بدهی ۳۰ میلیارد تومانی شركتها و موسسه های شهرداری به صندوق ذخیره كاركنان

بدهی ۳۰ میلیارد تومانی شركتها و موسسه های شهرداری به صندوق ذخیره كاركنان

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران اعلام نمود: بیشتر مطالبات موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، از شرکت های همشهری و بهره برداری متروی تهران است؛ اما با مذاکراتی که انجام شده به زودی موسسه همشهری از فهرست بدهکاران خارج می شود.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، محمد قائمی امیری درباره مطالبات موسسه متبوعش از موسسات و سازمان های وابسته و شرکت های تابعه شهرداری تهران، بیان کرد: عمده مطالبات موسسه از شرکت های همشهری و بهره برداری مترو تهران است و علاوه بر این دو شرکت از ۱۰ شرکت و موسسه دیگر هم مطالباتی دارد که معمولا با کمی تاخیر این مطالبات پرداخت می شود.
بگفته وی، میزان کل مطالبات موسسه صندوق ذخیره کارکنان، از همه شرکتها و موسسه ها تا اختتام آبان بیش از ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است. در همین زمینه با تصمیمات مدیران موسسه برای کاهش مطالبات و جلوگیری از تضییع حقوق دیگر موسسات و سازمان ها که در موعد مقرر حق عضویت اعضای خودرا پرداخت می کنند، قرار شد تا با ساز و کارهایی این مطالبات را به حداقل برسانند.
قائمی امیری، از خروج موسسه همشهری از فهرست بدهکاران صندوق آگاهی داد و اظهار داشت: با پیگیری های مجدانه و با تلاش مدیران مالی و حقوقی موسسه، درباره موسسه همشهری مذاکرات لازم دراین زمینه انجام و در نتیجه منجر به توافق نهایی بین دو موسسه شد. بر این اساس اقدامات لازم درحال انجام است و از هفته آتی پرداخت مطالبات به اعضای این موسسه از سر گرفته خواهد شد و موسسه همشهری از فهرست بدهکاران موسسه صندوق ذخیره خارج خواهد شد.
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران اظهار داشت: همین طور مذاکرات و نشست هایی هم با شرکت بهره برداری مترو در چند ماه گذشته انجام شده و همچنان برای دستیابی به توافقات ادامه دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک نیز این روند با سرعت بیشتری انجام پذیرد تا هر چه سریعتر مطالبات موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران به حداقل خود برسد.
قائمی امیری درباره وضعیت پرداختی های موسسه هم توضیح داد: درحال حاضر پرداخت ها با تنفس ۳۰ تا ۴۵ روزه انجام می شود. آن هم به سبب نحوه کنترل چند مرحله ای موسسه است و این کنترل ها بعد از ثبت درخواست اعضا، در مرحله اول با تشکیل پرونده و تجمیع سنوات پرسنل در امور اعضا و در مرحله دوم بررسی و کنترل توسط همکاران مالی موسسه انجام می شود. در نهایت هم بعد از تهیه کلیه مدارک لازم برای تصفیه حساب نهایی بمنظور پرداخت در مرحله سوم به واحد صدور چک ارجاع و بعد از صدور چک برای واریز به شماره حساب اعلامی از طرف متقاضی ارسال می شود.
بگفته وی، این مراحل فقط برای تضییع نشدن حقوق اعضای صندوق در نظر گرفته شده و همکاران موسسه همیشه در تلاش هستند که با دقت و اهتمام لازم در اسرع وقت این مراحل را انجام دهند.
بنا براعلام سایت شهر، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، درباره مشکلات مالی موسسه هم اظهار داشت: باتوجه به همه جهات و مشکلاتی که صندوق در چند سال قبل با آن روبرو بوده است، خوشبختانه این موسسه هم اکنون با مشکلات مالی روبرو نبوده و در تلاش است تا هرچه زودتر با سرمایه گذاری های جدید روند رو به رشد خودرا ادامه دهد.



1399/10/07
12:51:22
0.0 / 5
435
تگهای خبر: سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد