مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خبر داد

مردودی ۶۰ درصدی وانت بارها در معاینه فنی

مردودی ۶۰ درصدی وانت بارها در معاینه فنی

به گزارش بکسیها، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های شهر تهران اظهار داشت: بررسی نتایج آزمون خودرو های وانت بار در سال 1401 نشان میدهد این خودرو ها از نظر فنی و ایمنی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و بیش از 60 درصد در آزمون های معاینه فنی مردود و نیازمند به رفع نقص بوده اند.


شادی مالکی در گفت و گو با ایسنا، درباب وضعیت مراجعات خودرو های سنگین و موتورسیکلت ها به مراکز معاینه فنی خودرو های تهران اضافه کرد: در سال قبل ۷۹۸۲ دستگاه خودروی سنگین به مراکز مراجعه نموده که ۳۳ درصد آن از آزمون ترمز مردود شدند.
وی افزود: درباب موتورسیکلت ها نیز میزان مراجعات تنها ۳۷۳ دستگاه بوده که از این تعداد ۶۰ درصد آن از آلایندگی و ۲۰ درصد از آزمون ترمز مردود شده اند. همین طور تعدادی از موتورسیکلت ها نیز همزمان دارای چند نقص فنی بوده اند.
مالکی با اعلان اینکه باوجود الزامات قانونی، از ۳.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت مشمول معاینه فنی، کمتر از ۵۰۰ دستگاه به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه نموده اند، اظهار داشت: مابقی موتورسیکلت ها بدون گرفتن معاینه فنی و هیچگونه محدودیت و کنترلی در سطح شهر تردد می کنند و بنظر می رسد جهت الزام مراجعه این وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی و درگاه های کنترلی آن توسط دستگاه های ذیربط، بایستی چاره اندیشی صورت گیرد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران درباب خودرو های وانت بار اضافه کرد: از ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو وانت بار پلاک تهران در سال قبل ۲۵ هزار دستگاه به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه نموده و کمتر از ۴۰ درصد از این وانت بارها در مراجعه اول موفق به گرفتن معاینه فنی شده اند.
وی افزود: بیشترین علل مردودی در وانت بار ها مربوط به آزمون آلایندگی بوده و تقریباً ۳۶ درصد از این خودرو ها در آزمون آلایندگی مردود شدند. همین طور ۳۴ درصد دارای نقص در سیستم ترمز بوده که این مسئله حاکی از شرایط ناایمن این خودرو ها است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران اعلام نمود: بررسی نتایج آزمون خودرو های وانت بار در سال ۱۴۰۱ نشان میدهد این خودرو ها از نظر فنی و ایمنی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و بیش از ۶۰ درصد در آزمون های معاینه فنی مردود و نیازمند به رفع نقص بوده اند.



1402/04/23
17:00:44
0.0 / 5
286
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد