عضو هیئت رئیسه شورای شهر خواستار شد

وجود 190 گود رها شده در تهران

وجود 190 گود رها شده در تهران

بکسیها: بکسیها: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از قوه قضائیه و رسانه ها درخواست نمود تا در مورد لزوم تعیین تکلیف 190 گود رها شده شهر تهران، ورود کنند.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، سوده نجفی در جلسه امروز شورای شهر تهران با ابراز همدردی با خانواده دختری که در پله برقی علی آباد از ناحیه مچ دست گرفتار حادثه شد، اظهار داشت: برمبنای وظایفی که در کمیته سلامت داریم و ماموریت رییس کمیسیون خدمات شهری اساسا از این کودک عیادت خواهیم داشت و وضعیت درمان ایشان را پیگیری خواهیم کرد.
ایشان سپس با اشاره به گودهای رها شده در شهر تهران اظهار داشت: برمبنای گزارشی که از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران دریافت کردم حدود ۱۹۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۰ گود در وضعیت پرخطر قرار دارند که قریب به ۳۸ گود متعلق به شهرداری و یا مشارکتی با شهرداری است و ۹۳ گود هم با مالکیت شخصی است و در این لیستی که ارائه شده نام افراد در آن قید شده و بخش دیگری هم متعلق به نهادهای مختلف است. ۶۷ گود رها شده در سطح شهر هم اصلا فاقد پروانه هستند که بیشترین گودها برمبنای آمار در مناطق ۲۲ و یک و کمترین آن در منطقه ۹ و ۱۰ است.
نجفی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف این گودها اضافه کرد: گودهایی در شهر تهران رها شدند که بیش از ۱۰۰ ماه هیچ فعالیتی در آن صورت نگرفته و مالک آنها هم برخی نهادها و دستگاهها و هم اشخاص و بخش خصوصی هستند.
وی در تذکری با اعلان اینکه در این جهت علاوه بر این که به شهردار تهران تذکر می دهم و خواهان تعیین تکلیف و اقدام فوری درباب گودهای رها شده در شهر تهران هستم، اظهار داشت: از قوه قضاییه و اصحاب رسانه هم خواهش می کنم همانطور که در موضوع ساختمان های ناایمن ورود و پیگیری داشتند و شاهد اقداماتی درباره ی رفع خطر در این ساختمان ها بودیم، در این مساله هم ورود و حساسیت لازم را داشته باشند چونکه گودهای رها شده موضوعی نیست که بتوان نسبت به آن بی توجه بود و چشم پوشی کرد. خیلی از این گودها در منطقه مسکونی هستند که هر لحظه می تواند خطراتی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.
او در آخر اظهار داشت: معاونت مربوطه اقداماتی را در این خصوص انجام داده اما کافی نیست. این گودها باید تعیین تکلیف و اقدامات رفع خطر درباره ی آنها صورت گیرد. اقدامات رفع خطر نباید به این خلاصه نشود که دور آن فنس بکشند و رها کنند. کاری که هم اکنون انجام دادند و نهادها و افراد پس از ۱۰۰ ماه هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.




منبع:

1402/05/15
13:48:15
0.0 / 5
260
تگهای خبر: خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد