استاندار تهران تاكید كرد

عرضه پیشنهاد تعطیلی تهران به دولت درصورت تداوم آلودگی هوا

عرضه پیشنهاد تعطیلی تهران به دولت درصورت تداوم آلودگی هوا

به گزارش بکسیها استاندار تهران ضمن اشاره به پایداری هوا و افزایش غلظت آلایندگی در هوای استان تهران از توقف فعالیت کامیونهای با عمر بالای 20 سال اطلاع داد.


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در آخر جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران اظهار داشت: شب گذشته حدود ساعت ۸ یا ۹ شب غلظت آلاینده هوا به طور متوسط شاخص ۱۷۵ را نشان می داد یعنی کیفیت هوا برای همه گروه ها ناسالم شد ما در وضعیت اضطرار قرار گرفتیم و در این شرایط همه اعضا و دستگاه هایی که باید ایفای نقش داشته باشند باید وظایف خودرا بطور دقیق انجام دهند.
وی اضافه کرد: در همین راستا بر طبق بررسی شرایط موجود کلیه کارهای ساختمانی که سبب انتشار ذرات معلق در هوا می شوند متوقف خواهند شد و تنها در موارد استثناء با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری تهران می توانند این پروژه ها فعالیت کنند.
وی اشاره کرد: علاوه بر منع تردد شبانه که در حال اجراست عبور و مرور و فعالیت کامیونهای با عمر بیش از ۲۰ سال ممنوع می باشد. همین طور قرار شد تا شهرداری و راه و شهرسازی در پایانه هایی که دارند اتوبوسهای که پارک هستند و هنگام شروع فعالیت برابر استاندارد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید درجا کار کنند این میزان را به نصف کاهش دهند.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید به این که در کلانشهر تهران بر طبق پایش شهرداری تهران ۱۰ تا ۱۲ درصد سهم آلایندگی مربوط به موتورسیکلتها است اضافه کرد: همه دستگاه های دولتی و شرکتها و صنوفی که موتورسیکلتها را به کار می گیرند باید این دستگاهها را ملزم به داشتن برگه معاینه فنی کنند و راهور، پلیس اماکن ومحیط زیست نیز باید این کار را دنبال کنند تا از سه میلیون موتورسیکلت سواری که حدود نیمی از آنها در دستگاه های مختلف مشغول به کار هستند برگه معاینه فنی را دریافت نمایند.
وی اضافه کرد: امسال در بیماری آنفلوآنزا مراجعه به بیمارستانها برای این بیماری با رعایت پروتکلها و بهداشت فردی خیلی کم بوده و شیوع این بیماری نیز خیلی کم بوده در حقیقت همراهی و مشارکت مردم بسیار اثرگذار می باشد.
استاندار تهران در ادامه با اشاره به مصرف گاز عنوان کرد: در جهت همراه سازی و جذب مشارکت مردم باید صدا و سیما و شرکت گاز اطلاع رسانی را بطور جد در دستور کار خود قرار دهند تا مردم با کاهش یک درجه ای میزان درجه حرارت خانه های خود در صرفه جویی گاز مشارکت جدی داشته باشند تا تامین گاز صنایع امکان پذیر باشد همین طور دستگاه های دولتی در ایام تعطیل باید فعالیت وسایل گرمایشی خودرا متوقف نماید.
استاندار تهران در پاسخ به سوالی درباب ادامه پایداری هواو احتمال بدتر شدن وضعیت آلایندگی هوا اظهار داشت: بی شک مردم باید همکاری و مشارکت جدی داشته باشند چونکه در هفته آتی نیز پایداری هوا ادامه خواهد داشت و اگر وضعیت بدتر شود پیشنهاداتی همچون تعطیلی های یکی دو روزه موقت به معاون اول رئیس جمهور و هیات دولت اعلام شده است تا در آن شرایط این اقدامات صورت گیرد.



1399/10/11
01:14:32
0.0 / 5
400
تگهای خبر: دستگاه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد