رییس كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

تصمیم هیجانی در مورد LRT و تراموا نمی گیریم

تصمیم هیجانی در مورد LRT و تراموا نمی گیریم

به گزارش بکسیها، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در مورد LRT ( قطار سبک شهری) و تراموا، تصمیم هیجانی نخواهیم گرفت، اظهار داشت: تا مادامی که مطالعات ترجیح پذیری، این سیستم را نسبت به اتوبوس برقی و مترو اثبات نکند، اقدام نخواهیم کرد.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی با بیان این که بطور قطع یکی از راهکارهایی که در کاهش آلودگی هوا می تواند مؤثر باشد، استفاده از وسایل نقلیه برقی شامل موتورسیکلت، سواری، اتوبوس و حتی وسایل نقلیه باری بجای ناوگان آلاینده و فرسوده شخصی، عمومی و باربری است، اظهار داشت: طبعاً وسایل حمل و نقل عمومی به سبب پیمایش چندین برابری نسبت به وسایل نقلیه شخصی و تردد بسیار بالاتر روزانه وسایل نقلیه عمومی در مقایسه با حمل و نقل شخصی از اولویت بالاتر و اهمیت بیشتری برخوردار می باشند.
وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران تا آخر سال ۱۴۰۴ برای افزایش وسایل نقلیه برقی اظهار داشت: این برنامه ها شامل ورود اتوبوس های برقی، موتورسیکلت های برقی و تاکسی های برقی و هیبرید و نیز پشتیبانی از بخش خصوصی در سرمایه گذاری و ترویج این نوع از وسایل خواهد بود و احجام هر یک از وسایل نقلیه در برنامه چهار ساله چهارم قطعی خواهد شد.
تشکری هاشمی با اعلان اینکه پیشنهادات شهرداری تهران در برنامه ارسالی به شورای شهر با آنچه در کمیسیون عمران و حمل و نقل مطرح گردیده است، همسو و هماهنگ است، اشاره کرد: در جلسات مختلفی که با حوزه حمل و نقل داشته ایم، تفاهم کامل در این خصوص وجود دارد.
وی با اشاره به این که مسیر روشن و برنامه های اثربخشی برای کنترل آلاینده های حمل و نقلی در برنامه چهارم شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که با تصویب نهایی نسبت به اجرائی شدن آنها از طرف شهرداری تهران اقدام می شود، اظهار داشت: با شروع اجرای این برنامه از سال آینده، امیدواریم تعداد روزهای آلوده کم شده و روزهای کمتری با غلظت آلاینده ها مواجه باشیم.
تشکری هاشمی با اعلان اینکه مدیریت شهری در این دوره اقدامات و تدابیر و تمهیداتی جهت استفاده از اتوبوس برقی، تاکسی برقی، موتورسیکلت برقی، اسکوتر برقی و دوچرخه برقی و ال آر تی در نظر گرفته است، اشاره کرد: این مساله در برنامه های مصوب سال جاری و همچنین برنامه چهار ساله شهرداری تهران که در سیر مراحل تصویب شورای شهر قرار دارد، به عنوان یک رویکرد اساسی و مهم، مورد توجه قرار گرفته است.
بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، وی با اشاره به این که باتوجه به قیمت حداقل دو برابری وسایل نقلیه برقی نسبت به وسایل مشابه با سوخت بنزین و گازوییل، ترجیح اول ما تامین کسری ناوگان فعلی و بدنبال آن، جایگزینی تدریجی ناوگان برقی خواهد بود، اظهار داشت: در وضعیت موجود، بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسی و ریلی از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردارست.
تشکری هاشمی با اعلان اینکه مسائل و مشکلات انبوه موتورسیکلت ها در سطح شهر خصوصاً محدوده مرکزی شهر به یک چالش برای شهر تهران و شهروندان آن تبدیل گشته است، اشاره کرد: درباب موتورسیکلت ها باید برمبنای قانون و با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی و اقتصادی این پدیده اقدام نماییم و همزمان بدنبال ترویج موتورسیکلت برقی باشیم.
وی با اشاره به این که در مورد LRT و تراموا، تصمیم هیجانی نخواهیم گرفت، اظهار داشت: تا مادامی که مطالعات ترجیح پذیری این سیستم را نسبت به اتوبوس برقی و مترو اثبات نکند، اقدام نخواهیم کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در خاتمه اشاره کرد: در این مورد و در سایر موارد که به مدیریت شهری و اقدامات و خدمات آن به شهروندان مربوط است، اجرای هر طرحی به آثار و نتایج مطالعات به عمل آمده وابسته خواهد بود.




منبع:

1401/10/18
13:32:26
0.0 / 5
487
تگهای خبر: خدمات , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد