تداوم آلودگی هوا در تهران برای ششمین روز متوالی

تداوم آلودگی هوا در تهران برای ششمین روز متوالی

شركت كنترل كیفیت هوای تهران اعلام نمود كه كیفیت هوای پایتخت امروز (25 مهر ماه) در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آنست که در صبحگاه روز جمعه (۲۵ مهر ۹۹) با حاکمیت جو پایدار و آرام طی ساعات گذشته همراه با انباشت آلاینده ها از روز قبل، کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.
همین طور طی روز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده ها فراهم نخواهد شد و همین طور در اواخر وقت جمعه، افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر نواحی پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.
بر طبق این گزارش، افزایش نسبی تندی باد تا بامداد روز شنبه (۲۶ مهر ۹۹) همراه با کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد و پیش بینی می شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل قبول قرار بگیرد و به تدریج طی روز از سرعت باد کاسته خواهد شد و با افزایش تردد خودرو ها در ساعات پایانی شنبه بر غلظت آلاینده ها خصوصاً ذرات معلق افزوده شده و احتمال می رود کیفیت هوای شهر تهران خصوصاً در مناطق پرتردد به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس برسد.
به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۲۱ ناسالم برای گروه های حساس تعیین شد و الان نیز «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۳ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد که در چنین شرایطی سفارش می شود مبتلایان به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان کارهای طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.



1399/07/26
13:55:42
5.0 / 5
939
تگهای خبر: كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد