز، طرح جامعی نداشته که به تمام ابعاد بپردازد. این طرح در سه بخش شامل بخش اکولوژیک، شهرسازانه و مباحث اجتماعی و اقتصادی تهیه شده و در هریک خروجی خوبی احصا شده است.
معاون شهرسازی خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بیان کرد: در بخش شهرسازی تلاش شده ظرفیت های جدیدی برای توسعه کمی و کیفی فضای سبز تعریف شود و سرانه فضای سبز افزایش یابد.
بصیری اشاره کرد: در بحث اقتصادی نیز تلاش بر این است که راه اندازی فضای سبز به شکلی باشد که هزینه کمتری به شهرداری تحمیل کند.
وی با بیان این که در بهره برداری مردم از فضای سبز در زمینه اجتماعی نیز ورود کردیم، اظهار داشت: در این طرح تلاش شده تا مردم مشارکت فعال تری در روش استفاده از بوستان ها و نگهداشت آنها داشته باشند.
بصیری با اعلان اینکه دانشگاه تربیت مدرس مجری این طرح است، اشاره کرد: مطالعات طرح جامع فضای سبز شهر تهران توسط مرکز مطالعات از سال ۹۹ شروع شده و تا یک ماه آتی تمام می شود.
بنا براعلام سایت شهر، وی ادامه داد: لایحه طرح مذکور نیز آماده خواهد شد تا تصویب آن در راه شورا مورد پیگیری قرار بگیرد.




منبع:

1401/07/18
12:14:39
0.0 / 5
465
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد