شهردار نكا:

شهرداری نکا در جذب سرمایه گذار موفق بود

شهرداری نکا در جذب سرمایه گذار موفق بود

بکسیها: به گزارش بکسیها، مازندران شهردار نکا با ابراز رضایت در خصوص موفقیت مدیریت شهری نکا در جذب سرمایه گذار، اظهار داشت: شهرداری نکا در راه اندازی پارک جنگلی، پارکینگ طبقاتی، پارک ملت، ساحل دریا و سایر فعالیت ها در جذب سرمایه گدار برای توسعه شهری و خدمات به شهروندان موفق بود.



به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، موسی خلیلی دیشب در جمع خبرنگاران به گزارش عملکرد شهرداری نکا پرداخت و اظهار نمود: تعیین بازآفرینی شهری و طرح تفصیلی محلات هدف مورد توجه شهرداری است.

وی ضمن اشاره به این که این نهاد خدمات رسان در کنار بافت های فرسوده، اقداماتی مانند زیباسازی ورودی شهر، راه اندازی پارکینگ و دیگر اقداماتی که با مطالعه و کارشناسی دقیق، دارای بازخورد و مزایای بیشتری برای شهروندان دارد را به مرحله اجرا در آورده است، اضافه کرد: ازاین رو در زمینه انتخاب محلات هدف، صرفا به فرسوده بودن مناطق بسنده نکرده بلکه کلیات را در نظر گرفته و مبادرت به بازآفرینی و بهسازی در کل سطح شهر کردیم.

شهردار نکا راه اندازی سد لاستیکی، تاسیس پارک ملت به مدت ۱۰ هفته، آزاد سازی حریم نکارود به مدت ۳ ماه، راه اندازی بوستان شهدای گمنام به مدت ۱۰۰ روز همچون فعالیتهای عمرانی اجرا شده این نهاد دانست و اظهار داشت: طبق ظرفیت و فضای موجود شهری، پارکینگ رو باز و حاشیه ای برای شهروندان اختصاص یافت. همینطور ساخت پارکینگ مکانیزه طبقاتی با ظرفیت بالغ بر ۱۵۰ خودرو و زیربنای ۱۲ هزار متر مربع هم در دست اقدام است.

خلیلی ضمن اشاره به ایجاد درآمد ثابت و پایدار، پارک جنگلی قرمرض پس از ساخت به مدت ۱۰ سال به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان واگذار شد که برای شهرداری درآمد ثابت است، خاطرنشان کرد: راه اندازی پارکینگ طبقاتی، پارک ملت، ساحل دریا و سایر اقدامات باعث درآمد ثابت و پایدار برای شهرداری شد.

وی به اقدامات شهرداری برای بلندمرتبه سازی در نکا اشاره نمود و اضافه کرد: با کارشناسی های انجام شده توسط متخصصین شهرسازی و تحقیق در زمینه اجرا و ساخت ساختمان های بلند مرتبه ضمن رعایت اصول مهندسی و ساخت ایمن، اجرای مانور زلزله و آموزش های لازم به دنبال اجرای این هدف در شهر هستیم.

این مسئول شهری، تصریح کرد: برای شهر نکا دو مصوبه تقاطع غیر همسطح ورودی شرقی و همینطور شمالی بر عهده شهرداری گذاشته شد که طرح آن تهیه و به اداره راه و شهرسازی ارسال شد. منتظر تخصیص بودجه برای اجرای این فعالیتهای عمرانی هستیم.

شهردار نکا در مورد توسعه فضای سبز و توجه به محلات کم برخوردار اظهار داشت: راه اندازی و بهسازی پارک جنگلی، بوستان شهدای گمنام و پارک ملت باعث توسعه فضای سبز شد که در این چند سال به ازای هر فرد ۲ متر مربع فضای سبز تعریف شد.

این مسئول به اجرای عدالت در خدمات عمرانی و رفاهی توسط مدیریت شهری نکا تصریح کرد و خاطرنشان کرد: در محلات کم برخوردار مانند صیاد شیرازی و حسن آباد حدود ۴۰ کوچه خاکی بود که عملیات آسفالت به صورت کیفی اجرا شد.

خلیلی با ابراز رضایت در خصوص موفقیت مدیریت شهری نکا در جذب سرمایه گذار، اظهار نمود: در پارک جنگلی، پارکینگ طبقاتی، پارک ملت، ساحل دریا و دیگر موارد در جذب سرمایه گذارموفق بود و به توسعه شهری کمک کردیم.

وی در مورد توسعه زیرساخت فرهنگی و هنری، به پردیس سینمایی نکا اشاره نمود و اضافه کرد: با تکمیل این پردیس سینمایی بسته به موقعیت و جمعیت شهر، نمره قابل قبولی را در این حوزه خواهیم داشت.

شهردار نکابا بیان این که طبق دستور استاندار مازندران، شهرداری ها باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت به منظور اجرای طرح و برنامه های خویش را تدوین و ارسال کنند، تصریح کرد: شهرداری نکا در نظر دارد بزودی با حضور مدیرکل دفتر شهری، اثبات کند که طبق چشم انداز تدوین شده خود پیش می رود با عنایت به برنامه محوری، بودجه شهرداری برپایه میزان عملیات اجرایی طرح تعیین می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا هم به فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر اشاره نمود و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر، در غالب برنامه و طرح های عمرانی و اجرایی، چشم انداز و سیاستگذاری را تعریف کرده با نگاه توسعه شهری و خدمت به شهروندان فعالیت می کند.

سیداسماعیل میری اضافه کرد: اعضای شورا به همراه شهردار و مجموعه شهرداری به دنبال توسعه شهر هستند؛ همدلی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری سبب پیشرفت شهری خواهد شد.





منبع:

1401/09/24
13:53:05
0.0 / 5
597
تگهای خبر: آموزش , خدمات , سرمایه , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد