مناف هاشمی:

مترو در شهریورماه به ایستگاه برج میلاد می رسد

مترو در شهریورماه به ایستگاه برج میلاد می رسد

به گزارش بكسیها معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با تشریح نحوه  هزینه كرد اوراق مشاركت سال های ۹۷ و ۹۸، از بهره برداری ایستگاه برج میلاد در خط ۷ مترو در شهریورماه سالجاری اطلاع داد.


به گزارش بکسیها به نقل از مهر؛ سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: هم اکنون، ۵۰ درصد از مجموع ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ از جانب بانک آینده به حساب شهرداری تهران واریز شده و الباقی هم بزودی پرداخت می شود و این در شرایطی است که در روز پایانی تیر ماه با مساعدت بانک مرکزی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ هم با عاملیت بانک رفاه کارگران منتشر گردید و هم اکنون، شرکت های تأمین سرمایه، این اوراق را خریداری نموده اند و منابع حاصل به نام شهرداری تهران در بانک رفاه موجود است. معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه منابع حاصل از اوراق مشارکت سال های ۹۷ و ۹۸ در خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو استفاده خواهند شد، خاطرنشان کرد: بهره برداری از ۱۲ ایستگاه خطوط ۶ و ۷ مترو تا آخر سال جاری هدف گذاری شده اند که ایستگاه های برج میلاد، امیرکبیر، شهید محلاتی، میدان قیام، اقدسیه، اکباتان و آهنگ و همینطور ایستگاه های واقع در راه خط ۷ مترو به بهره برداری خواهند رسید.
هاشمی از افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد و فاز دوم ایستگاه متروی شهید نواب صفوی در شهریورماه سالجاری اطلاع داد و اظهار داشت: بر مبنای برنامه زمان بندی هدف گذاری شده، در آبان ماه ۴ ایستگاه، در آذرماه ایستگاه های اقدسیه و اکباتان، در دیماه ایستگاه آهنگ و در بهمن ماه ۶ ایستگاه دیگر در خطوط ۶ و ۷ مترو به بهره برداری خواهند رسید و بطور حتم، تأثیر انتشار این اوراق و وصول منابع مالی حاصل از آنرا شهروندان پایتخت به چشم خواهند دید. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ به متروی تهران اختصاص یافته و از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸، هزار میلیارد تومان به مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان به اتوبوسرانی تعلق خواهد گرفت، اظهار داشت: شهر تهران به ۴ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که بر این اساس، تأمین هزار دستگاه اتوبوس تا آخر سال هدف گذاری شده است که امیدواریم در سایه حمایت دولت، این مهم هم محقق شود. هاشمی به تأثیر منابع حاصل از اوراق مشارکت سال های ۹۷ و ۹۸ در بخش اشتغال و رونق تولید در شرکت واگن سازی تهران اشاره نمود و اظهار داشت: قسمتی از این پول در چارچوب قرارداد تولید واگن با شرکت واگن سازی تهران دنبال خواهد شد. به قول هاشمی، هم اکنون قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن توافق شده با کشور چین در حال انجام می باشد و به رغم مشکلاتی که در این راه وجود دارد، فرایند کار از جانب شهردار تهران در دست پیگیری است که بطور حتم، نیاز جدی تهران را برطرف خواهد نمود. وی با اشاره به اینکه در عین حال، قرارداد تولید ۱۰۵ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران را هم دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: هم اکنون شرکت واگن سازی تهران هیچ قراردادی ندارد و آخرین واگن های تولیدشده از جانب این شرکت هم هفته گذشته تحویل شده است. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران به بیشتر از ۱۴۵۰ دستگاه واگن به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان نیاز دارد، تصریح کرد: با تأمین ۱۴۵۰ دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران، بطور حتم ظرفیت موجود جابه جایی مسافر در خطوط مترو که هم اکنون تا پیش از انتشار کرونا ۲ میلیون نفر در روز بود، به ۴ تا ۵ میلیون نفر در روز خواهد رسید. مناف هاشمی، در خصوص تغییرات صورت گرفته در اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، اظهار داشت: هم اکنون ۵۰ درصد طرح ترافیک در حال اجراست چون که پیش از این ساعت اجرای طرح های مذکور ۶.۳۰ بامداد تا ۱۹ بوده و الان ساعت اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت ۸.۳۰ بامداد تا ۱۴.۳۰ می باشد که این تغییرات به علت ملاحظات شرایط کنونی انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفته است. اما در نهایت در مورد اجرا شدن و نشدن طرح محدوده های ترافیکی شهرداری تهران از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت خواهد نمود.


منبع:

1399/05/05
23:50:31
5.0 / 5
1507
تگهای خبر: خدمات , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد