در گزارش بكسیها مطرح شد

حضور هیت های مذهبی در بیمارستان ها همزمان با آغاز محرم

حضور هیت های مذهبی در بیمارستان ها همزمان با آغاز محرم

به گزارش بكسیها مدیر واحد نشر مجموعه جهادی خانه طلاب جوان اظهار داشت: تعدادی از طلاب و گروههای جهادی همزمان با آغاز ماه محرم، به حضور در بیمارستان ها و برگزاری مراسم های عزاداری با رعایت شرایط بیماران خواهند پرداخت.


محسن عبدالله زاده مدیر واحد نشر مجموعه جهادی خانه طلاب جوان، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات اخیر این گروه در موج اخیر ویروس کرونا گرفت: با شیوع موج اول کرونا ما اقدامات خود در شهر قم آغاز کردیم و با حضور در بیمارستان ها، کمک به کادر درمان، همراهی بیماران، حضور در غسالخانه ها، توزیع اقلام بهداشتی میان نیازمندان و تولید ماسک و کالاهای بهداشتی به مقابله با کرونا پرداختیم. وی ادامه داد: طی ماه های اخیر هم با عنایت به افزایش باردیگر شیوع ویروس کرونا، اعضای خانه طلاب جوان متشکل از طلاب، دانشجویان و داوطلبان جهادی مبادرت به انجام اقدامات مختلفی برای مقابله با کرونا کردند و این دفعه محور فعالیتهای خویش را به جای شهر قم، تهران قرار دادیم. مدیر واحد نشر مجموعه جهادی خانه طلاب جوان با اشاره بر حضور گروه های جهادی در بیمارستان ها در روزهای محرم عنوان کرد: با عنایت به فرارسیدن ماه محرم، تعدادی از گروه های جهادی تصمیم به آماده سازی فضای بیمارستان ها و بخش بیماران کرونایی برای ایام عزاداری گرفتند. بدین منظور مقرر است با همکاری سازمان تبلیغات برخی از هیأت مذهبی مبادرت به سیاه پوش سازی بخشی از بیمارستان ها و برگزاری مراسم روضه و عزاداری کنند. البته این اقدام با رعایت پروتکل های بهداشتی و در نظر گرفتن آسایش و سلامت بیماران انجام می شود.

عبدالله زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون اعضای خانه طلاب جوان در حال آماده سازی بیمارستان امام حسین (ع) در تهران هستند و در شهرستان ها هم این طرح انجام می شود. برگزاری مراسم عزاداری برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها باعث دلگرمی و استفاده آنها از مراسم ها می شود و از اندوه بیماران برای حضور نیافتن از مراسم ها می کاهد. برپایی موکب های سلامت به همت طلاب جهادی وی با اشاره بر دیگر اقدامات اعضای جهادی خانه طلاب جوان، توضیح داد: هم اکنون اعضای جهادی و طلاب در بیمارستان ها حضور دارند و بعنوان همراه بیمار، کمک به کادر درمان و تکریم از مدافعان سلامت در حال فعالیت هستند. بعلاوه توزیع آب هویج میان کادر درمان، ملاقات با خانواده شهدای سلامت و یاری رسانی به بیماران زا دیگر خدمات گروه های جهادی در این ایام است.
مدیر واحد نشر مجموعه جهادی خانه طلاب جوان با اشاره بر برگزاری موکب سلامت توسط هیئت های مذهبی، اظهار داشت: با عنایت به فرارسیدن ماه عزاداری سید الشهدا (ع) و شروع مراسم های مذهبی، به کمک چندین مجموعه مذهبی مقرر است موکب های سلامت را در خیابان های شهر و محدوده برگزاری مراسم ها برپا نماییم. این موکب ها به دوخت و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی میان عزاداران می پردازند، بعلاوه تب سنجی مردم، آموزش نکات بهداشتی لازم و غیره هم از دیگر خدمات موکب های سلامت خواهد بود.


منبع:

1399/05/29
13:28:01
5.0 / 5
1256
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد