معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام كرد؛

تصویب ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان قراردادی

تصویب ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان قراردادی

به گزارش بکسیها، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از تصویب ضوابط و مقررات تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان همکار بخش درمان مستقیم در هیات امنای سازمان و صندوق های تابعه اطلاع داد.


به گزارش بکسیها به نقل از مهر، مهدی اسلامی اضافه کرد: ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان همکار این سازمان و تثبیت وضعیت اشتغال آنان با پیگیری و تاکید مدیرعامل سازمان، به پیشنهاد معاونت درمان و همراهی همه ارکان سازمان به هیات امنا عرضه و به تصویب رسید که ان شاءالله نقش مؤثری در رفع دغدغه ها و تثبیت امنیت شغلی پزشکان درحال فعالیت در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی خواهد داشت. وی ادامه داد: تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی از سال ۹۴ به این سو انجام نشده بود و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این مورد در جلسه اخیر هیأت امنا که با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید. این مصوبه بعد از طی مراحل قانونی و ابلاغ به واحدهای اجرایی این سازمان، بزودی اجرا می شود و جزئیات آن هم متعاقباً اعلام خواهد شد. معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به این که تأمین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است و یکی از مهم ترین و حیاتی ترین خدمات این سازمان به بیمه شدگان و مستمری بگیران، تأمین و عرضه خدمات درمانی است، اظهار داشت: بیشتر از ۵۰ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که حوزه درمان تأمین اجتماعی به این جامعه بزرگ خدمت رسانی می کند. بخش درمان تأمین اجتماعی، به شکلی ویترین خدمات این سازمان و نخستین جایگاه خدمت رسانی به ذی نفعان است. وی ادامه داد: در قسمت درمان مستقیم حدود ۴۰۰ مرکز درمانی تأمین اجتماعی در حوزه درمان مستقیم به بیمه شدگان خدمت رسانی می کنند و هدف اصلی و اولیه درمان تأمین اجتماعی اینست که هرچه بیشتر بتوانیم عمق خدمات درمانی را افزایش دهیم و خدمات بیشتر و با کیفیت تری را به مردم عرضه دهیم و بیمه شدگان درمان بهتری دریافت نمایند. اسلامی همینطور اظهار داشت: در معاونت درمان از زمان آغاز به کار در این دوره، چند محور اساسی برای فعالیت و خدمت به مردم را در دستور کار قرار داده ایم و همه محورهای فعالیت ما در نهایت به این هدف ختم می شود که خدمت رسانی بهتری به بیمه شدگان داشته باشیم. قوه محرکه اصلی خدمت رسانی مراکز درمانی تأمین اجتماعی؛ پزشکان و کادر درمان هستند. پزشک و پرستار بعنوان مهم ترین عرضه دهندگان خدمات درمانی نقش کلیدی در تحقق اهداف سازمان تأمین اجتماعی دارند. براین اساس از آغاز دوره فعالیت، بهبود وضعیت استخدامی پزشکان را با جدیت پیگیری کردیم تا بتوانیم دغدغه تعداد بیشتری از پزشکان خدوم سازمان تأمین اجتماعی را که در اقصی نقاط کشور بدون ادعا و خالصانه و در چارچوب قراردادی در حال خدمت به مردم هستند، از نظر شرایط استخدامی حل کرده و انگیزه کار آنان در مراکز درمانی سازمان را ارتقاء دهیم که خوشبختانه با تصویب ضوابط تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی در هیأت امنا، امیدواریم که دغدغه این قشر فرهیخته در زمینه امنیت شغلی رفع گردد. اسلامی اضافه کرد: یکی از اصلاحاتی که ما با جدیت در قسمت درمان تأمین اجتماعی پیگیری می نماییم در ارتباط با نظام پرداخت به پزشکان است. اعتقاد ما بر اینست که اگر جزء حرفه ای درمان (ضریب کا) در کشور یکسان شود، بهترین دستاورد را برای درمان کشور به دنبال خواهد داشت و از جابجا شدن بیمار در میان مراکز درمانی جلوگیری می کند. می دانیم اعمال جراحی که در مراکز درمانی مختلف صورت می گیرد، از نظر حرفه ای تفاوتی ندارد که بخواهد جزء حرفه ای متفاوتی داشته باشد. در بحث نظام پرداخت پزشکان، سازمان تأمین اجتماعی بعنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تابع نظام پرداخت دولتی است. وی افزود: هدف و برنامه ما اینست که تغییراتی در نظام پرداخت ایجاد شود که با عنایت به محدودیت منابع تاحدامکان فاصله بین شرایط پرداختی پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین اجتماعی با سایر مراکز به حداقل برسد که این کار می تواند سبب تقویت مراکز درمانی تأمین اجتماعی باشد. برای تحقق این امر پیگیری فراوانی در حوزه درمان و سایر معاونت های سازمان انجام شده است و در این راه پیشرفت های خوبی صورت گرفته و گزارش آن هم به مدیرعامل سازمان عرضه شده است. معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: بند ۹ سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید دارد که جزء فنی تعرفه ها باید یکسان شود درحالی که ما هم اکنون تعرفه های متفاوتی در قسمت های دولتی، خصوصی و بخش خیریه و غیردولتی داریم. شرایط ایده آل اینست که همان گونه که در سیاست های کلی سلامت تاکید شده، جزء فنی تعرفه ها یا همان ضریب کا یکسان شود؛ اما تا رسیدن به آن شرایط ایده آل و با درنظر داشتن محدودیت های موجود، تلاش داریم تا حد امکان فاصله تعرفه بین تأمین اجتماعی با سایر مراکز درمانی خصوصی و خیریه را برپایه معیار عملکرد مراکز درمانی در تحقق استانداردهای درمانی، متعادل نماییم تا شرایط لازم برای پزشکان ایجاد شود و پایداری خدمات پزشکان در مراکز تأمین اجتماعی افزایش یابد. اسلامی اضافه کرد: در کنار تبدیل وضعیت و اصلاح نظام پرداخت پزشکان، امکان به کارگیری مجدد پزشکان بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی سازمان را هم پیگیری کردیم که خوشبختانه به نتیجه رسید و پزشکان بازنشسته در صورت تمایل می توانند به صورت پاره وقت در مراکز درمانی تأمین اجتماعی به کار ادامه دهند. پیگیری و اجرای ۵۰ درصد فوق العاده ویژه همکاران مراکز درمانی هم یکی دیگر از اقدامات معاونت درمان در این دوره بود که خوشبختانه با حمایت مدیرعامل و معاونان سازمان اجرایی شد و امیدواریم برای کادر اداری مراکز درمانی هم اجرایی شود. وی پیگیری اجرای تعرفه خدمات پرستاری را یکی دیگر از اولویت های معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی اعلام نمود و اظهار داشت: یکی از مهم ترین رویکردها و اولویت های ما در حوزه درمان، یکپارچه سازی این حوزه است. اعتقاد داریم که بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی مطابق قانون اجبار که به شکلی اساسنامه درمان تأمین اجتماعی به حساب می آید، باید با یک رویه ثابت اداره شود. پیگیر هستیم که همه مراکز هیأت مدیره ای زیر پوشش معاونت درمان قرار بگیرند و درحال بررسی و مطالعه هستیم که چه روشی برای اداره مراکز درمانی تأمین اجتماعی مناسب تر است. در این حوزه ۱۰ مرکز درمانی را برگزیده ایم که به صورت آزمایشی با بودجه عملکردی اداره شوند و در ادامه اگر یکپارچه سازی درمان به نتیجه برسد از این الگو هم می توانیم برای اداره مراکز درمانی استفاده نماییم. معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به مشارکت و همراهی جدی این سازمان در اجرای طرح دارویار اظهار داشت: بخش درمان غیرمستقیم، پاسخگوی بخش اعظم نیازهای درمانی بیمه شدگان است و لازم است از همراهی و همکاری پزشکان و مراکز درمانی، دارویی و تشخیصی دولتی و خصوصی که در این بخش و در زمینه تأمین و عرضه خدمات مورد نیاز بیمه شدگان با ما همکاری دارند، قدردانی کنم. در حوزه درمان غیرمستقیم و خرید خدمات تلاش می نماییم با پرداخت به موقع مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد، کیفیت خدمات قابل عرضه به بیمه شدگان را ارتقا دهیم. اسلامی ضمن اشاره به تشکیل بالغ بر ۲۶ هزار پرونده ناباروری در اجرای طرح جوانی جمعیت در سازمان تأمین اجتماعی، از تحقق ۹۷ درصدی نسخه الکترونیک در قسمت ویزیت پزشکان و تحقق بیشتر از ۹۰ درصدی این طرح در مراکز پاراکلینیکی اطلاع داد و اظهار داشت: در درمان مستقیم تأمین اجتماعی کارهای ارزشمندی انجام شده است. تعداد مراجعان از ۵۴ میلیون ویزیت در شش ماهه اول سال قبل به ۶۵ میلیون ویزیت در شش ماهه اول سالجاری افزایش پیدا کرده که رشد حدود ۲۰ درصدی را نشان داده است و در قسمت بستری، رشد ۱۲ درصدی و در اعمال جراحی هم رشد ۳۰ درصدی داشته ایم. وی توسعه و عمق بخشی خدمات بخش درمان و بخصوص بخش درمان مستقیم را از راهبردهای اصلی بخش درمان تأمین اجتماعی معرفی نمود و با بیان ارتقای شیفت ۱۰ مرکز درمانی تأمین اجتماعی به طور عمده در مناطق کمتر برخوردار اظهار داشت: تأمین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است و ما امانتدار آنان هستیم. هرچه بتوانیم عمق تعهدات درمان را افزایش دهیم، آرامش خاطر بیمه شدگان افزایش خواهد داشت. بیشترین اطمینان خاطر برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی را بخش درمان بوجود می آورد. وی ادامه داد: رویکرد و سیاست راهبردی ما در قسمت درمان مستقیم افزایش عمق و کیفیت خدمات درمانی مراکز درمان مستقیم تأمین اجتماعی است و در همین مسیر، برای نگهداشت پزشکان و کادر درمان باید بیشتر تلاش نماییم تا این اهداف محقق شوند. در کنار ارتقای عمق خدمات، توسعه افقی مراکز درمانی را هم مدنظر داریم و سال جاری اعتبارات خوبی برای ایجاد، بهسازی و تجهیز مراکز درمانی تأمین اجتماعی تخصیص یافته است.


منبع:

1401/11/04
15:16:49
0.0 / 5
361
تگهای خبر: خدمات , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد