شهردار تهران:

ریالی بابت كرونا به شهرداری كمك نشد

ریالی بابت كرونا به شهرداری كمك نشد

به گزارش بكسیها شهردار تهران اعلام نمود كه به واسطه كرونا حتی یك ریال هم كمك دولتی دریافت نكرده اند.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، پیروز حناچی با اشاره به سه شنبه بدون خودرو با اعلان اینکه یکی از مدهای اصلی حمل و نقل عمومی دوچرخه است، اظهار داشت: دوچرخه یک وسیله کم خرج اما با بازدهی بالا است که در خیلی از شهرهای دنیا از دوچرخه بعنوان وسیله اصلی حمل و نقل استفاده می نمایند. به شکلی که در آمستردام اصلی ترین علت ترافیک دوچرخه ها هستند.
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد با اعلان اینکه برای آمدن به این برنامه هم بخش اعظمی از مسیر را با دوچرخه طی کردم، اظهار داشت: ما سفارش می نماییم که مسیرهای پنج تا هفت کیلومتر را با دوچرخه طی کرده اما در مسیرهای شیب دار از دوچرخه های برقی استفاده نمائیم.
شهردار تهران در مورد وضعیت طرح ترافیک هم با اعلان اینکه در نیمه اسفند ماه سال قبل با اوج گیری کرونا شورای ترافیک تشکیل شد تا در مورد عدم اجرای طرح ترافیک تصمیم گیری شود، اظهار داشت: دقت داشته باشید که شهرداری تولید کننده سفرهای درون شهری نیست؛ بلکه مدیریت کننده آن است و باید متناسب به حجم ترافیک اختیارات برای مدیریت داشته باشیم.
حناچی با تاکید بر اینکه برای انجام رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۰ درصد افزایش یابد که در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، اظهار داشت: همین حالا در شرایطی که ریالی به واسطه کرونا دریافت نکردیم مترو و اتوبوس ۵۰ درصد بیشتر از ظرفیت شان فعالیت می نمایند.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه کرونا برای ما کاهش درآمد و افزایش هزینه ها را به دنبال داشته است، اظهار داشت: مجموعه های ورزشی، فرهنگی و سینمایی ما عملا تعطیل هستند و باید بگویم ما برای اداره تهران باید روزانه ۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که نداریم و این در حالیست که برخی ها می گویند درآمد شهرداری از طرح ترافیک است و این در حالیست که درآمد طرح روزانه حدود یک میلیارد تومان است که نشان میدهد ما به دنبال درآمد در حوزه طرح ترافیک نیستیم.
وی با اعلان اینکه با افزایش سفرهای غیرضرور و با گرم شدن هوا آلایندگی ها هم افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: ما دو پیشنهاد را مطرح کردیم و اعلام کردیم یا دورکاری کارمندان دولت از ۳۰ به ۵۰ درصد برسد و یا طرح ترافیک به مدت یک هفته لغو شود تا تاثیرات آنرا بررسی نماییم که طرح ترافیک به مدت یک هفته لغو شد تا ما بررسی های لازم را انجام داده و آنرا در شورای ترافیک مطرح نماییم.
حناچی در پاسخ به این پرسش که بعضی از اعضای شورای شهر اعلام نموده اند که بیشتر از ۱۰ سال است که دولت به شهرداری ها اتوبوس نداده، اظهار داشت: معمولا ما مطالبات مختلفی از دولت داریم که درشت ترین آنها در حوزه حمل و نقل است که عموما تا ۱۰ سال پیش دولت به صورت متمرکز اتوبوس خریداری می کرد و این اتوبوس ها را در اختیار شهرداری ها قرار می داد که بخش عمده ای هم به تهران می رسید اما مدت هاست که هیچ اتوبوس جدیدی از جانب دولت خریداری نشده است، به شکلی که آخرین اتوبوس هایی که از جانب دولت تحویل شهرداری شد مربوط به اوایل دهه ۹۰ بود که قیمت اتوبوس های بخش خصوصی ۲۰ میلیون تومان بود. پس از آن اتوبوس به تعداد زیاد خریداری نشد و به صورت موردی از جانب خود شهرداری ها اتوبوس هایی خریداری شد.
وی در مورد عدم حضورش در جلسات هیات دولت با اعلان اینکه حضور من در جلسه هیات دولت به نمایندگی از ۵۰ میلیون شهروند کلانشهرها بود، اظهار داشت: البته معتقدم که این ارتباط با دولت لازم و خوب است. چون که اگر توانستیم اوراق مشارکت سال ۹۷ و ۹۸ را پیگیری نماییم یکی از دلایلش رایزنی ها در جلسه هیات دولت بوده است اما فعلا دعوتی از سوی دولت برای حضور در جلسات هیات دولت صورت نمی گیرد. اما دقت داشته باشید که حضور شهردار در جلسات هیات دولت نه در قانون و نه در آیین نامه ها آمده و شهردار بعنوان عضو میهمان در این جلسات حضور دارد.
شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا این عدم دعوت به سبب تخریب ملک در جماران بوده، اظهار داشت: نه اینگونه نیست. چون که ما با همه دستگاه ها بحث داریم مثل بنیاد مستضعفان که در مورد پلاسکو با آنها مباحثی داریم که البته باید بگویم پلاسکو یک مورد خاص است و مصوبه شورای تأمین دارد اما این اختلاف ها با همه دستگاه ها هست و باید حل نماییم.
وی در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی برای شهردار منطقه پس از تخریب ملک جماران رخ داد اظهار داشت: وی را نه تشویق و نه تنبیه کردم چون که وظیفه اش را انجام داد. البته می توانست این کار به گونه دیگری صورت گیرد.
حناچی با اشاره به اهمیت محله جماران اظهار داشت: محله جماران به سبب حضور خانه حضرت امام که رهبری انقلاب را بر عهده داشت باید در سه سطح بین المللی، ملی و محلی دید که در سطح بین المللی این خانه و محله توانسته بر روی افراد زیادی تأثیر بگذارد به شکلی که می بینیم در همه دنیا محل کار و منزل رهبرانشان را حفظ نموده و حتی بعنوان موزه از آن استفاده می نمایند و شما را به یادداشت وزیر امور خارجه شوروی در زمان گورباچف هدایت می کنم که نوشته بود تصورش از منزل امام یک کاخ با سرسرای بزرگ است و نوشته بود که وقتی وارد جماران و کوچه های تنگش شده از اینکه منزل امام در این محله است بهت زده شده است و یادداشت های فیدل کاسترو و نلسون ماندلا را هم ببینید که تعابیری اینچنین از محله جماران داشتند و معتقدم حالا جماران یک محله بین المللی است و یک مساله ملی یا محلی نیست.
وی همینطور درموردحواشی کیک تولد بهشت زهرا(س) اظهار داشت: معتقدم که فضای مجازی خیلی بی رحم است و تصورات با نخستین پیام شکل می گیرد و باید بگویم جشن تولدی نبود بلکه به مناسبت ۵۰ سالگی تاسیس بهشت زهرا(س) از کارکنان بهشت زهرا که در این روزها دو برابر حد معمول کار می کنند و در محل کارشان قرنطینه هستند قدردانی کردیم البته پیش از شیوع ویروس کرونا قرار بود سالگرد پنجاهم بهشت زهرا را گسترده برگزار نماییم اما این مراسم با حضور یادگار امام و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اجرا شد. البته من قرار نبود در این مراسم باشم و معتقدم بریدن کیک کج سیلقگی بود؛ اما این مراسم جشن تولدی نبود و مراسم تقدیر از همکاران بود.
وی در مورد جابجایی آرادکوه هم با اعلان اینکه اگر قرار باشد به همین شکل آرادکوه را منتقل نماییم، به هر جای دیگری که برویم باز یک آرادکوه شکل می گیرد، اظهار داشت: بنا بر این باید نگاهمان را به پسماند عوض نماییم که به همین دلیل طرح کاپ را بر مبنای مطالعات جامع تهران اجرایی کردیم تا با راه اندازی ایستگاه های میانی حجم زباله های منتقل شده به آرادکوه را کاهش دهیم.
شهردار تهران با اعلان اینکه هنوز برای جابجایی آرادکوه مجاب نشدیم اظهار داشت: بوی نامطبوع آن محله مستقیما به آرادکوه بر نمی گردد. چون که در آن منطقه کشتارگاه های صنعتی و مرغداری وجود دارد و حتی بند فشافویه هم به فاضلاب آلوده شده، به شکلی که به یاد دارید چند وقتی پیش ماهی های زیادی در آن کشته شدند که همه این عوامل در ایجاد بوی نامطبوع دخیل هستند.
وی اضافه کرد: اگر شیوه انتقال به مفهوم فعالیت فعلی آرادکوه باشد اتفاق خاصی رخ نمی دهد و باید نحوه امحاء زباله را تغییر دهیم.
حناچی در انتها در مورد وضعیت ساخت و ساز در تهران اظهار داشت: صدور مجوز ساخت و ساز تابع شرایط اقتصادیست و معمولا در شرایط ناامنی اقتصادی افراد به سمت دارایی هایی همچون ارز و سکه می روند و در شرایط ثبات به سمت مسکن سوق داده می شوند و هم اکنون هم به صورت متوسط در تهران سالانه هشت تا ۱۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز می شود که هم اکنون کمتر از این عدد را در تهران شاهد می باشیم. هر چند که در سال های ۹۰ تا ۹۲ تا ۳۰ میلیون متر مربع هم در تهران ساخت و ساز انجام شده که البته خوب نیست. چون که اجازه توسعه شهر را می دهد و تبعات مختلفی در بر دارد.



1399/05/14
14:00:49
5.0 / 5
1511
تگهای خبر: دستگاه , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد