چرا بزرگراه شهید شوشتری آزادراه شد؟

چرا بزرگراه شهید شوشتری آزادراه شد؟

به گزارش بکسیها، ساخت بزرگراه شوشتری سالهاست که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد؛ اما به سبب کمبود نقدینگی و انجام مطالعات تخصصی بین بخشی، متوقف گردید تا این که در ماه های گذشته شهردار تهران بی سروصدا کلنگ افتتاح این بزرگراه را به زمین زد، بزرگراهی که حالا در جریان تعاملات شهرداری و وزارت راه مقرر است برای پوشش کریدور شرقی تهران به آزادراه تبدیل گردد.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، شهردار تهران در مراسم شروع ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) با تأکید بر این که ساخت بزرگراه شوشتری یکی از اهداف شهرداری تهران در دوره مدیریت فعلی است، اظهار داشته بود: پروژه شهید شوشتری یکی دیگر از پروژه های بزرگ شهرداری است که در دو فاز افتتاح می گردد که با شروع به کار این بزرگراه ۵.۵ درصد از بار ترافیکی شرق و ۱.۵ درصد از بار ترافیکی تهران کم می شود که مدتی پیش در سکوت، فاز اول این بزرگراه را شروع کردیم و ادامه آن در یک بازه سه ساله ساخته خواهد شد.
وی ادامه داده بود: البته طی هماهنگی با وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شد که قطعه ای از آزادراه در شرق تهران باشد که اتفاق بزرگی برای شرق تهران خواهد بود که دستور وزیر راه را وعده کردیم و امید است این مساله در هیات دولت مطرح شود.
عباس شعبانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد چرایی تبدیل بزرگ راه شهید شوشتری به آزادراه اظهار داشت: این آزادراه در حریم شهر تهران است و به صورتی کمربند شرقی تهران را کامل می کند و همین طور آزاد راه شهید شوشتری به بزرگراه امام رضا متصل خواهد شد که اگر این کریدور بصورت بزرگراهی باشد، نمی تواند بزرگراه برون شهری را پوشش دهد و بنا بر این آنرا به آزادراه تبدیل کردیم.
وی با اعلان اینکه این آزادراه ۱۶ و نیم کیلومتر طول دارد که قطعه اول آن به طول ۹ و نیم کیلومتر در آخر سال آینده به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده در سه سال آینده قطعه دوم این آزاد راه شرقی را نیز افتتاح خواهیم کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: قطعه دوم به تقاطع بزرگ راه شهید یاسینی و شهید سلیمانی یا همان رسالت سابق می رسد. از بزرگراه نجفی رستگار تا بزرگ راه شهید یاسینی به طول ۱۶ و نیم کیلومتر یک آزادراه خواهیم داشت که یک شرکت ساخت، بهره برداری و نگهداشت برای این مهم بایستی تاسیس شود، البته مجوزهای مربوطه از وزارت راه و هیئت دولت باید گرفتن شود تا کار ساخت و بهره برداری از این آزادراه صورت گیرد.



1401/08/23
11:56:55
0.0 / 5
547
تگهای خبر: پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد