اعلام نحوه برخورد گمرك با ارز حاصل از پولشویی

اعلام نحوه برخورد گمرك با ارز حاصل از پولشویی

بكسیها: مدیركل مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرك در مورد تعیین ارز قابل حمل و مبادله داخل كشور و پولشویی بخشنامه صادر كرد.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر، مدیرکل مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک در مورد تعیین ارز قابل حمل و مبادله داخل کشور و پولشویی بخشنامه ای صادر کرد.
در این نامه خطاب به گمرکات اجرایی کشور دستورالعمل اجرایی مربوط به تعیین ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور بعنوان قسمتی از مجموعه مقررات ارزی خدمات ارزی و سایر مبادلات ارزی بین المللی صادره از طرف اداره سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی ابلاغ گردیده است.
بر اساس این دستورالعمل، چنانچه مشخص شود منشأ ارزهای موضوع این دستورالعمل حاصل از پولشویی و تامین مالی تروریسم است، برابر قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اقدام لازم و قانونی به عمل می آید.
در این ابلاغیه آمده است: بدیهی است کلیه اقدامات مذکور در این دستورالعمل هیچ گونه اثری درباب منشأ ارزهای حاصله ایجاد نخواهد کرد و چنانچه در هر مرحله مشخص شود ارزهای نگهداری شده حاصل از جرایم یا پولشویی بوده و با به قصد تامین مالی تروریسم نگهداری می شود، مشمول ضوابط مقرر درباب مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم خواهند بود.


منبع:

1399/04/19
15:27:33
5.0 / 5
1743
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد