تأکید تشکری هاشمی بر بازبینی طرح جامع ترافیک تهران

تأکید تشکری هاشمی بر بازبینی طرح جامع ترافیک تهران

بکسیها: به گزارش بکسیها، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر ضرورت عرضه طرح جامع ترافیک تهران و مطالعات راه اندازی خطوط جدید مترو تاکید کرد.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی بامداد امروز در تذکر قبل از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن اشاره به جلسه اخیرش در شورای ترافیک کشور، اظهار داشت: بر مبنای مصوبه شورای ترافیک، شهرداری تهران تکمیل خطوط ۱ تا ۷ مترو را باید در اولویت کاری خود قرار می داد بگونه ای که تا آخر سال ۱۴۰۲ این مهم تکمیل می شد و ظرفیت مترو به جابجایی چهار میلیون مسافر می رسید.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی و طراحی خطوط جدید مترو شامل خطوط ۸ تا ۱۱ باید مطالعاتش تا ۱۴۰۰ انجام و اجرای آن تا ۱۴۱۰ به پایان می رسید، اظهار داشت: در این مصوبه دو شرط برای شهرداری گذاشته شده بود که قرار بود کلیات راه اندازی چهار خط جدید تصویب شود اما شهرداری باید جزئیات مطالعات را به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور برسانند و همینطور تاکید شده بود که طرح جامع ترافیک تهران باید مورد بازبینی قرار گرفته و مطالعات ریلی منوط به تصویب طرح جامع ترافیک شده بود اما هیچکدام از این دو شرط اجرایی نشده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تا مادامی که شروط شورای ترافیک انجام نشده شهرداری مجاز به اجرای پروژه های جدید نیست، اضافه کرد: شهرداری از راه اندازی خطوط جدید و توسعه خطوط قبلی باید امتناع کند هر چند که شهرداری اعلام نموده برای آنکه طرح جامع ترافیک را عرضه کند به ۹ ماه زمان احتیاج دارد اما این در حالیست که شورای شهر هنوز نظراتش را در مورد این طرح عرضه نکرده است.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف جابجایی چهار میلیون مسافر باید مشکل ناوگان را حل نماییم و با ساخت ایستگاه جدید مشکلی حل نمی گردد، اظهار داشت: وزارت کشور هم اعلام نموده که از مدیریت شهری تهران می خواهد که پیگیری های مجدانه ای در این حوزه داشته باشد. چون که پیگیری ها کمرنگ است و باید جدی تر باشد و در مورد خطوط ریلی حومه هم مطابق برنامه ششم توسعه راه اندازی قطار حومه به شرکت راه آهن سپرده شده در صورتی که بر مبنای مصوبات مترو شهرهای پرند، ورامین، پردیس و... باید به مترو تهران متصل شوند و این ابهام بوجود می آورد و به نظر می آید که باید در برنامه توسعه هفتم راه اندازی خطوط ریلی حومه به شهرداری تهران برگردد و البته باید تکالیف حقوقی و مالی آنها مشخص شود. چون که هم اکنون به ازای یک مسافر ۲۰ هزار تومان هزینه می شود و این در حالیست که به طور متوسط ۲۰۰۰ تومان از مردم دریافت می شود و ما عملا به مردم سایر شهرهای پیرامونی تهران یارانه می دهیم که باید این مساله تعیین تکلیف شود.
به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، مهدی چمران هم در واکنش به این تذکر اظهار داشت: خطوط جدید مترو به صورت قطعی تصویب نشده و شورای قبلی هم نباید خط ۱۰ مترو را شروع می کرد. چون که ایراداتی دارد که باید اصلاح گردد و ما هم نظراتی در مورد راه اندازی خطوط جدید مترو و توسعه خطوط قبلی داریم.
وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه های مترو نیازمند پیگیری ویژه است، اظهار داشت: قبلا یک نفر را مامور پیگیری ویژه کرده بودیم و هر روز این مورد را پیگیری می کرد و حتی شب ها به در خانه افراد می رفت تا امضا بگیرد.
رئیس شورای شهر تهران در مورد خطوط مترو حومه هم اظهار داشت: عزیزان ما در شهرداری شهرهای حومه انتظار دارند که شهرداری مترو آنها را تکمیل کند اما هزینه ها را دولت بدهد و در یک قرارداد شفاف ما با کمال میل مترو آنها را تکمیل می نماییم. نه این که انتظار داشته باشند شهرداری تهران که برای حل مشکلات مترو خود با مشکلات شدید مالی مواجه می باشد این کار را به اتمام برساند.




منبع:

1401/07/19
15:15:04
0.0 / 5
430
تگهای خبر: پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد