عضو شورا:

بسیاری می خواهند شورای شهر اراك را به سیاسی كاری متهم كنند

بسیاری می خواهند شورای شهر اراك را به سیاسی كاری متهم كنند

به گزارش بكسیها مركزی سخنگوی شورای شهر اراك اظهار داشت: بسیاری به دنبال افترا زنی به شورا در زمینه سیاسی كاری هستند، در حالیكه مدیریت شهری امری تخصصی است.


سعید نادری 25 شهریورماه در نشست مطبوعاتی خاطرنشان کرد: نحوه کار و عملکرد شورای پنجم شهر اراک به شکلی است که مسائل و مشکلات شهری را درگیر مباحث سیاسی نکرده است در حالیکه بسیاری تلاش دارند افترا کار سیاسی و سیاسی کاری را به شورا نسبت دهند در حالیکه هیچ گاه این اتفاق نیفتاده است چونکه کار شهری و مدیریت شهری امری تخصصی است.
وی بیان نمود: اقدامات و کار شورا مشخص است، متوجه نمی شوم کجای کار سیاسی بوده است.
نادری با اشاره به بعضی از پروژه های انجام شده در شهر اراک مانند پارک بانوان، اضافه کرد: این پروژه پیش از شیوع بیماری کرونا به شدت مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، اما برخی نسبت به پیوست فرهنگی و اجتماعی نداشتن پروژه های عمرانی طرح مبحث می کنند، در حالیکه بحث در مورد پیوست ها بسیار دامنه دار است.
وی اظهار داشت: افرادی که مخالف اجرای یک پروژه هستند، بحث نبود پیوست های فرهنگی و اجتماعی را مطرح می کنند و با عرضه این پیوست ها از جانب شهرداری باردیگر می گویند این چنین پیوست هایی مدنظر نیست، در حالیکه پروژه ها باید برپایه نیاز شهر و شهروندان تعریف شود و از نظر من بعنوان یک مهندس عمران پروژه ای که برای شهر و شهروندان کارایی دارد باید مورد نظرسنجی قرار گیرد.
سخنگوی شورای شهر اراک به پروژه مجتمع تجاری آفتاب در مرکز شهر اراک اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه در واقع در محل شهرداری قدیم شهر اراک واقع شده است. این بنا که می توانست بنایی تاریخی باشد با بی تدبیری تخریب شده و تصمیم بر راه اندازی یک مجتمع تجاری به جای آن گرفته شد.
وی افزود: شورای پنجم با ورود به مبحث مدیریت شهری از سرگیری ساخت و ساز این مجتمع را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت در سال 1398 از راه فراخوان سرمایه گذاری، پروژه به جهاد نصر واگذار شد و از آغاز سال تابحال عملیات اجرایی آن شروع شده و تابحال 10 درصد پیشرفت فیزیکی هم حاصل شده است. با عنایت به این که این پروژه در مرکز شهر واقع شده است، به پیمانکار اعلام گردید که اجرای نمای ساختمان در اولویت قرار گیرد تا این سازه زیبایی بصری پیدا کند.
نادری در مورد اجرای پروژه های عمرانی در شهر اراک اظهار داشت: به تازگی اجرای پنج پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا به مبلغ 300 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است که شامل زیرگذر میدان مقاومت، تقاطع میدان امام خمینی(ره)، تقاطع کمربندی شمالی و جاده فرودگاه، ادامه بلوار شهید آنجفی و جاده فراهان و ادامه بلوار شهید آنجفی از جلوی آرامستان اراک می شود و انعقاد قرارداد آن بزودی انجام می گیرد.
وی بیان نمود: اجرای فاز دوم تقاطع شهید کاوه نبیری به منظور دسترسی شهر صنعتی به کمربندی جنوبی توسط شرکت جهاد نصر هم شروع شده است و در کنار آن در مرکز شهر پروژه پیاده راه سازی در حال اجراست که تا دو ماه آینده فاز نخست آن تکمیل می شود، علاوه بر آن راه اندازی باغ ایرانی در کنار بیمارستان سینا بزودی شروع می شود.
سخنگوی شورای شهر اراک با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه گردشگری دره گردو و عملیات خاکبرداری، اظهار داشت: در مبحث اجرای نهضت آسفالت در اراک، سال جاری در بودجه شهرداری اراک 40 میلیارد تومان اختصاص داده شده است، دو کارخانه تولید آسفالت و شن و ماسه اورهال شده است و با تمام ظرفیت در حال تولید هستند و با تخصیص اعتبار امیدواریم بتوانیم سال جاری در بحث آسفالت موفق تر عمل نماییم و معابر بیشتری را به لحاظ آسفالت اصلاح نماییم.
وی اظهار نمود: سال قبل 85 هزار تن آسفالت و سال جاری تابحال 50 هزار تن در شهر اراک تولید و توزیع شده است و امیدواریم تا آخر سال به 100 هزار تن برسد.
نادری در مورد وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک بیان نمود: 50 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده است، اما متاسفانه ناوگان فرسوده است به صورتی که متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی اراک بیشتر از 9 سال است در حالیکه عمر مفید یک اتوبوس 10 سال تعریف شده است، دولت در سال های گذشته پرداخت تسهیلات در این حوزه داشت، اما این تسهیلات قطع شده است و شاید بتوانیم از راه استفاده از اوراق مشارکت امکانی جهت خرید اتوبوس فراهم نماییم، البته به تازگی نوسازی و بازسازی 70 دستگاه اتوبوس فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.




منبع:

1399/06/26
11:17:07
5.0 / 5
1123
تگهای خبر: دستگاه , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد