انتقاد اعطا از شهرداری برای عدم عرضه لایحه اصلاح فرآیند صدور پروانه به شورا

انتقاد اعطا از شهرداری برای عدم عرضه لایحه اصلاح فرآیند صدور پروانه به شورا

بكسیها: عضو شورای شهر تهران از عدم ارسال لایحه اصلاح فرآیند صدور پروانه توسط شهرداری تهران به شورای شهر گلایه نمود.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، علی اعطا بامداد امروز در تذکر قبل از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران نسبت به تأخیر در ارسال لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی از جانب شهرداری تهران اظهار داشت: این طرح در تاریخ 30 تیر ماه سال ۱۳۹۸ در شورای شهر تهران به تصویب رسیده و طبق این مصوبه شهرداری باید لایحه را ظرف مدت ۲ ماه به شورا ارسال می کرد؛ اما با این که از جانب شورای شهر تهران پیگیری های گوناگونی انجام شده اما این مصوبه هنوز عملیاتی نشده است.
وی افزود: برپایه ماده ۵۹ قانون « رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور»، شهرداری ها مکلفند حداکثر ظرف مدت یک هفته بعد از پرداخت نقدی یا تعیین تکلیف نحوه پرداخت عوارض به صورت نسیه نسبت به صدور و تحویل پروانه ساختمان متقاضی اقدام نمایند. در واقع این قانون خواستار تسریع امور در اینباره است.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هم اکنون افرادی که قصد دریافت پروانه ساختمانی دارند بعضاً طول مدت دریافت پروانه به اندازه مدت ساخت ساختمان زمان می برد، اضافه کرد: این به مفهوم خواب سرمایه و زیان سرمایه گذار و شهرداری است.
اعطا اظهار داشت: از طرفی شهرداری برای کسب درآمد به سمت بحث خط آسمان می رود، چرا صدور فرآیند تسریع نمی شود؟ این طرح یک سال پیش مطرح شده تا با ارائه این لایحه از جانب شهرداری فرآیند صدور پروانه در شورای شهر اصلاح گردد.
سخنگوی شورای شهر تهران اظهار داشت: فرآیند صدور پروانه دارای اشکالات مختلف است و انواع موازی کاری ها و اقدامات غیر ضروری در این فرآیند طی می شود. مقاومت شهرداری برای ارسال این لایحه را درک نمی کنم.
اعطا نسبت به این مورد تذکر جدی داد و اظهار داشت: این مورد را دنبال خواهم کرد و اگر این لایحه به شورا ارسال نشود حتما از سایر ظرفیت های قانونی استفاده خواهم کرد.




منبع:

1399/03/11
13:27:47
5.0 / 5
1897
تگهای خبر: سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد