معاون خدمات شهری شهرداری تهران عنوان كرد

اقدامات امروز شهرداری برای یخ زدایی، برف روبی معابر فرعی ودرخت تکانی

اقدامات امروز شهرداری برای یخ زدایی، برف روبی معابر فرعی ودرخت تکانی

بکسیها: به گزارش بکسیها، معاون شهردار تهران با اعلان اینکه وظیفه اصلی شهرداری درجه اول باز کردن شریان ها و معابر اصلی شهر است، اظهار داشت: به طور معمول پس از پایان بارش به سراغ معابر فرعی می رویم. روز گذشته اما بواسطه بارش طولانی نزولات آسمانی، فرصت نشد آنچنان که باید به معابر فرعی بپردازیم و کوتاهی اگر در این مورد اتفاق افتاد، عذرخواهی می نماییم.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به برف اخیر پایتخت، اظهار داشت: بامدادان روز یکشنبه ۲۳بهمن نیروهای خدمات شهری در مناطق مختلف شهر خاص مناطق شمالی (۱تا۵ و منطقه ۲۱و۲۲ که برف گیرترین مناطق شهر هستند) بصورت آماده باش بودند. برف حوالی ساعت ۵صبح آغاز به باریدن کرد. قدرت انسان ها در مقابل قدرت خداوندی ناچیز است؛ با این همه برنامه ریزی و حضور؛ اصل مهمی برای مدیریت این اتفاقات است.
وی با اعلان اینکه وظیفه اصلی شهرداری درجه اول باز کردن شریان ها و معابر اصلی شهر است، اظهار داشت: به طور معمول پس از پایان بارش به سراغ معابر فرعی می رویم. روز گذشته اما بواسطه بارش طولانی نزولات آسمانی، فرصت نشد آنچنان که باید به معابر فرعی بپردازیم. کوتاهی اگر در این مورد اتفاق افتاد، عذرخواهی می نماییم.
نظری اشاره کرد: روز گذشته تمام امکانات ما وقف باز نگاه داشتن معابر اصلی بود. عملاً نمی توانستیم به کوچه های فرعی برسیم. امروز برنامه ما یخ زدایی، گشودن معابر فرعی و برف تکانی از درختان سوزنی برگ است. روز گذشته از نظر ترافیکی اجازه نداشتیم از بالابرها برای تکاندن درختان سوزنی برگ استفاده نمائیم.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با پرداختن به نحوه عملیات برف روبی اشاره کرد: بیش از ۱۱هزار نیروی خدمات شهری در تهران مشغول فعالیت در زمینه برف روبی بوده اند. به علاوه حدود ۱۳هزار نیروی فضای سبز نیز به آنها کمک می کردند. بارش روز گذشته هم گسترده بود هم طولانی. برای همین از نیروهای ذخیره نیز استفاده کردیم. ۲۰۰۰دستگاه برف روبی ما نیز تمام وقت روز گذشته مشغول بودند. ۳۰۸ دستگاه هم بصورت کاملا مکانیزه مشغول فعالیتند.
وی ادامه داد: در ایام یخبندان تعطیلی مدارس هم فرصت برف روبی پیاده روها را فراهم نموده و هم تا حدودی به کاهش ترافیک معابر کمک خواهدنمود. برای همین از آموزش وپرورش تقاضا داریم در چنین روزهایی بصورت کامل مدارس تعطیل شوند. این مساله برای خانواده ها نیز ساده تر است.
نظری افزود: فراموش نکنید نفس بارش برف، موجب کاهش سرعت تردد خودرو ها در معابر است، همین یکی از دلیلهای بروز ترافیک است. راننده ها طبیعتاً به سبب مسایل ایمنی فاصله را بیشتر مراعات می کنند. هم چنین بسیاری از شهروندان از اتومبیل های شخصی هنگام بارندگی استفاده می نمایند که این هم سبب ترافیک است.
وی افزود: برای برف چهارشنبه نیز باید تلاش نماییم آمادگی لازم را در زمینه نیروی انسانی فراهم نماییم. این فرصت ۲۴ساعته برای شارژ مجدد کیسه های شن و مخازن مربوطه غنیمت است. ماشین آلات برف روبی نیز می باید تعمیر و آماده برف روز چهارشنبه نیز باشند.
طبق گزارش سایت شهر، او در آخر اشاره کرد: دعای ما بارش بیشتر و نزول نعمات آسمانی است.




منبع:

1401/11/24
11:45:43
0.0 / 5
464
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد