رییس سازمان مدیریت استان تهران خبر داد

افزایش 51 و شش دهم درصدی اعتبارات هزینه ای تهران در لایحه 1400

افزایش 51 و شش دهم درصدی اعتبارات هزینه ای تهران در لایحه 1400

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از افزایش ۵۱.۶ درصدی اعتبارات هزینه ای استان تهران در لایحه بودجه سال آینده اطلاع داد.


مسعود شفیعی در گفتگو با ایسنا، درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور و سهم استان تهران اظهار داشت: در لایحه پیشنهادی که دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است رشد چشم گیری را در اعتبارات هزینه ای سال ۱۴۰۰ استان تهران شاهد می باشیم که بخشی از آن اجتناب ناپذیر بوده است، چون که در سال ۱۳۹۹ امتیازات شغلی برای کارکنان دولت ۵۰ درصد افزایش داشت که متاثر از آن احکام کارکنان و حقوق دریافتی آنها معروف به بند "و" افزایش قابل توجهی داشت.

وی اضافه کرد: این مورد سبب شد امسال بار مالی برای استان تهران و سطح ملی در اعتبارات هزینه ای را شاهد باشیم و بدین سان در بخش سایر با محدودیت های شدیدی روبه رو بودیم، اما در لایحه بودجه ۱۴۰۰ این محدودیت ها تا حدودی مرتفع می شود و می توانیم علاوه بر اینکه ۵۰ درصد امتیازاتی که اجرایی شد را بدهیم. در بخش سایر هزینه های اجتناب ناپذیر استان، مزایا، فوق العاده شغلی و اضافه کار هم به نحو مطلوب تری نسبت به سالجاری عمل نماییم.
وی افزود: در اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای هم رشد داشته ایم اما به این میزان که در هزینه ها رشد بوده شاهد افزایش نیستیم؛ درحقیقت اعتبارات هزینه ای استان تهران از ۹۴۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان امسال به ۱۴۳۲ میلیاردو ۳۷ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۰ افزایش رسیده است که معادل ۵۱.۶ درصد رشد است، اما با عنایت به محدودیت های دولت سرجمع اعتبارات تملک دارایی کشور به حدود ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده که درپی آن اعتبارات تملک دارایی استان تهران هم رشد چشم گیری به نسبت اعتبارات هزینه ای نداشته و با این وجود فعالیتهای توسعه ای تداوم خواهد داشت.




منبع:

1399/09/17
12:04:13
5.0 / 5
481
تگهای خبر: سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد