حناچی:

كاركنان بخش عفونی آرادكوه چهره های مردمی دوران كرونا هستند

كاركنان بخش عفونی آرادكوه چهره های مردمی دوران كرونا هستند

بكسیها: شهردار تهران چهره مردمی روزهای كرونایی را پاكبانهای شهرداری كه زباله های عفونی را از سطح شهر جمع آوری می كردند و فعالان بخش عفونی آرادكوه معرفی نمود.


به گزارش بکسیها به نقل از مهر، پیروز حناچی شهردار تهران که میهمان برنامه «فرمول یک» ویژه معرفی چهره های مردمی با اجرای سید علی ضیا بود، در ابتدا اظهار داشت: ما مردم شریفی داریم که در سخت ترین شرایط بارها و بارها نشان داده اند که اگر صداقت ببینند پاسخ درخور می دهند. فکر می کنم وظیفه همه ما این است که آن کاری که در این شرایط سخت تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی نامناسب از دستمان بر می آید برای همدیگر بکنیم.
وی اضافه کرد: کرونا که آمد ما عملاً از دوم اسفند شاید پس از وزارت بهداشت دومین سازمان درگیر در موضوع کرونا بودیم، از نظر ماموریت ها، وسعت و فضایی که در خدمات شهری در آن درگیر بودیم. همه حوزه های خدمات شهری در این مسئله درگیر شدند. آتش نشانی، مترو، بهشت زهرا و همه درگیر شدند و حتی فضای سبز هم دراین زمینه بسیار درگیر بود. آمار نسبتاً بالایی ابتلاء در بخش اداری در دوره اول داشتیم که به سبب مواجهه مستقیم با مردم بود که زود کنترل شد. شهردار تهران تصریح کرد: یکی از مواردی که با آن مواجه شدیم زباله های عفونی بود که تا پیش از شرایط کرونا به این شدت نبودند. نخستین دستگاهی که پیشنهاد نمود در فضاهای عمومی ماسک الزامی شود شهرداری تهران بود. پیشنهاد ما در ستاد ملی کرونا بود و شرایط آنرا هم فراهم کردیم. در همه ایستگاه ها ماسک به قیمت قابل قبول عرضه می شود. در صورتیکه در ابتدا این طور نبود. در ستاد کرونا گفتیم اگر می خواهید فاصله اجتماعی رعایت شود ظرفیت فعلی ناوگان باید سه برابر شود و ما چنین امکانی نداریم. گفتیم روش های دیگر هم هست. وزیر بهداشت هم از این پیشنهاد استقبال کرد. اوایل به شکل اجبار نبود. به صورت گردنگیر بود. رفته رفته به سمت اجبار رفت. همه دنیا همین قاعده را در پیش گرفتند که تأثیر زیادی هم در کنترل ابتلاء دارد.همچنان سه شنبه ها دوچرخه سواری می کنمحناچی با اعلان اینکه همچنان سه شنبه ها دوچرخه سواری می کنم، اشاره کرد: کار دشواری نیست و اتفاقاً تجربیات دنیا نشان داده است که یکی از راه های رعایت فاصله اجتماعی حمل و نقل با دوچرخه است. اتفاقاً سازمان های بهداشت جهانی هم سفارش می کنند. میزان استفاده از دوچرخه در کشورهای دیگر هم رو به افزایش بوده است. در کشور خودمان هم آمار بالا رفته است. آمار دقیق نگرفتم اما در ایام اول کرونایی چند برابر افزایش دوچرخه سواری را داشتیم. وی درباب فراهم سازی فضای تردد دوچرخه در سطح شهر اظهار نمود: باید تقاضا وجود داشته باشد. به قضیه دوچرخه سواری نباید تنها به تأثیر در حوزه حمل و نقل توجه کرد. حتی اگر با نگاه سلامت هم نگاه نماییم موضوع مؤثری است. زندگی شهری و شهرنشینی عارضه هایی دارد. کم تحرکی و دیابت از عارضه های آن است. با این نگاه هم دوچرخه یک وسیله کم عارضه و پربازده است. شهردار تهران اشاره کرد: شهر ما شیب دارد درست است. نمی گوییم همه نیازهای روزانه را با دوچرخه رفع کنید. مسیر ۵ تا ۷ کیلومتر را سفارش می کنند. از خانه تا نخستین ایستگاه مترو و بعد وصل شدن به شبکه حمل و نقل عمومی مترو یا اتوبوس سفارش می شود. شاید در کشور ما سوار دوچرخه شدن خلاف عرف عمومی بود. در دنیا این کار کاملاً مؤثر است. در کشوری مثل هلند و شهری مثل آمستردام تعداد دوچرخه ها از تعداد شهروندان بیشتر است. کشورهای دیگری هم در کلانشهرهای خود تا ۵ درصد از حمل و نقل عمومی به استفاده از دوچرخه اختصاص دارد.
حناچی درباره کیک تولدی که برای تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا تهیه شده بود و تصاویری که در شبکه های اجتماعی دست به دست شد، اظهار داشت: البته تولد که نبود. پیش از کرونا بنا داشتیم برنامه ای برای تشکر از همه کسانی که در این امر بزرگ زحمت کشیده بودند داشته باشیم. قرار نبود شرکت کنم. همکارانم این برنامه را تدارک دیده بودند. این عکس یک صدم اتفاقی بود که آن روز افتاد. بقیه موارد تقدیر از زحمات کسانی بود که با رعایت فاصله اجتماعی نشسته بودند و برنامه را می دیدند. فضای رسانه ای این طور است که بی رحمانه نقد می کند. این نقد هم بر طبق استنباط شخصی است که نخستین پیام را منتشر می کند. لزوماً هم آن پیام به معنای پیام درست نیست.کیک ۵۰ سالگی بهشت زهرا را مدیرعامل تهیه کرد
وی اشاره کرد: کیک به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا توسط مدیرعامل بهشت زهرا تهیه شده بود. چیزی به نام تولد در کار نبود. می توانست بهتر از این هم باشد. یکسری از انتقادات شاید به جا هم بود. ما لزوماً همه بزرگداشت ها را با کیک برگزار نمی نماییم. ضمن اینکه شرایط کرونایی هم بود. هدف این برنامه تقدیر از زحمات همکارانمان در بهشت زهرا بود که در سخت ترین شرایط و همین حالا هم به شکل دو برابر شرایط عادی کار می کنند. محیط کارشان قرنطینه ای است که بایستی حضور داشته باشند. خطر می کنند و ما وظیفه داریم زحماتشان را پاس بداریم و یاد نماییم از کسانی که سنگ بنای خیر را گذاشتند. وی درباره فوت بهنام اتابکی که به سبب کرونا رخ داد، اظهار داشت: از سال ۶۳ با یکدیگر در دانشگاه و دوران جنگ با یکدیگر رفاقت داشتیم. زحمتکش و در اعتقاداتش محکم بود. اگر مردم به تپه های عباس آباد می روند و لذت می برند، روی پل طبیعت می روند، کنار پارک آب و آتش و بوستان حضرت ابراهیم (ع) در حقیقت یادگار زحمات او و همکارانش است که امیدواریم ذخیره آخرتشان باشد.ماجرای حل مشکل آلودگی هوای سارایوو از طرف شهرداری تهرانمجری برنامه در ادامه اظهار داشت: یک دفعه روی آنتن با شما شوخی کردم. یک جمله ای در خبرگزاری ها از شما انتشار یافته بود که به شهردار سارایوو پیشنهاد داده بودید که اگر خواستید مشکل آلودگی هوایتان را ما حل می نماییم. حناچی پاسخ داد: قصه این طور نبود. ما در مجموعه شهرداران او را دعوت کرده بودیم و در شرایطی صحبت کردیم که هنوز این ورژن (وارونگی دما) نداشتیم. مصاحبه ما یا خبر وقتی پخش گردید که ما در اوج شرایط این ورژن و وارونگی هوا در پاییز بودیم. وی اظهار داشت: ما در سارایوو آلودگی داریم. من تعجب کردم از آن جایی که سارایوو در دل جنگل های اروپا است. در زمستان ها چوب و مازوت مصرف می کند و آلودگی ناشی از سوخت فسیلی موجب می شود زمستان های آلوده ای داشته باشد، ما هم شرکت کنترل کیفیت هوا داریم و من به شهردار سارایوو اشاره کردم که ما در زمینه کنترل آلودگی روش هایی را امتحان کرده ایم. نمودار دو دهه ما در زمینه آلودگی ها کاهنده است اما میزان مصرفمان درحال افزایش است. میزان کاهشمان از میزان آلایندگی مان کمتر است و هنوز آلودگی را حس می نماییم. اگر شتاب را بیشتر نماییم و میزان آلاینده ها را کمتر نماییم تاثیراتش را حس می نماییم.
کارکنان بخش عفونی آرادکوه چهره های مردمی دوران کرونا هستندشهردار تهران توضیح داد: در زمان کرونا بخش های اداری با ۵۰ درصد نیرو و ظرفیت کار می کردند و دورکاری داشتیم. ولی بخش های خدماتی این طور نبودند و همه سرکارشان حاضر بودند. طوری بود که سرویس و خدمات را در ۱۳ فروردین هم داشتیم. اتفاق نادری هم در ایران افتاد. مردم در روز ۱۳ فروردین ماه همکاری کردند. روز نادری در تاریخ معاصر ایران بود. وی در پاسخ به اینکه چهره مردمی ایران را چه کسی می داند، اظهار داشت: ترجیح می دهم فردی را نگویم. ولی علاوه بر کادر درمان، گروه دیگری هم در مدت تعطیلات نوروز تلاش می کردند. قشری بودند که معمولاً هم نامی از آنها برده نمی گردد. پاکبان های شهرداری و کسانی که زباله های عفونی را از سطح شهر جمع آوری می کردند. بچه های آرادکوه. بخش عفونی آرادکوه. بچه هایی که در بخش عفونی کار می کنند شرایط سخت تری را در این روزها تحمل می کنند. من این خاصیت را به همه عزیزانی تقدیم می کنم که در مرکز دفن زباله های عفونی فعالیت می نمایند. حناچی در آخر اظهار داشت: شرایط کرونایی موجب شد قدر بسیاری از نعمات مثل دست دادن و در آغوش کشیدن عزیزانمان، نفس کشیدن بدون ماسک و قدر سلامتی و در کنار یکدیگر بودن را بدانیم.


منبع:

1399/05/07
14:28:41
5.0 / 5
1643
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد