سرپرست منابع طبیعی گیلان خبر داد

مهار 4 و نیم هکتاری آتش سوزی در جنگل های سیاهرود

مهار 4 و نیم هکتاری آتش سوزی در جنگل های سیاهرود

بکسیها: به گزارش بکسیها، از گیلان سرپرست منابع طبیعی گیلان اظهار داشت: دو اکیپ 15 نفره از نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بعد از دو ساعت پیاده روی به جنگل های درفک رسیدند و عملیات اطفاء آتش را شروع کردند.


سید مازیار رضوی دقایقی قبل در گفت و گو با ایسنا، از کنترل و مهار حریق در حوزه های جنگلی شهرستان رودبار آگاهی داد و اظهار داشت: از ساعت ۱۴ پس از ظهر روز گذشته، سوم آذرماه شاهد وقوع آتش سوزی در جنگل های منطقه حفاظت شده سیاهرود، مناطق پایین دست درفک و دشت دامان بودیم.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اعلان اینکه تا اولین ساعات بامداد امروز شاهد کنترل و مهار حریق بودیم، اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت در منطقه حضور دارند و درحال لکه گیری هستند، برای اینکه وزش باد گرم تا فردا ادامه دارد و با احتمال شعله ور شدن مجدد آتش مواجه هستیم.
رضوی مساحت درگیر را بین ۴ تا ۴.۵ هکتار دانست و افزود: با همکاری فرماندار رودبار و مدیرعامل جمعیت هلال احمر و حوزه استاندار و معاونت عمرانی، شاهد بسیج امکانات بودیم؛ همین طور همه نیروهای امدادی و آتش نشان و بسیجی و همیار طبیعت در منطقه حضور دارند.
وی با اشاره به ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کلیه دستگاهها و نهادها و احاد مردم را مکلف به صیانت از جنگلها و مراتع دانست و متذکر شد: نیروهای یگان حفاظت با بهره گیری از آتش کوب و دمنده و ایجاد آتش بر مبادرت به اطفاء آتش سوزی کردند.
سرپرست منابع طبیعی گیلان همین طور از نیروهای حفاظتی اداره کل حفاظت محیط زیست و سایر نیروهای امدادی بابت پای کار بودن تقدیر کرد و تصریح کرد: نیروها همچنان در منطقه حضور دارند تا عملیات اطفا کاملا صورت گیرد.




منبع:

1402/09/04
09:26:52
0.0 / 5
320
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد