سرهنگ شیرانی در گزارش بكسیها تشریح كرد؛

تردد روان در تمامی جاده ها

تردد روان در تمامی جاده ها

بكسیها: رئیس مركز اطلاعات و كنترل ترافیك راهور ناجا، از تردد روان در تمامی جاده های كشور آگاهی داد.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر احمد شیرانی، اضافه کرد: در هیچکدام از محورها مشکل ترافیکی اعلام نشده و ترافیک صبحگاهی هم فروکش کرده است، همین طور در بعضی از استانها بارش باران داریم.
وی با اشاره به تصادف جرحی رخ داده در اتوبان زنجان-قزوین اظهار داشت: این تصادف در ۴ بامداد ۹۹/۸/۲۹ بین دو دستگاه اتوبوس اسکانیا به سبب عدم توجه به جلو رخ داد که به دنبال این تصادف ۳ نفر مجروح شدند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار داشت: به رانندگان سفارش می کنم در ایام بارانی از آماده به کار بودن برف پاک کن های شیشه جلو اطمینان حاصل کنند و اگر برف پاکن ها فرسوده می باشند آنها را تعویض کنند.
سرهنگ شیرانی اظهار داشت: برای جلوگیری از بخار گرفتن شیشه های خودرو از سیستم تهویه خودرو استفاده و یا با محلول های مخصوص بر شیشه اثر بخار را کاهش دهند، در زمان بارندگی سطح جاده ها لغزنده شده و باتوجه به کاهش اصطکاک تایرها با سطح جاده احتمال سر خوردن خودرو وجود دارد.
وی اشاره کرد: لازم است سرعت خودرو کاهش یافته و فاصله بیشتری با خودرو جلویی در نظر گرفته شود چونکه دید راننده کاهش پیدا می کند و دقت و احتیاط بیشتری لازم است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: فاصله ترمز گیری تا زمان توقف افزایش یافته و احتمال تصادف بیشتر می گردد. بهتر است در مه و بارندگی های شدید چراغ های کوچک یا مه شکن روشن باشد.
سرهنگ شیرانی در آخر اظهار داشت: رانندگان برای رسیدن به مقصد زمان بیشتری را پیش بینی کنند تا مجبور به عجله و شتاب در طول مسیر نباشند، به حقوق عابرین پیاده بیشتر احترام گذاشته و با توقف در فاصله ایمن در تقاطع ها و گذرگاه ها با صبر و حوصله اجازه تردد و عبور ایمن عابرین پیاده داده شود.


منبع:

1399/08/29
12:48:29
5.0 / 5
648
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد