جمالی نژاد خبر داد:

نامه نگاری های وزیر كشور برای تمدید مهلت انتشار اوراق مشاركت مترو

نامه نگاری های وزیر كشور برای تمدید مهلت انتشار اوراق مشاركت مترو

به گزارش بكسیها، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت كشور اظهار داشت: این وزارتخانه تابحال چندین نامه به دولت و دیوان محاسبات برای تمدید مهلت انتشار اوراق مشاركت مترو ارسال كرده، اما تا این لحظه بانك مركزی با تمدید این اوراق به سبب پایین بودن سقف ضمانت بانك عامل موافقت نكرده است.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد درباره اقدامات وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاری ها) درباره اوراق مشارکت مترو سال ۱۳۹۸ شهرداریها و شهرداری تهران، توضیح داد: با توجه به این که اوراق مشارکت یکی از راه های تامین بودجه مورد نیاز پروژه های مهم شهری است، همیشه یا اولویت نخست از طرف وزارت کشور پیگیری شده است. به طوریکه از شروع سال تاکنون، مذاکرات تلفنی و حضوری زیاد با دیوان محاسبات و بانک مرکزی صورت گرفته است.
او اضافه کرد: در اولین اقدام، در نیمه اول سال ۱۳۹۸ اوراق مشارک مترو تهران و چند شهرداری دیگر کشور تائید و از طرف وزیر کشور به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه معرفی گردید. بعد از آن و در نیمه دوم سال ۱۳۹۸، مکاتبات و جلسات گوناگون با سازمان برنامه و بودجه برای صدور تعهد ۵۰ درصد سهم دولت انجام شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اعلان اینکه در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ سازمان برنامه و بودجه از جانب دولت به پرداخت ۵۰ درصد سهم خود تعهد داد، اظهار داشت: در اواخر اسفند پارسال، وزارت کشور از بانک مرکزی، تمدید زمان انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ را درخواست نمود و در هجدهم فروردین سال ۱۳۹۹، وزیر کشور به معاون اول رئیس جمهوری برای تمدید اوراق مشارکت نامه ای ارسال و همزمان به سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی از تاخیر در انتشار اوراق ارائه کرد.
آنطور که جمالی نژاد گفته به دنبال نامه وزیر کشور، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری دستور پیگیری تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت را به وزیر اقتصاد داد. وزارت کشور هم تمدید زمان انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ را از دیوان محاسبات درخواست نمود و این نهاد در ۲۵ فروردین امسال با تمدید انتشار اوراق تا آخر تیر امسال موافقت نمود.
بگفته معاون وزیر کشور؛ اواسط تیر امسال بود که بانک مرکزی اعلام کرد، امکان پذیرش بانکهای عامل بعنوان ضمانت اوراق را ندارد. به دنبال این موضوع، وزیر کشور بار دیگر در نامه ای به بانک مرکزی جهت پذیرش بانکهای عامل بعنوان ضمانت اوراق را درخواست نمود. وزیر کشور همچنین، در هفته گذشته به دیوان محاسبات نامه ای در خصوص درخواست تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت تا ۱۵ شهریور ارسال کرد.
بنا براعلام سایت شهر، رئیس سازمان شهرداری های و دهیاری ها، اظهار داشت: تمدید مهلت انتشار اوراق مشارکت تا این لحظه، تابحال از طرف دیوان محاسبات پذیرفته نشده است، اما مذاکرات لازم برای دستیابی به این مهم با جدیت در حال انجام می باشد. برای انتشار اوراق قطار شهری شهرداری تهران، بانک رفاه به بانک مرکزی معرفی شده که سقف ضمانت آن بانک پایین است و باید با ترکیب بانک دیگری، ضمانت اوراق ارائه شود.



1399/04/29
16:49:23
5.0 / 5
1763
تگهای خبر: تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد