7 میلیون موتورسیکلت عامل مهم تشدید ترافیک پایتخت
به گزارش بکسیها، مدیرکل حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به این که حدود 7 میلیون موتورسیکلت عامل مهم تشدید ترافیک پایتخت است، اظهار داشت: سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای شهری به حدود 30 تا 35 درصد کم شده است.
به گزارش بکسیها به نقل از مهر، مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به عوامل تشدیدکننده ترافیک پایتخت اظهار داشت: ترافیک و حمل و نقل در کلان شهری مثل تهران، موضوعی چندوجهی است که بر کیفیت زندگی، اقتصاد و سلامت روان شهروندان تأثیر مستقیم دارد. یکی از معضلات اصلی فعلی، افزایش بی رویه استفاده از موتورسیکلت، حدود ۶ تا ۷ میلیون دستگاه، است که به سبب قانون گریزی راکبین و حرکت در پیاده روها و خطوط ویژه، نظم ترافیکی شهر را مختل کرده اند. وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل پاک نیازمند زیرساخت های فرهنگی و فنی است، اظهار داشت: استفاده از دوچرخه در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک مد حمل ونقلی پذیرفته شده است، اما در تهران تجربیات گذشته نشان داده که بدون مطالعه دقیق و فرهنگ سازی، فقط ایجاد مسیرهای دوچرخه مانند آن چه در منطقه ۲ یا مسیرهای شرقی، غربی انجام شد، نمی تواند موفق باشد و حتی ممکنست مورد استقبال قرار نگیرد. مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در رادیو گفتگو با تکیه بر ضرورت تقویت حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: متاسفانه سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای شهری به حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کم شده است، درحالی که این عدد باید خیلی بالاتر باشد. ترافیک سنگین موجب کندی حرکت اتوبوس ها و افزایش زمان سفر شده و همین موضوع، جذابیت استفاده از حمل و نقل عمومی را برای شهروندان کاهش داده است. وی ضمن اشاره به اقدامات در دست انجام برای مدیریت ترافیک تصریح کرد: تشکیل قرارگاه ویژه موتورسیکلت با همکاری پلیس و سایر نهادها، توسعه خطوط مترو و اتوبوس رانی و کوشش برای هوشمندسازی ترافیک همچون برنامه هایی است که دنبال می شود، اما حل ریشه ای این معضل نیازمند تعامل همه جانبه دستگاههای مختلف و تغییر نگرش شهروندان به مقوله سفر شهری است.
بطور خلاصه، وی با اشاره به این که توسعه حمل و نقل پاک نیازمند زیرساخت های فرهنگی و فنی است، عنوان کرد: استفاده از دوچرخه در کشورهای توسعه یافته بعنوان یک مد حمل ونقلی پذیرفته شده است، اما در تهران تجربیات گذشته نشان داده که بدون مطالعه دقیق و فرهنگ سازی، فقط ایجاد مسیرهای دوچرخه مانند آنچه در منطقه ۲ یا مسیرهای شرقی، غربی انجام شد، نمی تواند موفق باشد و حتی ممکنست مورد استقبال قرار نگیرد. وی ضمن اشاره به اقدامات در دست انجام برای مدیریت ترافیک خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه ویژه موتورسیکلت با همکاری پلیس و سایر نهادها، توسعه خطوط مترو و اتوبوس رانی و تلاش برای هوشمندسازی ترافیک همچون برنامه هایی است که دنبال می شود، اما حل ریشه ای این معضل نیازمند تعامل همه جانبه دستگاههای مختلف و تغییر نگرش شهروندان به مقوله سفر شهری است.
منبع: بكسیها
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب